וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מטוס ישראלי השליך חפץ מסתורי בדרום לבנון"

ניר יהב

10.1.2012 / 17:04

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי החפץ הושלך באזור שבין הכפרים טלוסה וחולא, אולם מנגנוני הביטחון הלבנוניים לא איתרו דבר בשטח. צה"ל: "לא מתייחסים לפרסומים מהסוג הזה"

מטוסי קרב ישראלים השליכו חפץ "מסתורי" באזור דרום לבנון, כך דיווחו היום (שלישי) כלי תקשורת מקומיים. על פי דיווח נוסף בתחנת הרדיו הלבנונית "קול לבנון", מנגנוני הביטחון הלבנוניים לא מצאו דבר באזור שבין הכפרים טלוסה וחולא, שם לפי הדיווחים הופל החפץ. עוד דווח כי כוחות הביטחון הלבנוניים סרקו את האזור במשך שעות לאחר שהתברר בוודאות שחיל האוויר השליך חפץ, אך התקשו לעשות זאת משום שהיו באזור שיירי פצצות ממלחמת לבנון השנייה. לצד זאת, מוקדם יותר דווח כי מטוסי חיל האוויר חגו באזור דרום לבנון מעל בינת ג'בייל ומרג' עיון. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל לא מתייחס לפרסומים מהסוג הזה".

לפני כחודש דווח כי שני בני אדם נפצעו בפיצוץ שנשמע בין העיירות סריפא ודיר כיפא בדרום לבנון. לא היה ברור מה מקור הפיצוץ והתקבלו דיווחים סותרים בנושא, אולם כלי תקשורת לבנוניים דיווחו כי ייתכן והפיצוץ נגרם כתוצאה מתקיפת כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר הישראלי. אתר החדשות הלבנוני "אל-אינתיקאד" דיווח כי כוחות הביטחון הלבנוניים חשפו מתקן ריגול ישראלי שהוטמן בין הכפרים, ולכן ישראל מיהרה להפציצו ולהשמידו מיד עם חשיפתו. על פי הדיווח, כלי טיס ישראלים רבים חגו מעל האזור טרם התקיפה. מספר שעות לאחר פרסום הדיווח, טען ארגון חיזבאללה כי הצליח לחשוף מתקן ריגול ובכך "סיכל ריגול ישראלי" וכי חשף את המתקן לפני שישראל הפגיזה אותו באמצעות מזל"טים מהאוויר. עוד נטען כי "לוחמי הארגון לא נפגעו". מדובר צה"ל נמסר אז בתגובה כי "איננו מתייחסים לפרסומים מסוג זה".

מספר ימים לאחר הפיצוץ פרסם אתר החדשות הלבנוני "אל-אינתיקאד" תמונות של "מתקן הריגול הישראלי", שנטען כי נחשף על ידי חיזבאללה ו"הופגז על ידי ישראל". בתמונות נראים סוללות, כבלים ואנשי צבא לבנון במקום שבו הוטמן המתקן. על פי הדיווח באתר, צוותי מומחים של צבא לבנון וכוחות יוניפי"ל ניסו במשך שעות ארוכות לאתר במקום מתקני ריגול נוספים לצד המתקן שנחשף.

עוד באותו נושא:
דיווח: ”צבא לבנון חשף מתקן ריגול ישראלי, צה”ל הפציץ”
לבנון: נתלונן באו"ם על "מתקני הריגול מישראל"
אתר לבנוני חושף: כך נראה "מתקן הריגול הישראלי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully