וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: החשוד בדריסת לי זיתוני נתפס נוהג ב-156 קמ"ש

רשויות האכיפה בצרפת מודעות לכך שקלוד איזק הוא אחד משני החשודים בדריסה, אך שוטר שעצר את מכונית האאודי השכורה שלו שיחרר אותו עם קנס בלבד. יום קודם לכן מסר איזק: מכיר במעשיי

יממה אחרי שעורך דינו קיים מסיבת עיתונאים, בה מסר כי מרשו מוכן להודות באשמה ומודע למעשיו, אחד החשודים בדריסתה למוות של הצעירה לי זיתוני נתפס נוהג במהירות מופרזת בדרום צרפת.

אתר האינטרנט של רשת הטלוויזיה הצרפתית TF1 דיווח כי החשוד, קלוד איזק, נעצר ביום שישי כשהוא נוהג במהירות של 156 קמ"ש, במכונית שכורה במחוז ואר בחבל פרובאנס. לפני עשרה ימים דווח כי החשוד השני בדריסה, אריק רוביק, נעצר בצרפת בחשד לעבירות מרמה - ושוחרר אף הוא.

לפי הדיווח, שוטר עצר את איזק כשהוא נוהג במכונית אאודי מדגם A8, אותה שכר בשדה התעופה בניס. לאחר ששילם קנס, איזק הורשה להמשיך בדרכו, למרות שרשויות החוק בצרפת מודעות לחשד כי הוא דרס למוות את זיתוני בישראל בחודש ספטמבר. רק בשבוע שעבר שלחה קרלה ברוני, אשתו של נשיא צרפת, מכתב למשפחת זיתוני בישראל, בו היא מבטיחה לסייע בהעמדתם לדין של החשודים.

ביום חמישי, הודיעה עורכת דינו של איזק, פרנסואה קוטה, יחד עם ג'וזף כהן-סבן, פרקליטו של החשוד השני בדריסה, אריק רוביק, כי השניים אינם מתכוונים לבוא לישראל ולעמוד לדין. בשיחה עם כתבים, הבהירו שני עורכי הדין כי רוביק ואיזק אינם מתחרטים על כך שנמלטו לצרפת אחרי שפגעו בזיתוני, אך הבהירו כי הם "מודעים להשלכות מעשיהם" ומוכנים לעמוד לדין בצרפת.

עורכי הדין טענו כי מרשיהם לא יזכו למשפט צדק בישראל בגלל "הלחץ הציבורי המופנה כלפיהם", וכי קיים חשש לחייהם בישראל. עוד טענו כי השניים מוכנים להודות באשמה, וכי הם צפויים לעונש מאסר של עשר שנים אם יחליט בית המשפט להחמיר בעונשם.

כבר לפני כחודש, הבהירו שני החשודים כי הם מוכנים לעמוד לדין על דריסת זיתוני מול בית משפט צרפתי. עורך הדין ז'וזף כהן-סבן אמר אז כי מתנהל "מאבק כוח" בין ישראל וצרפת בשאלה היכן יישפטו השניים, והעריך כי הם לא ייאלצו להגיע לישראל.

עוד בנושא
גם החשוד השני בדריסה, אריק רובי, נעצר ושוחרר
שני הדורסים דורשים: העמידו אותנו לדין - בצרפת
קרלה ברוני למשפחת זיתוני: מוכנה לסייע למאבקכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully