וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: גנץ וברק מתבדחים על נשים ומנסים למנוע הפרסום

6.12.2011 / 17:30

בעיצומו של השיח הציבורי על שירת נשים, מצאו היום שני הבכירים את הזמן להתבדח על כך. ברק: "מי זאת מהגדוד?", גנץ השיב בדיחות: היא באה לשיר". הרמטכ"ל ביקש בבדיחות לגנוז "הסקופ"

יח"צ - חד פעמי

(עריכה: טל רזניק)

בימים בהם השיח בצה"ל ובקרב הציבור על השירות המשולב של גברים ונשים בצה"ל נמצא בשיאו, כשהמוקד הוא על שירת נשים, שר הביטחון, אהוד ברק, והרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, מצאו את הזמן היום (שלישי) להתבדח על הנושא. במהלך אימון של גדוד 51 של חטיבת גולני, הבחין שר הביטחון במספר חיילות ליד המפקדה. "מי זאת שם? מהגדוד? מהחטיבה? מהאוגדה?", שאל ברק. הרמטכ"ל השיב לו בבדיחות הדעת: "הן בהפסקות שרות. בהפסקה אנחנו מביאים אותן שישירו".

ברק ביקש את התייחסותו של מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה אופק בוכריס, שהשיב כי "אין בעיה שישירו, שירה סולו, והכל יהיה בסדר". אז הציע שר הביטחון, שוב בבדיחות הדעת רעיון שיעקוף את הבעיה לכאורה של שירת נשים: "יש פה את דנה מהתקשורת של השר, היא מושבניקית, היא יכולה לשיר, והיא בלי מדים, זה יותר...", אמר ברק. לכך השיב מח"ט גולני: "כל עוד שהיא בלי מדים אבל עם בגדים זה בסדר".

בתום הדיון הקצר הזה, פנה הרמטכ"ל לכתב שהקליט אותו ואמר: "זה לא משודר האירוע הזה, גם אם זה ה'סקופ' של החיים שלך זה נשאר אצלך בטייפ. זה לא משודר בחיים שלך. ניר (צלם שעמד לצדו), גם אליכם זה נוגע. שזה לא תהיה הכתבה האחרונה, כמו שאומרים 'המלחמה האחרונה'".

הבדיחות על חשבון החיילות גסות"

התקרית המביכה הייתה ככל הנראה נשכחת אלמלא מיד לאחר פליטת הפה, ביקשו הדוברים של גנץ וברק, שליוו אותם בשטח, מכלי התקשורת שנכחו במקום שלא לפרסם את השיח, מאחר והדברים נאמרו לדבריהם בבדיחות הדעת. תגובות ההגנה לא איחרו לבוא: גורם המצוי בפרטי האירוע אמר כי "ברוח התקופה בה העיסוק בשירת נשים וחיילות בצה"ל נאמרו הדברים בבדיחות הדעת ולא מתוך זלזול או ניסיון לפגוע בחשיבות הנושא. אם הדברים יוצגו כביקורת זה פשוט להוציא דברים מהקשרם". גורם צבאי נוסף אמר כי "הניסיון להדביק דעה קדומה לרמטכ"ל או לשר הביטחון הוא מגמתי. הביקור היה מקצועי ונועד לעקוב אחר רמת המוכנות של צה"ל בפיקוד צפון".

חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) מסרה בתגובה כי "הבדיחות של ברק וגנץ על חשבונן של חיילות הן גסות ירודה שאפיינה את הצמרת הביטחונית בשנות ה-50'. אני מתביישת בשבילם שזו רמת השיחה שלהם. אם זו רוח המפקד, אין להתפלא שמדירים חיילות בצבא". גם חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה) הגיבה לדברים ואמרה: "ברק לא למד לקח מימי ציפורה העליבים שלו, והרמטכ"ל חייב להבין שצה"ל מהווה כור היתוך ונושא הדרת נשים שפרץ בין שורותיו מונח לפתחו. כבר נאמר שחיים ומוות ביד הלשון, התבדחות שכזו נותנת לגיטימציה לסטיגמות, לאפליה ולאי שוויון שבחברה שלנו שכה משוועת למנהיגות אמיצה מאחדת ומלכדת".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"הלוואי וכל הגברים היו כמו גנץ"

קצינה בכירה בצה"ל, פקודתו לשעבר של גנץ, הביעה תמיכה ברמטכ"ל ואמרה לוואלה! חדשות כי "הלוואי וכל המפקדים בצה"ל היו מתייחסים לנשים בכבוד והערכה כמו בני גנץ. לא מעט תפקידים ופריצות דרך בשיבוץ נשים סוכמו על ידו בהיותו מפקד זרוע היבשה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הדברים נאמרו בבדיחות בשיחה פתוחה ותו לא. צר לנו על הפרשנות שניתנה לדברים. האמירה נוגעת לעיסוק היתר בנושא. ראוי לשמור על רוח טובה ופרופורציות בנוגע לאמירות".

סוגיית שירת הנשים בצה"ל זכתה לאחרונה לתהודה רבה ואף לדיון ציבורי ענף שהחל בפרשה בה נטשו חיילים דתיים טקס בבה"ד 1 בו שרו נשים, ובתגובה לכך הודחו מקורס הקצינים. הרמטכ"ל גנץ התייחס לנושא לפני כשבועיים במפגש עם מתגייסים לחטיבת גולני בבקו"ם והביע אכזבה מדברים שאמר הרב אליקים לבנון, לפיהם אם חיילים דתיים יחויבו להשתתף בטקסים בהם ישירו נשים, הוא יורה לתלמידיו להימנע מגיוס לצה"ל. גנץ אמר כי לא שמע באופן פרטני את מה שאמר הרב לבנון, אך את מה שכן שמע - "לא אהב". לדבריו, "בצה"ל משרתים גם נשים וגם גברים, דתיים וחילוניים. צה"ל עושה רבות למען השירות המשותף ועלינו להדגיש את מי שרותם את עצמו ולא את מי שמדיר את עצמו".

פנחס וולף השתתף בהכנת הכתבה

עוד באותו נושא:
הרב לבנון: שירת נשים בצה"ל? רק עם אטמי אוזניים
ראש אכ"א: "נשים צריכות לשיר מעל כל במה בצה"ל"
גנץ מאוכזב מהרב לבנון: "חשוב מי שרותם את עצמו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully