וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה הורגשה בצפון הארץ, לא דווח על נפגעים

קובי דוד

5.12.2011 / 0:04

רעידת אדמה הורגשה בצפון מקריית שמונה ועד נהריה. טרם דווח על נזק או על נפגעים. מקור הרעש בעמק החולה ובכנרת, ועוצמתו הייתה 3.8 בסולם ריכטר

רעידת אדמה בעוצמה 3.8 הורגשה אמש (ראשון) בצפון הארץ, באזור נהריה, מטולה, קריית שמונה, טבריה וביישובים נוספים. מקור הרעש בעמק החולה ובכנרת. מהמשטרה נמסר כי כי לא נגרם נזק וכי לא דווח על נפגעים. לדברי התושבים המתגוררים בקריית שמונה ובטבריה מדובר ברעידה "חזקה יחסית".

מני דהן, תושב קריית שמונה, היה במיטתו כשהרגיש את הרעש. הוא סיפר כי "הרגשתי לפתע רעידות מאוד חזקות במשך 30 שניות. בהתחלה לא הבנו במה מדובר, זו פעם ראשונה שאנחנו זוכרים רעידה כזו שנמשכה כל-כך הרבה זמן". אביבה לוטם, תושבת טבריה, סיפרה כי "ישבתי בכורסא ופתאום שמתי לב שאני זזה מצד לצד. נורא נבהלתי". לעומתם, ביקש ממלא מקום ראש אגף ססמולוגיה במכון הססמולוגי, דב זקוסקי, להרגיע, ואמר כי "מדובר ברעידת אדמה מורגשת, אך לא באירוע חריג".

גולשי וואלה! סיפרו על הרגע המבהיל. חיה סיפרה כי "הבית ממש רעד, כמו מכת הדף חזק" ודוד פטשקין כתב כי "כל עמדת השמירה שלי רעדה". גם גליה בן דרור הייתה מבוהלת, וכתבה: "אני גרה בקומה רביעית בבניין שמצופה אבן ירושלמית בקריית שמונה ובחיים שלי לא הרגשתי כאן רעידות אדמה... היום כל המבנה רעד וזה היה ממש מבהיל".

בחודש אוגוסט האחרון הורגשה רעידת אדמה בעוצמה של 4.2 בסולם ריכטר במספר מקומות ברחבי הארץ. מוקד הרעש במקרה הזה היה בלב ים, 40 קילומטרים מערבית מבנימינה, אלא שהדיווחים בנוגע לרעידת האדמה הגיעו מחיפה, עפולה, תל אביב, הרצליה וקיבוץ נתיב הל"ה.

עוד בנושא:
רעידת אדמה בעוצמה 4.2 בסולם ריכטר הורגשה ברחבי הארץ
בכיר בפיקוד העורף: 85% מבתיה"ס לא ערוכים לחירום

(עדכון ראשון: 23:10)

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully