וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: פרסום הדו"ח על הכרמל משתהה בשל החמרת הממצאים

פנחס וולף

20.12.2011 / 11:48

עוד אמר מבקר המדינה: "דו''ח השריפה בכרמל הוא אחד הדו"חות הגדולים והמפורטים ביותר שאני זוכר, יהיו בו ממצאים מעניינים מאוד, שלא אוכל לפרטם בעיצומו של תהליך הבדיקה"

"פרסום הדו"ח על השריפה בכרמל משתהה בשל החמרה בממצאים לגבי מספר מבוקרים" – כך אמר היום (שלישי) מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין. הדברים נאמרו בעת הגשת דו"ח מבקר המדינה על השלטון המקומי לשנת 2010, העוסק בנושאים הקשורים לרשויות המקומיות, השירות לאזרח, היערכות הרשויות המקומיות למצבי חירום, ענייני תכנון ובנייה. אם לא יהיו הפתעות, מבקר המדינה אמור לפרסם את הממצאים במהלך חודש ינואר.

"בשבועות הקרובים ייצא הדו"ח על השריפה בכרמל", אמר לינדנשטראוס. "לפני מספר חודשים העברנו טיוטות של הדו"ח לכל המבוקרים, וקיבלנו מהם מענים. כרגע אנחנו מעבדים את המענים הללו. בנוסף אנחנו מאפשרים למספר מבוקרים שיש לגביהם ממצאים חמורים בדו"ח, גם לאחר הטיוטה והמענים שנשלחו, להגיב פעם נוספת, ולכן הוצאת הדו"ח מתעכבת. זה אחד הדו"חות הגדולים והמפורטים ביותר, הטיוטה הראשונה כללה 1,000 עמודים". לינדנשטראוס הוסיף כי "אני לא זוכר דו"ח כל כך מפורט כמו זה. יהיו בו ממצאים מעניינים מאוד, שלא אוכל לפרטם בעיצומו של תהליך הבדיקה".

בפגישה הביע ריבלין באוזני המבקר את הערכת הציבור למבקר המדינה ואמר כי "אתמול השתתפתי באזכרה לחללי אסון הכרמל. הוויכוחים היו קשים ונוקבים באשר לסוגיית האחריות לאסון, אבל כל הצדדים לוויכוח, המשפחות והממשלה, הסכימו שיש לחכות לממצאי המבקר, שישפוך אור על העובדות והנסיבות של האירוע. העובדה הברורה היא שהציבור כולו רואה במוסד ביקורת המדינה גוף חוקר ועצמאי. הדבר מוכיח פעם נוספת שאיננו נמצאים במציאות משטרית של שלוש רשויות, אלא של ארבע רשויות, כאשר אחת מהן היא מוסד מבקר המדינה". לדברי ריבלין, "מבקר המדינה הפך להיות עין ציבורית המפקחת על כל הנעשה ומצביע על הטעון תיקון".

לינדנשטראוס אמר לריבלין, כי "כל יום של הגשת דו"ח ביקורת הוא יום חג לדמוקרטיה. לא יכולה להיות דמוקרטיה בלי אמצעי חשוב של ביקורת. הדו"ח שאנחנו מגישים היום הוא דו"ח הביקורת על השלטון המקומי במדינת ישראל. כל אזרח בישראל נתקל בשלטון המקומי בחייו היומיומיים והשגרתיים, ולכן הביקורת בו חשובה מאין כמוה".

דו"ח המבקר - כותרות אחרונות:
המבקר: "הביורוקרטיה פוגעת בתחרותיות בשוק הדלק"
דו"ח המבקר: חקירות מתעכבות, תיקים נסגרים ללא סיבה
המבקר: "יידרשו 100 שנים להשלמת שיקום הנחלים"


לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully