וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: אחרי הניתוח התברר - לנשיאה אין סרטן

8.1.2012 / 10:59

לאחר שבלוטת התריס של כריסטינה פרננדז-קירשנר הוסרה בעקבות אבחנת סרטן מסוג קרצינומה, התברר כי הגידול היה שפיר. מומחה: "2% מהאבחנות מתבררות כלא נכונות, זה בטווח הטעות המקובל"

לפעמים נחמד לגלות שהרפואים טעו: לנשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדז-קירשנר, מעולם לא היה סרטן בבלוטת התריס, אף שהמחלה אובחנה אצלה בחודש שעבר, ובשבוע שעבר עברה ניתוח להסרת הבלוטה. כך דיווח הלילה (ראשון) דוברה, לאחר קבלת ממצאי הביופסיה מהבלוטה שהוסרה.

הדובר, אלפרדו סקוצ'ימרו, הסביר כי הניתוח ביום חמישי שעבר הסתיים בהצלחה, אולם לאחר סדרת בדיקות שנערכו לבלוטה, התברר שהגידול שהתגלה בה היה שפיר ולא ממאיר. "האבחנה הראשונית שונתה", אמר סקוצ'ימרו במסיבת עיתונאים שנערכה מחוץ לבית החולים בו אושפזה בעיירה פילאר הסמוכה לבירה בואנוס איירס. "נשללה נוכחותם של תאים סרטניים".

כמה מאות מתומכיה של פרננדז, שמאיישים מאז השבוע שעבר מחנה אוהלים שהקימו מחוץ לבית החולים והניפו שלטי "כוח לכריסטינה", הריעו למשמע הבשורה המשמחת. פרננדז, שנבחרה לכהונה שנייה באוקטובר ברוב של 54%, נחשבת לנשיאה פופולרית ביותר במישור העממי, בעיקר לנוכח השקעתה הרבה בתקציבי רווחה. במגזר העסקי, לעומת זאת, מזהירים כי מדיניותה הכלכלית הריכוזית מבריחה משקיעים מהמדינה.

האבחנה המקורית קבעה כי פרננדז סובלת מסרטן מסוג קרצינומה פפילרית בבלוטת התריס. ד"ר אדוארדו פורה, מומחה לסרטן בלוטת התריס שאינו חבר בצוות הרפואים של הנשיאה, הסביר בראיון לרויטרס כי סטטיסטית, חלק קטן מהאבחנות מתבררות כ"חיוביות שקריות", כפי שהיה במקרה הזה. "התאים עשויים להיראות בתחילה כסרטניים, אך ב2% מהמקרים, לאחר הניתוח, כשעורכים בדיקה יסודית יותר, מתברר שהם לא. זה נמצא במסגרת גבולות הטעות, וזה לא אומר בהכרח שהאבחנה הראשונית הייתה מוטעית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully