וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר גרמני: "נמכור לישראל צוללת שישית כמתוכנן"

הגורם, שבחר להישאר בעילום שם, אישר כי למרות הפרסומים על מתיחות בין ברלין לירושלים על רקע הבנייה בהתנחלויות - העסקה אליה מחויבת גרמניה תצא לפועל כמתוכנן. חלק מהעסקה יסובסד

אתר רשמי

באדיבות הערוץ הראשון

ממשלת גרמניה אישרה את מכירתה של צוללת "דולפין" נוספת לישראל, כמתוכנן - כך אמר היום (רביעי) גורם בכיר בגרמניה לסוכנות הידיעות AP. הגורם, שבחר להישאר בעילום שם, הוסיף כי שליש ממחיר הצוללת, כ-180 מיליון דולרים, יסובסד על ידי גרמניה. הבכיר הסביר כי בעסקת הצוללות הקודמת של גרמניה, שנחתמה ב-2005 ובמסגרתה סופקו שלוש צוללות, נכלל סעיף ובו אופציה למכירת צוללת נוספת, וכעת ממומש סעיף זה. בכך מבקש הגורם להפריך דיווחים מהתקופה האחרונה על כך שגרמניה הקפיאה את העסקה בגלל סירובה של ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות. ה"דולפין" היא צוללת בעלת יכולת לשאת נשק גרעיני, אולם לפי הדיווח אין כל עדות לכך שישראל חימשה את הצוללות בנשק מסוג זה.

לפני כחודש פרסם העיתון הגרמני "דר שפיגל" כי ממשלת גרמניה מאיימת לעצור מהלך להעברת צוללת דולפין לישראל, במחאה על מדיניות הבנייה של ממשלת ישראל בהתנחלויות. גורמים בממשלת גרמניה אישרו לעיתון כי ברלין בוחנת מחדש את עסקת מכירת הצוללת השישית, בעוד שגורם ביטחוני התייחס לאמירות ואמר כי "ידועה לנו מורת הרוח והביקורת של הגרמנים על בניית יחידות הדיור בירושלים, אך למרות הפרסומים אין כל שינוי בפרויקט הצוללות". לטענת הגורם, הפרויקט נמשך כסדרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

נושאת טילי הרפון שמגיעים ל-0.9 מאך

אלא שגורמים בכירים בחיל הים התנגדו להשקעה האדירה בפרויקט הגדול. הגורמים הבכירים חשבו שיש לנתב את המוטיבציה הגרמנית לתקציבי ענק שיינתנו לכלים אחרים, כמו ספינת מלחמה מתקדמת, אותם נמנעה ישראל מלקדם בגלל בעיות תקציב. בנוסף, היו מחלוקות על הייעוד של הצוללת השישית: גורמים במערכת הביטחון טוענים כי הצוללת השישית חייבת לפרוץ דרך ולקבוע רף מבצעי שישמר את העליונות מול מדינות באזור.

הצוללת היא כלי המלחמה היקר ביותר של צה"ל. חיל הים הישראלי, פיתח ותכנן את "הדולפין", כ"דור רביעי" של הצוללות שנבנו במסגרת חבילת הסיוע הגרמנית. אחת המטרות של הצוללת היא לשמור על חשאיות. חשיפתה בלב ים על ידי גורמים זרים מוגדרת ככישלון ומסכנת אותה באופן ממשי. מדובר בצוללות המונעות במנועי דיזל-חשמל מהמתקדמים בעולם. הצוללת נושאת מספר רב של אמצעי לחימה הכוללים טילי טורפדו, מוקשים, ואף טילי "הרפון" ים-ים הנעים במהירות של 0.9 מאך לטווח של 130 קילומטרים ונושאים ראש נפץ קרבי של 227 קילוגרמים. כמו כן, נושאת הצוללת ציוד מודיעין אלקטרוני.

בהתאם לכך, עיקר משימותיהן של הצוללות נותרות חסויות. זהו כלי רב משימתי שעוצמתו, על פי פרסומים זרים, מתבססת על היכולת לשגר טילים בעלי ראש קרבי-גרעיני. הצוללת כוללת 30 אנשי צוות מתוכם שישה קצינים. עד שנת 2014 אמורות להגיע לישראל שתי צוללות "דולפין" חדשות מתוצרת גרמניה.

צוללת דורשת תחזוקה רבה ולכן חלק גדולה מהזמן היא עוגנת בנמל. רכישה של צוללת נוספת תגדיל באופן משמעותי את זמן השהייה של מערך הצוללות בים. רובד נוסף שיתעצם הוא מספר המשימות שיכולות לבצע הצוללות של החיל - מאיסוף מודיעין ולוחמה אלקטרונית ועד תקיפה. כשבוחנים את יכולתו של חיל הים לשמר רצף פעילות של צוללות בים, עולה יכולת ההרתעה של צה"ל בדגש על יכולת "המכה השנייה": במידה וישראל תותקף בנשק גרעיני היא תוכל, על פי פרסומים זרים, להגיב בנשק גרעיני שנושאות הצוללות. אסטרטגיה זו יוצרת מאזן אימה אל מול מדינות ששואפות לייצור פצצת גרעין כמו אירן.

בהכנת הידיעה השתתפו טל שלו ואמיר בוחבוט

עוד בנושא
רב הנסתר על הגלוי: האם צה”ל זקוק לצוללת שישית?
דיווח: ”גרמניה תעביר לישראל צוללת שישית”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully