וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד השיכון פרסם מכרז לבניית אלף דירות בשטחים

טל שלו

18.12.2011 / 17:16

על רקע הקיפאון המדיני והביקורת על ישראל בגין המשך הבנייה ביהודה ושומרון, פרסם היום המשרד מכרזים לבניית 6,000 יחידות דיור - בהן יותר מאלף מעבר לקו הירוק. "כניעה לנוער הגבעות"

משרד הבינוי והשיכון פרסם היום (ראשון) מכרזים לבניית 6,000 יחידות דיור, בהן יותר מאלף דירות ביישובים שמעבר לקו הירוק. במסגרת מדיניות השיווק המסיבי של שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, שבאה במענה למצוקת הדיור וכפתרון למחירי הדירות המאמירים, פרסמו היום המשרד ומינהל מקרקעי ישראל מכרז בו הוצעו קרקעות לבניית 5,984 יחידות דיור ב-44 יישובים ברחבי הארץ. בין המתחמים המוצעים גם 500 יחידות דיור בשכונת הר חומה במזרח ירושלים, 180 יחידות דיור בגבעת זאב, ו-348 יחידות דיור בהתנחלות הגדולה ביותר ביהודה ושומרון, ביתר עילית. מדובר ביחידות דיור שכבר אושרו לבנייה בוועדות התכנון השונות, וכעת הבשילו התנאים לשיווק הקרקעות לבנייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
1,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע הקיפאון המדיני, ודרישתם של הפלסטינים להפסקת הבנייה בהתנחלויות כתנאי מוקדם למשא ומתן עם ישראל, עשויה ההודעה ליצור ביקורת בינלאומית. בספטמבר האחרון הביעה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות ההחלטה על בניית יחידות דיור חדשות בגילה; גם ארצות הברית, אירופה, והאו"ם, הביעו אי שביעות רצון ותקפו את ישראל על תכניות בנייה שאושרו או קודמו מעבר לקו הירוק בחודשים האחרונים.

"כניעה למתנחלים ולנוער הגבעות"

בעקבות קבלת הפלסטינים לאונסק"ו, בחודש נובמבר האחרון הורה ראש הממשלה להאיץ בנייה של 2,000 יחידות דיור בגושי ההתנחלויות, וכחלק מיישום החלטה זו, אמרו הערב במשרד השיכון, הוחלט על זירוז שיווק הקרקעות בהר חומה. גם הבנייה בקרקעות בגבעת זאב ובביתר עילית כבר אושרה בוועדות התכנון השונות, בין היתר בתגובה על הפיגוע באיתמר במרץ האחרון.

בשמאל ראו בחומרה את החלטת הממשלה. ב"שלום עכשיו" כינו היום את מכרזי משרד השיכון "כניעה למתנחלים ולנוער הגבעות". מזכ"ל התנועה, יריב אופנהיימר, אמר כי "במקום להשקיע את כל המשאבים בפתרונות דיור בישראל, הממשלה מעניקה שי חנוכה למתנחלים ופוגעת באינטרסים הלאומיים. גם הרחבת 'גושי' ההתנחלויות פוגעת בסיכוי להיפרד לשתי מדינות".

במשרד השיכון מדגישים כי גל המכרזים, השישי במספר השנה, ואשר כולל גם בנייה של מאות יחידות דיור באופקים, תל מונד, יבנה, אשקלון ויישובים נוספים, יביא לכמות שיא של שיווקי קרקעות ב-2011. שר הבינוי והשיכון אטיאס אמר כי "הגדלת היצע הקרקעות מנצחת את הביקוש ומורידה את המחירים. מדיניות זו, אותה אני מוביל בשנתיים האחרונות, חייבת להימשך ביתר שאת כדי לענות על מחסור של עשור בקרקעות למגורים. אני מברך על היפוך המגמה המצביעה על ירידה במחירי הדיור בצורה מדורגת, כפי שפורסם שוב במדד המחירים לצרכן, שמצטרף לנתונים של כל הגורמים העוסקים במחירי הדיור. אנו שואפים לירידה נוספת במחירי הדיור בצורה מדורגת ולכן חובה להמשיך את הגדלת ההיצע למגורים ודיור להשכרה למען הזוגות הצעירים שגם כיום מתקשים להשיג קורת גג".

עוד בנושא
2,000 דירות כמחאה על צירוף הרשות לאונסק"ו
”אכזבה קשה” בארה”ב בגלל האצת הבנייה בגדה
אירופה גינתה הבנייה במזרח ירושלים: ”פרובוקציה”


לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully