וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים ז'ונג און הוכרז כ"מפקד העליון" של הצבא

31.12.2011 / 2:43

הלשכה המדינית הכריזה על בנו ויורשו של מנהיג צפון קוריאה לשעבר, קים ז'ונג איל, כעל המפקד העליון של הצבא - על פי צוואת אביו. מוקדם יותר השבוע הוא הוכר רשמית כ"מנהיג העליון"

צפון קוריאה הכריזה אמש (שישי) באופן רשמי על קים ז'ונג און, בנו ויורשו של הרודן המנוח קים זונג' איל, כמפקד העליון של הצבא במדינה. סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה דיווחה כי קים הבן קיבל את התפקיד בהתאם לצוואת אביו, שמת בתחילת השבוע שעבר בגיל 69 לאחר שלקה בהתקף לב.

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית, המינוי נערך בפגישה בין הלשכה המדינית של המדינה לוועד המרכזי של מפלגת "הפועלים" השלטת. "חברי הלשכה המדינית הכריזו על החבר היקר, קים ז'ונג און, סגן יושב ראש הוועדה הצבאית המרכזית של מפלגת הפועלים בקוריאה כמפקד העליון של צבא קוריאה", כך דווח.

ביום חמישי הוכרז קים הצעיר כ"מנהיג העליון" הרשמי של המדינה הסטליניסטית המבודדת וקיבל הצהרות נאמנות של המפלגה הקומוניסטית והצבא, במהלך אירועי הלווייתו של אביו. "החבר המכובד קים ז'ונג און הוא המנהיג העליון של המפלגה ושל הצבא וירש מאביו קים ז'ונג איל את המנהיגות, האישיות, המוסר והעוצמה", הכריז הממונה על הטקסים במדינה, קים יונג-נאם.

קים הצעיר, בסוף שנות ה-20 לחייו, ירש מאביו מדינה במצב לא פשוט. מלבד תוכנית הגרעין שהקימה נגד צפון קוריאה את רוב מדינות העולם, יצטרך ז'ונג און להתמודד גם עם כלכלה מתפוררת ומחסור כרוני בחשמל ובמזון. לפי הערכות האו"ם, כשישה מיליון צפון קוריאנים - רבע מאוכלוסיית המדינה - רעבים ללחם וזקוקים לסיוע דחוף.

עוד בנושא:
צפון קוריאה: קים ז’ונג און הוכרז כ”מנהיג העליון”
שלג ודמעות: הלוויית קים ז’ונג איל בצפון קוריאה
”הפקודה הראשונה של קים הבן: להפסיק אימונים”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully