וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה תוכנית לעידוד כושר ואכילה נכונה

בעקבות מגפת ההשמנה בישראל, הוחלט על תוכנית מקיפה לעידוד אכילה נכונה וכושר בקרב הציבור. במסגרת התוכנית יוגבלו מכירת מזון בעל אחוזי שומן טראנס גבוה ופרסומם של מאכלים שונים

הקבינט החברתי-כלכלי אישר הבוקר (שני) את התוכנית הלאומית לקידום אורח חיים בריא. התוכנית, שהוגשה לממשלה על ידי משרדי התרבות והספורט, הבריאות והחינוך נועדה להתמודד עם מה שכינו מגישי ההצעה "מגפת ההשמנה והסוכרת" בישראל, בניסיון לקדם אכילה נכונה ולעודד פעילות גופנית בקרב הציבור. תוך שבועיים צפויה ההצעה להיכנס לתוקף של החלטת ממשלה.

בין סעיפיה העיקריים של התוכנית תוגבל מכירת מוצרי מזון בעלי אחוז שומן טראנס גבוה ויוגבל פרסום מוצרי מזון בעלי ערך תזונתי נמוך בשעות צפיית ילדים ובשעות צפיית שיא. כמו כן, ישונה הנוהל של הקבלה למכוני הכושר ובמקום אישור רפואי תידרש הצהרת בריאות אישית, החל מגיל 14. תמריצים ותקציבים מיוחדים יינתנו לקופות החולים שיעסקו בקידום הבריאות והתזונה לרשויות מקומיות המעודדות תכניות לפעילות גופנית.

סלט ירקות. נמרוד סונדרס
פחות פחמימות, יותר ירקות/נמרוד סונדרס

ממשרדי הממשלה האמונים על התוכנית נמסר כי "הכוונה היא לפעול בשיתוף הציבור, במתן תמריצים וביצירת סביבה תומכת באופן שיביא לשינוי אמיתי ומהותי". למטרה זו תוקם ועדת היגוי שתכלול נציגי ממשלה, אשר תהיה אחראית להנחיות ולפקח על צוות עבודה מקצועי שיוקם ליישום התוכנית. התוכנית גובשה בעקבות נתונים מדאיגים בנוגע להשמנה בישראל: כמעט כל ישראלי שני נמצא במצב של עודף משקל ואחד מכל 8 סובל מהשמנת יתר. הבעיה בולטת במיוחד בקרב ילדים. העלות למשק הישראלי כתוצאה מתחלואה שמקורה בעודף משקל עומדת על כ-6 מיליארד שקלים בשנה.


עוד בנושא:
מגיפת ההשמנה בארה”ב: ילדים יוצאו מהבית
מחקר: ילדים משמינים יותר ככל שהם ישנים פחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully