וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח: גופת נער שנעדר נמצאה בחולות ראשון לציון

20.11.2011 / 16:39

שרידי גופתו של ירין שאטי בן ה-17 נמצאו בחולות ראשון לציון לפני שבועיים וחצי. החשד: נרצח בירי מטווח קצר. אביו זועם על השוטרים: ”לא קיבלנו תשובות”. האח: "לא היה מסוכסך עם איש"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק; עריכה: יותם בן-דוד)

אביו של ירין שאטי בן ה-17, שגופתו נמצאה בחולות ראשון לציון כחודש וחצי לאחר שדווח על היעדרותו, תקף היום (ראשון) את התנהלות המשטרה בפרשה. האב שאול אמר בהתייחסו לשוטרים כי "עד היום לא קיבלתי מהם תשובות. מבחינתי הם לא חיפשו אותו. אי אפשר לדעת אם זה כבר היה מאוחר מדי או לא". הוא הביע זעם גם על כך שלטענתו, אשתו שמעה את הפרטים החדשים בכלי התקשורת, לפני שהם נודעו לה מהמשטרה.

אלמוג שאטי, אחיו של ירין, אמר בדמעות כי "היו בינינו יחסים טובים, של יותר משני אחים. הוא היה אהוב על כולם לא הייתה לו אף בעיה, ושום סכסוך עם אף אחד. אני לא יודע איזה בן אדם יכול היה לעשות מעשה כזה. בתקופה שהוא נעדר עשינו את כל המאמצים כדי לאתר אותו, אולם היום בצהריים הגיעו אלינו בלשים וסיפרו לנו את הבשורה המרה. אני מקווה שעכשיו המשטרה תעשה את העבודה ותמצא את הרוצחים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שאטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרידי גופתו של הנער נמצאו כבר לפני שבועיים וחצי על ידי עובר אורח, והאב הישווה את המקרה לזה של ענבל עמרם מפתח תקווה, במהלכו הודיעו ההורים על היעדרה של בתם ורק שעות אחר כך נמצאה גופתה. "מבחינתי עכשיו חסר למשטרה שהם לא ימצאו מי עשה את זה", אמר, והוסיף כי בנו ירין היה "נשמה טובה, אוהב לעזור, תמיד צוחק ומצחיק, הוא היה ילד שאהב לבלות, תמיד מוקף בחברים. כל אחד שדיבר איתו פשוט התאהב בו".

חברים וחברות רבים של ירין הגיעו לבית המשפחה כשהם המומים. "אנחנו לא מאמינים שמישהו היה יכול לפגוע בירין בצורה כזו", אמרו. לדבריהם, הוא לא היה מסוכסך עם איש. גם לחברים היו טענות קשות כלפי המשטרה. "אם זה היה בן של קצין משטרה היו מאתרים אותו תוך מספר ימים", אמר אחד מהם.

אב המשפחה סיפר שראה את בנו לאחרונה ב-5 לאוקטובר, "כשסיפר לנו שהוא נוסע לאילת. מאז לא שמענו ממנו, עד שקיבלנו את הבשורה המרה היום. יומיים אחרי כבר הבנו שמשהו רע קרה".

רצח הנער ירין שאטי, בן ה17, שגופתו התגלתה בחולות ראשון לציון, נובמבר 2011. דרור עינב, דרור עינב
"ירין היה נשמה טובה, אוהב לעזור, תמיד צוחק ומצחיק, הוא היה ילד שאהב לבלות, תמיד מוקף בחברים. כל אחד שדיבר איתו פשוט התאהב בו" שאול שאטי, היום/דרור עינב, דרור עינב

גורם משטרתי המעורב בחקירה סיפר כי דבר זיהוי גופתו של ירין שאטי, שעבד בתחנת המרת כספים, נתקבלה במשטרה בצער רב. עוד נמסר כי מרגע שהתקבלה ההודעה על היעדרותו נעשו כל המאמצים, הן במישור החקירתי והן במישור המודיעיני כדי למצאו. הגורם טוען כי מפקד מרחב ת"א, יהודה דהן, היה מעורב באופן אישי בחקירה וליווה את המשפחה. במשטרה נמנעו מלהתייחס לפרטי החקירה, בשל צו איסור פרסום המוטל עליה.

המשפחה התלוננה: "המשטרה התעכבה באיכון הטלפון"

ירין, שפרש מהלימודים בסוף השנה שעברה, כשסיים כתה י"א בבית הספר נעמ"ת בקרית שרת בחולון, יצא מביתו בחמישה באוקטובר. להוריו הוא סיפר כאמור כי הוא נוסע עם ידידה לנפוש באילת. למחרת התקשרו אליו בני משפחתו, אולם הוא לא ענה לטלפון. יומיים לאחר מכן, בערב יום הכיפורים, הבינו במשפחה שיש סיבה לדאגה, ובשל כך הגישו אביו ואחיו תלונה על היעדרותו בתחנת המשטרה בבת ים.

לאחר קבלת התלונה, ביצעה המשטרה איכון לטלפון של ירין, שנמצא באזור התחנה המרכזית בתל אביב. בנוסף, עדי ראייה סיפרו כי ראו אותו באזור התחנה. אביו שאול, סיפר לאחר שנודע כי בנו נעדר כי הוא מחפש את ירין באזור התחנה המרכזית. עוד סיפר אז האב כי כשבוע לאחר היעלמות בנו, קיבל שיחת טלפון ממספר לא מזוהה, כשעל הקו בחורה צעירה שביקשה לשוחח עם הבן. כשאמר לה שירין נעדר וביקש ממנה להזדהות, ניתקה הצעירה את השיחה.

האב הביע אז טענות כלפי המשטרה ואמר כי "כבר כשהגענו להודיע שירין נעדר, ביקשנו שיבצעו איכון על הטלפון שלו. החוקר שקיבל אותנו ענה לי בשיא חוצפתו שאיכון עולה קרוב ל-50,000 שקל. אני משלם מסים, אזרח במדינת ישראל. אותי לא מעניין תקציב המשטרה. עשה כמה טלפונים, אמרתי לו, התחננתי: תאתרו את הילד".

עוד בנושא
נער מחולון אמר להוריו שהוא נוסע לאילת - ונעלם

עדכון ראשון: 14:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully