וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרת גרמניה טוענת: ראיתי את גיא חבר בכלא בדמשק

מרים קויניקה סיפרה לערוץ 2 כי לפני שש שנים, נעצרה כשהגיעה לסוריה, והמתורגמן שהובא כדי לסייע לחוקריה היה החייל הנעדר. לדבריה, רק לאחרונה הסכימו לבדוק מחדש בישראל את עדותה

אזרחית גרמניה שנעצרה בסוריה לפני כמה שנים טוענת כי בידה מידע חדש על גורלו של החייל הנעדר גיא חבר, שנעדר כמעט 15 שנה, מאז יצא מבסיסו ברמת הגולן. לדבריה, בישראל מכירים את סיפורה, אך רק לפניה כמה ימים בדקו במערכת הביטחון את עדותה יוצאת-הדופן. לפי פרסום הערב (שלישי) בערוץ 2, מרים קויניקה, חוקרת יהדות מגרמניה, ביקרה בשנים האחרונות בכמה מדינות בעולם, ובאחד מטיוליה, לפני כשש שנים, באה לסוריה.

כשסיירה במדינה, נעצרה על ידי מנגנוני הביטחון המקומיים, והועברה לחקירה של שבועיים בכלא בדמשק. לדבריה, באחד הימים הוכנס לתא מתורגמן צעיר, שלא ידע היטב ערבית - אך דיבר עברית. קוינקה, המדברת עברית בעצמה, באה לישראל לפני כמה ימים, ונפגשה עם משפחתו של חבר. בכתבה, היא נראית כשהיא מתארת בפני אמו של חבר, רינה, את המתורגמן שעמו נפגשה בכלא, שנשא, לטענתה, דמיון רב לחייל הנעדר. לדבריה, היה מדובר בבחור ביישן, בעל פנים צרים וגוון עור שחום. היא זיהתה אותו בוודאות רבה בתמונות שהוצגו לה על ידי בני המשפחה.

חידוש חיפושים אחר גיא חבר, חייל שנעלם בשנת 1997 באזור צומת חד נס, פברואר 2011. שגב דהן, ג'יליס
חיפושים בצפון אחר חבר. שר הביטחון ברק איים לפרק את העמותה המתווכת/ג'יליס, שגב דהן

לדברי קוינקה, נגבתה ממנה עדות במודיעין הגרמני (ב-נ-ד) עם שובה לארצה, שהובאה אף בפני ראש הארגון, ארנסט אורלאו, שתיווך בעבר מול ישראל, סוריה ולבנון בעסקאות שבויים ונעדרים במזרח התיכון, וגם בעסקת שליט. היא מעריכה כי הגרמנים מקנים לדבריה אמינות רבה, אך בשל מלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה בשנה האחרונה, אין לדעת אם המידה שהביאה יוכל לסייע בשחרורו של חבר, במידה ואכן הוא מוחזק בשבי בדמשק.

החיפושים אחר חבר מתחדשים מפעם לפעם

בישראל, לדברי קוינקה, לא התרשמו לגמרי מעדותה, שהועברה מברלין לגורמי הביטחון המקומיים. לטענתה, חלה פריצת דרך בנושא, עם מינויו של דוד מידן לתפקיד הממונה במערכת הביטחון על נושא השבויים והנעדרים, ולאחרונה, סיפרה, תושאלה מחדש בישראל.

בשנה שעברה התחדשו ברמת הגולן החיפושים אחר חבר, שהתגורר בכוכב יאיר. הוא נולד ב-30 במאי 1977, ונראה לאחרונה בבסיס חיל התותחנים שבו שירת, כאשר סיים תורנות. מאז אבדו עקבותיו. מפעם לפעם נערכים חיפושים אחריו, בסיוע עמותת "לחופש נולד", שמשרד הביטחון איים לפרקה, סמוך לחזרתו מהשבי של גלעד שליט. משפחת חבר טוענת זה כמה שנים שהוא מוחזק בשבי בסוריה, ואמרה כי בידיה מידע לפיו ארגון סורי דרש שחרור אסירים מבתי הכלא בישראל תמורת העברת מידע על גורלו.

(עדכון ראשון: 20:44)

עוד על החייל הנעדר גיא חבר
חיילים ערכו חיפושים חדשים ברמת הגולן
המשפחה טוענת: גיא מוחזק בשבי בסוריה
עשרות פניות הגיעו לגבי חבר ב-"לחופש נולד"

  • עוד באותו נושא:
  • גיא חבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully