וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילוף כלבים: קורס "מאלף כלבים צעיר" להורים המחפשים חוג לילד

כרמי צדוק

28.11.2011 / 11:47

קורס "מאלף כלבים צעיר" הוא חוג שקיים מספר חודשים בלבד, ועשוי להחליף את חוגי הבלט/ג'ודו הרגילים. חוץ מהנאה וחיזוק הביטחון העצמי, מקבלים בסוף גם כלב מחונך

"יש לי כלבת לברדור מקסימה בת ארבע בשם ג?וי, שאני מאוד אוהב", מספר עידו בן ה-13, "חיפשתי תחביב חדש שיעביר את הזמן אחר הצהריים, וכך התחלתי לעבוד על האילוף של ג'וי. בשיעורים הראשונים חששתי שלא אצליח, וכשלמדתי פקודות חדשות, היה לי טיפה קשה, אבל לא ויתרתי והמשכתי להתאמן עד שג?וי למדה את הפקודות באופן מושלם. לכל מי שנכנס הביתה אני מראה את הפקודות שבי, ארצה, לא לזוז, לא לאכול, להביא את הכדור ועוד. מאוד נקשרתי אל ג?וי במהלך הקורס, אני מרגיש יותר קרוב אליה ומרגיש ממש המנהיג שלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נקשרתי לג'וי עוד יותר". ג'וי ועידו בשיעור אילוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקורס שעידו תיאר הוא "קורס מאלף כלבים צעיר", אותו מעבירה עינב צחובוי, מאלפת כלבים מוסמכת השותפה ב"אילוף בחיוך", שפתחה קורס ראשון מסוגו המותאם לבני 10-17 הרוצים להתנסות בחוויית אילוף כלבים.

איך הגעת לתחום אילוף הכלבים?

"למדתי טיפול באמצעות כלבים ב'ווינגייט'. לאחר מכן המשכתי ללימודי אילוף כלבים באקדמיה לכלבנות, ולבסוף הקמתי את אילוף בחיוך לאילוף כלבים. בהמשך נכנס לתמונה גלעד, השותף שלי, וביחד אנחנו מפתחים את הקורס, חוגים בבתי ספר, טיפול באמצעות כלבים בבתי אבות ופרויקטים נוספים".

הקורס קרם עור וגידים לאחר שעינב שמה לב שבזמן תהליך האילוף הרבה ילדים מאוד רוצים כל הזמן להשתתף. "ילדים מאוד מתעניינים, ושואלים איפה לומדים לאלף כלבים", מספרת עינב, "אז חשבנו, למה לא בעצם ללמד אותם להיות מאלפי כלבים צעירים, ולתת להם את כל הידע והניסיון להיכרות עם עולם הכלבנות? בנוסף, הקורס מקנה ערך מוסף לילד ואפילו לבני המשפחה: הנאה, חיזוק הביטחון העצמי, וכמובן כלב מחונך יותר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשוי לתרום לחיזוק הביטחון העצמי. עינב צחובוי מאלפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך ללכת עם הכלב בלי שימשוך

מדובר בקורס אילוף כלבים הדומה לזה המיועד למבוגרים. השוני הוא במשך הקורס - בשונה מקורס אילוף למבוגרים הנמשך שמונה חודשים, הקורס לילדים ממוקד יותר, וכולל 12 מפגשים (כולל מפגש בכלבייה) הנפרשים על פני שלושה חודשים; בחומר הלימוד - מתוסף לו חומר לימודי המתאים לגיל הילד; ובמיקום - בית הלקוח. לדברי עינב, יש בני נוער שלומדים אילוף לבגרות בבית הספר, אבל "הקורס שלנו מתאים לילדים שעדיין אינם בגיל תיכון ומתבצע אחד על אחד או שני חברים או אחים, ולא בקבוצה".

"מתחילים מחומר עיוני", מסבירה עינב, "מהו כלב, להקת כלבים, גזעי כלבים, ואחרי זה עוברים לפקודות בסיסיות, מלמדים את הפקודה 'שב', לומדים מספר שיטות אפשריות, כיצד ללכת עם כלב ברחוב בלי שימשוך למשל. במהלך הקורס מתקיים גם ביקור בכלבייה או בפנסיון, בו נחשפים לאורח החיים של הכלבים, רואים איך מאכילים את הכלבים. זה ביקור מאוד חווייתי לילדים".

בדרך כלל ילדים בעלי כלבים בוחרים לעבור את הקורס, אבל זה לא חובה. "ברור שאם יש לילד כלב, אז הכלב יוצא מאולף תוך כדי הקורס, וכך מדובר ביתרון למשפחה מעבר להקניית הידע לילד", אומרת עינב", אבל לא תמיד יש כלב בבית, ואז עושים את ההכשרה על כלב אחר. לעתים אני מביאה את הכלב הפרטי שלי".

ג'וי, Play Dead

הקורס מאפשר הצצה רחבה לתחום האילוף והכלבנות. בתום הקורס הילד יוכל לדעת אם היה מעוניין להמשיך באילוף כמקצוע, כי עדיף קודם לעבור את הקורס מאשר להשקיע 20 אלף שקל בלימוד הנושא, ולגלות שזה לא מתאים.

עידו למשל מתחילת הכתבה, בעליה של ג'וי הלברדורית, כבר החליט שהוא רוצה להיות מאלף כלבים כשיהיה גדול, ורוצה לאמץ לפחות שלושה כלבים. "לימדתי את ג'וי את הפקודה Play Dead (לשכב כמו מת), הראיתי לחברים בכיתה וזה הרשים את כולם. אני גם מעביר את העובדות והפקודות שלמדתי בארוחות המשפחתיות, וכל המשפחה כבר יכולה לאלף כלבים".

לדברי עינב, ניתן לאלף כמעט כל כלב, גם מבוגר. "תמיד אפשר לשפר מצב קיים. יש בעיות שמאוד מאוד קשה לשנות במאה אחוז, אבל תמיד אפשר לשפר. רוב הכלבים ניתנים לאילוף. בדרך כלל משתמשים בצ'ופרים של חטיפים כדי לחזק כלב שביצע את התרגיל כראוי, ובנוסף נעזרים ברצועות אף מיוחדות, רתמות ועוד. כל ילד שמתחיל מקבל ערכת מאלף הכוללת 'קליקר' וחולצת מאלף".

עינב לא מוותרת על מבחנים. בסוף הקורס יש מבחן עיוני ומעשי, אם הילד לא עובר אותו, הוא נבחן שוב. "זה לא מבחן קשה, הוא בסיסי ועובר על כל מה שלומדים, אין סיבה לא לעבור אותו. לאחר שעוברים בהצלחה את הקורס, מקבלים גם תעודה ומדליה המשתמשות כמזכרת מדליקה ומקור לגאווה ענקית עבור הילד".

שיעור למתחילים: "שב!" ו"תביא את הכדור!"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנא נסו בבית. עינב צחובוי מלמדת כלב לעשות מה שהיא רוצה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עינב מפרגנת שתי פקודות. אתם מוזמנים לנסות בבית:
הפקודה "שב!": לוקחים חטיף (פסטרמה, נקניקייה או חטיף קנוי), ומחזיקים מעל לאפו של הכלב. כשהוא מתחיל לרחרח, מרחיקים את היד מאחורי ראש הכלב לכיוון הזנב ואומרים "שב!" במקביל. הכלב יסתכל לאחור עד שיעבור לישיבה. אז נותנים לכלב את החטיף, מלטפים ואומרים לו "כלב טוב".
חוזרים על הפעולה 20 פעמים, כך כמה דקות כל יום במשך שבוע.

הפקודה "תביא את הכדור!": מחזיקים חטיף (פסטרמה, נקניקייה או חטיף קנוי) בלי שהכלב יראה אותו, וזורקים את הכדור האהוב עליו. לאחר שהכלב יגיע אל הכדור, מתקרבים אליו, הולכים לאחור ואומרים לו "תביא את הכדור!" שוב ושוב. כשהכלב מתקרב עם הכדור בפה מראים לו את החטיף, הוא זורק את הכדור, ואז נותנים לו את החטיף ומשבחים אותו.
חוזרים על הפעולה 20 פעמים, כך כמה דקות כל יום במשך שבוע.

רוצים גם?

"קורס מאלף כלבים צעיר"
מתי:
12 מפגשים (כולל אחד בכלבייה) בני 45 דקות פעם בשבוע, בשעה מוסכמת על הילד והמאלפת.
מקום: בבית הילד או בחצר.
מחיר: הקורס עולה 1,500 שקל לילד בתל אביב. בערים הסמוכות, ראשון לציון, רמת גן, חולון, גבעתיים והסביבה - 1,650 שקל. אפשרות לצירוף חבר לקורס, ואז תינתן הנחה.
לפרטים נוספים ולתוכנית הקורס: עינב צחובוי, מנהלת "אילוף בחיוך", טלפון: 0508223091.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניתן לאלף כמעט כל כלב, גם מבוגר. מאלף ומאולף/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully