וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד שליט דיבר פומבית: "שמעתי בשבי על מה שעשיתם"

שלומי גבאי

11.12.2011 / 0:05

במהלך כנס בו השתתפו מאות אזרחים שנטלו חלק במאבק להחזרת החייל שנשבה למשך חמש שנים וחצי, הוקרן סרטון בו נראה ונשמע שליט כשהוא מודה לפעילים. "עוד אשמע רבות על המסע המתיש שלכם"

באדיבות המשפחה

(צילום: טל גורן ותמר פרוס)

ברכת תודה מול המצלמה: כחודשיים לאחר שגלעד שליט שוחרר משבי חמאס, הוא נשמע אמש (שבת) בפעם הראשונה באופן פומבי בקולו. בכנס שנערך בקיבוץ שפיים ובו הודתה משפחת שליט למאות הפעילים שסייעו במאבק להחזרתו לישראל, הוצגה קלטת בה נראה גלעד שליט בביתו במצפה הילה.

"ערב טוב לכולם, אני שמח שבאתם לכאן הערב", אמר גלעד שליט בקול בוטח בפתיחת הסרטון. "אני שמח שיש לי הזדמנות לדבר אליכם ולהודות לכם, על מה שעשיתם למעני בכל שנות השבי שלי. בזמן שהייתי בשבי שמעתי רבות על ההתגייסות שלכם למען שחרורי מהשבי וכמובן גם לאחר חזרתי הביתה. אני בטוח שעוד אשמע רבות על המסע הארוך והמתיש הזה שהתחלתם בקיץ 2006 והמשכתם מבלי להתייאש, מבלי לסגת, על אף הקשיים, העליות והירידות, התקוות והאכזבות, עד לסופו המיוחל ב-18 באוקטובר".

בהמשך אמר שליט כי "אני יודע ללא ספק, שהמאבק הנחוש והמתמשך שלכם לשחרורי, כל אחד כפי יכולתו, ההתמדה והתמיכה במשפחתי, לאורך הדרך הארוכה, היוו את אחד הגורמים המכריעים שתרמו להחלטה להחזיר אותי הביתה. אני רוצה להודות לכם הערב על כל אלה מעומק לבי ולומר לכם שאני אסיר תודה לכולכם ולכל אחד בנפרד. ואמשיך להיות אסיר תודה לכם בכל ימי חיי. תודה רבה לכולכם וערב טוב".

במהלך הכנס בקיבוץ שפיים אמר אביו של גלעד, נעם, כי הוא "נרגש לעמוד פה בנסיבות האלה, לעומת הנסיבות בהן היכרנו. גלעד עדיין אינו יודע את כל הפעילות האינטנסיבית שאנשים טובים עשו למענו, מן הסתם קשה לו להכיל כמות גדולה כזאת של אינפורמציה. אני מאמין שעם הזמן הוא יידע הכל, מיהם כל האנשים והגופים שפעלו למענו בשנות המאבק. אני בטוח שהוא יוסיף ויידע להעריך ולהוקיר את התגייסותכם למען שחרורו". הסב צבי אמר באירוע כי "המפגש היום מבטא את דרך הערבות ההדדית, שלא תמיד הייתה קיימת בשנים שבהן גלעד היה בשבי. השנה, המשפחה תדליק נרות חנוכה לאחר חמש שנים".

בתוך כך, במערכת הביטחון נערכים לשלב השני בעסקת שליט. ככל הנראה, המהלך ייצא אל הפועל כבר ביום ראשון הבא, 18 בדצמבר. בשירות הביטחון הכללי כבר החלו לגבש את רשימת האסירים הפלסטינים, שצריכה לקבל את אישור הדרג המדיני וקבלת אישור משפטי. העסקה לשחרור גלעד שליט אושרה בממשלה ב-12 באוקטובר ובשלב הראשון שיצא אל הפועל ב-18 באוקטובר שוחררו תמורת שליט 477 אסירים ביטחוניים.

בשלב השני של העסקה צפויים להשתחרר 550 אסירים. במערכת הביטחון מבהירים בשלב זה כי אין כוונה לשחרר אסירים "עם דם על הידיים" וכי מרבית המשוחררים יהיו אסירים פליליים או אסירים ביטחוניים שתקופת מאסרם אמורה ממילא להסתיים.

גלעד שליט חזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

עסקת שליט: שב"כ מגבש רשימת האסירים לשלב השני
"גלעד שליט שבת רעב בשבי - החוטפים נלחצו"
ביום השחרור: הראיון של גלעד שליט לטלוויזיה המצרית

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully