וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 מפגיני מחאת הדיור נעצרו מול בית שטייניץ

בהפגנת מחאת הדיור מול ביתו של שר האוצר טענו המפגינים על אלימות שהופעלה כלפיהם ע"י השוטרים. סתיו שפיר, ממנהיגות המחאה שנפצעה באירוע: "השוטרים נהגו באלימות יוצאת דופן". המשטרה: "היה שימוש בכוח סביר בלבד"

שישה מפגיני מחאת האוהלים נעצרו הערב (חמישי) ועוכבו לחקירה בחשד להפרות סדר לאחר שהפגינו ליד ביתו של שר האוצר, יובל שטייניץ, במבשרת ציון בירושלים במחאה על משבר הדיור ויוקר המחיה. לטענת המפגינים, השוטרים שהיו במקום התעמתו איתם ופעלו נגדם באלימות.

סתיו שפיר, ממנהיגות המאבק נגד יוקר המחיה שנכחה בהפגנה, סיפרה לוואלה! חדשות כי "ההפגנה הייתה ליד הבית של שטייניץ וחסמו שם את הכבישים. התארגנו בעיקר הנאבקים על הדיור הציבורי, המשטרה לא חיכתה הרבה והם התחילו להתנהג כלפינו באלימות ברגע הראשון".

שפיר סיפרה כי אף היא נפצעה באירוע, אם כי לא מאלימות פיזית. לטענתה, "השוטרים התנהגו באלימות יוצאת דופן. בשלב מסוים ניסו לקחת את אחד העצורים בניידת על לא עוול בכפו. כולם התאגדו סביב הניידת בזמן זה, הניידת התניעה ובדרך עלתה לי על הרגל. לדעתי יש שם פציעות קשות של אנשים אחרים". היא הוסיפה שהשוטרים "היכו מפגינים, התנהגו בגסות, דחפו אנשים לתוך הניידות. זו ממש התנהגות שצריכה לעורר בנו חרדה מאוד גדולה. אנחנו רואים איך מהפגנה להפגנה מופעל יותר כוח נגד מפגינים בצורה שהיא חסרת פרופורציה, כאילו שזה לא לגיטימי ולא בסדר להפגין".

ממשטרת ירושלים נמסר כי "סמוך לביתו של שר האוצר הגיעו כ-100 מפגינים להפגנה בלתי חוקית ולא מאושרת על ידי המשטרה. המפגינים חסמו את הכביש סמוך לביתו של שר האוצר, חלקם אף ניסו לפרוץ לכיוון ביתו. כוח משטרה שהיה במקום עצר לחקירה שישה מהם. לאחר פיזורם של המפגינים מהמקום הגיעו כ-30 מהם להפגין מול תחנת המשטרה במבשרת. במשטרה מדגישים כי היה שימוש בכוח סביר בלבד בעקבות הפרות סדר שביצעו המפגינים. למשטרה לא ידוע על כל פציעה שנגרמה למי מהמפגינים".

עוד באותו נושא:
עשרות אלפים הפגינו בכיכר: "העם דורש - העם מקבל"
דפני ליף: "נרעיד את האדמה עד שהמדינה תתעורר"
עשרות אלפים הפגינו בכיכר: "העם דורש - העם מקבל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully