וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרידור: "לא אשב בממשלה שמקדמת חוקים נגד העליון"

בראיון לערוץ 2 התייחס השר דן מרידור להצעות חוק המגבילות את הגישה לבית המשפט העליון. "אנחנו נאבקים על הרוח של המדינה. גם שימוע של שופטים לא יהיה בכנסת, זה לא יעלה על הדעת"

השר לענייני מודיעין, דן מרידור (ליכוד), התראיין היום (שבת) ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 ויצא כנגד החוקים החדשים שמבקשים לשנות את דמותו של בית המשפט העליון. על הניסיון להגביל את סמכות העמותות לעתור לבג"ץ, אמר השר כי זהו קו אדום והוא אינו מעלה על דעתו שחוק כזה יעבור. לדבריו, זו תהיה הליכה לאחור של עשרות שנים: "אין ספק שאני לא אהיה בממשלה שמקדמת כאלה חוקים". מרידור התנגד לנסיון להציג את בית המשפט העליון "כאליטה שמאלנית פוסט ציונית" והוסיף כי "גם שימוע של שופטים לא יהיה בכנסת, זה לא יעלה על הדעת". יצוין כי גורמים בסביבת ראש הממשלה ציינו כי רה"מ מתנגד לחוק זה, כמו גם לכל החוקים הפוגעים בחוק יסוד השפיטה.

מרידור חזר והדגיש כי הוא שותף לחבורה שנאבקת על אופייה של מדינת ישראל בכלל והליכוד בפרט. "אני חשוב שאנחנו עומדים בפני גל עכור, מתקפה שהתחילה לפני כמה שנים. הגל רוצה ליצור ישראל אחרת, לאומנית יותר. אנחנו נאבקים על הרוח של המדינה שלנו, על החירות", אמר מרידור. "הליכוד אינו תנועה לאומנית, אלא תנועה לאומית ליברלית. צריך לעצור את הגל, לשמור את החירות, לשמור את הכבוד האנושי של כולם. להדיר את המיעוטים זו טעות חמורה".

בתגובה לדבריו של שאול מופז במליאת הכנסת שהשווה את החוקים החדשים לספרו של ג'ורג' אורוול "1984", אמר מרידור כי "אנחנו דמוקרטיה חזקה ויש איום עליה, על זה המאבק. הוא נמשך וחשוב לנהל אותו. מה עבר מחוק החרם? כמעט אף אחד מהחוקים לא עברו מפני שכמה אנשים ואני בתוכם עצרנו אותם. זה המבחן – מבחן התוצאה. יצא פה רושם לא אמיתי כאילו החוקים האלה עברו, נאבקנו נגד זה. לא ניצחנו, המאבק נמשך".

תומך בהעברת הכספים לרשות

השר הגיב להיעדרותו מההצבעה בחוק לשון הרע, שעבר השבוע בקריאה ראשונה בכנסת. לדבריו, "לא מקובל ששר מצביע נגד הממשלה ולכן כשאני לא יכול להצביע בעד החוק, אני נעדר מההצבעה. החוק הזה שהוגש על ידי קדימה והליכוד הוא חוק לא טוב. הצבעתי נגדו בממשלה. הובטח בסיעת הליכוד שהוא לא יעבור במתכונתו הנוכחית".

עוד התבטא השר בעניין קשרי החוץ עם טורקיה ואמר כי דעתו לא התקבלה. בנוגע לעצירת העברת כספי המיסים של הרשות הפלסטינית אמר מרידור כי "אין לנו רווח מזה. אני מקווה מאד שהכספים יעברו".

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ דני דנון (ליכוד) הגיב לאולטימטום של השר מרידור לפרישה מהממשלה במידה שיעבור חוק הגבלת העותר הציבורי, שאותו יזם ואמר כי "לא נהפוך את הליכוד לסניף של קדימה, מי שעמדת הרוב בליכוד לא מקובלת עליו, שיסיק את המסקנות לגבי מיקומו הפוליטי- הדלת פתוחה בפני השר מרידור".

עוד בנושא:
השר מרידור על חוק לשון הרע: "פגיעה בדמוקרטיה"

השתתפו בהכנת הידיעה: פנחס וולף וטל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully