וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוף טוב הכל טוב: הקופיף שנחטף נמצא בריא ושלם

קוף הסנאי בננה-סאם נחטף בפעולה לילית מורכבת מגן החיות בסן פרנסיסקו, וכעבור יומיים נמצא תשוש, רעב ורועד מקור על ידי עובר אורח תמים - אלא שבמשטרה חושדים כי הוא אינו תמים כל כך

בגן החיות של סן פרנסיסקו נשמו לרווחה בתחילת השבוע, כשבתום 40 שעות חיפושים מורטי עצבים נמצא קוף הסנאי בננה-סאם, שנחטף מגן החיות אך הצליח כנראה להימלט בסופו של דבר מידי חוטפיו. היצור הזעיר (כ-30 סנטימטרים גובהו, ומשקלו פחות מקילוגרם אחד) מתאושש כעת מהחוויה המטלטלת, לאחר שנמצא ברחוב בעיר בשבת בלילה - ללא פגיעות מיוחדות, אם כי מותש, רעב, צמא ורועד מקור. דובר גן החיות, דני לאת'ם, אמר כי עדיין לא ברור אם הוא יחזור בעתיד הקרוב ויצטרף ל-17 חבריו בכלוב קופי הסנאי המוצגים למבקרים בגן.

נסיבות המקרה עדיין אינן ברורות. לפי דיווח ה"סן פרנסיקו כרוניקל", הקוף בן ה-17 (קשיש למדי, עבור מין שתוחלת החיים הממוצעת שלו היא 20), נחטף ככל הנראה מגן החיות ביום שישי לפנות בוקר. החוטפים ככל הנראה ידעו בדיוק מה הם מחפשים: הם פרצו פתח בשער הגן, טיפסו על גג כלוב הקופים, עקפו את מצלמות האבטחה וחוררו פתח גם בכלוב - ואז לקחו רק את בננה-סאם, ונמלטו. מניעיהם עדיין לא ברורים, והמשטרה, שפתחה בחקירת המקרה, טרם זיהתה כל חשודים. קופי סנאי נפוצים למדי כחיות מחמד בחוגים מסוימים, אולם במדינת קליפורניה, החזקתם בידיים פרטיות אינה חוקית.

יומיים של חרדה הסתיימו לבסוף בשבת בערב, כלרשויות פנה שאדם שטייל ברחוב בסטרן גרוב, כקילומטר וחצי מגן החיות, שטען כי מצא את הקוף מבצבץ מהשיחים. המוצא הישר הצליח, לדבריו, לתפוס את הקוף, להכניסו לתיקו ולהזעיק את הרשויות. ואולם, במשטרה לא ממהרים לקבל את גרסתו כפשוטה. "אנחנו בודקים את כל האפשרויות", אמר דובר המשטרה המקומית, קרלוס מנפרדי, "כולל האפשרות שהמוצא הוא החוטף". בינתיים, לפיכך, טרם הוענק לו פרס בסך 5,000 דולרים שהובטח למי שיסייע בהחזרת הקוף.

אגב, במהלך שני ימי היעדרותו הספיק סיפורו בננה-סאם לגעת בלבם של רבים, ואף נוצר לו חשבון טוויטר שצבר בתוך זמן קצר למעלה מ-2,000 עוקבים, כשהציוצים עוסקים ברובם ב"מסעותיו" ברחבי העיר. "כנראה שמעולם לא התאמתי לחיים בחוץ", נכתב באחד הציוצים לאחר מציאתו, בו "הביע אכזבה" מביקורו בגשר הזהב. "אני חוזר בשמחה לשגרת שלוש הארוחות בתא הכלא שלי".

סיפורי קופים:
גם אצלנו: קופי סנאי נגנבו מהחי-פארק - ונמצאו
האף הגדול: צפו בשלושה קופי חוטם שנולדו באינדונזיה
ספארי רמת גן: נולד קוף קפוצ'ין נדיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully