וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איים להתאבד בגלל אהבה נכזבת - והורשע בסחיטה

גלעד גרוסמן

20.11.2011 / 12:10

תושב תל מונד הניח מכתבים וחרבות על מפתן דלתה של בת זוגו, שלח לה מסרונים ועקב אחריה. בית המשפט קבע כי איומיו בהתאבדות, נועדו לגרום לאישה לחזור בה מכוונתה לנתק עמו את הקשר

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע הבוקר (ראשון) תושב תל מונד בשורה של עבירות שביצע כלפי מי שהיתה בת זוגו. באופן תקדימי, בית המשפט אף הרשיע אותו בסחיטה באיומים, לאחר שאיים להתאבד במידה שבת הזוג תסיים את הקשר ביניהם.

מהכרעת הדין עולה כי בני הזוג ניהלו קשר זוגי במשך כשנה וחצי, ולפני כשנתיים ביקשה האישה לסיים את הקשר. במשך כארבעה חודשים פעל הנאשם באופן אובססיבי לשכנע אותה לחדש את הקשר ביניהם בין השאר הוא הניח עשרות מכתבים ליד דלת ביתה, כאשר במקרה אחד גם הניח שתי חרבות ליד הדלת. הוא שלח לה מאות מסרונים, עקב אחריה ופנה לקרובי משפחתה בבקשה שידברו אתה, למרות צו הגנה שהוצא נגדו. בנוסף, הוא איים להתאבד אם האישה תסיים את הקשר, ביודעו שבעלה הראשון התאבד בתלייה בביתם.

פרקליטו של הנאשם טען שהתנהגותו הייתה התנהגות של גבר מאוהב, שכל רצונו היה לספק את אהובתו ברמה הרוחנית וברמה החומרית, וכי הפעולות בהן נקט נמצאות "בתחום האפור". הוא ציין גם כי האישה התירה לו להמשיך להתגורר בביתה למרות צו ההגנה, צעד שתרם למעשיו.

השופט בני שגיא הרשיע את הנאשם בעבירות של פגיעה בפרטיות והטרדה, ולאחר מכן דן בשאלת הסחיטה באיומים. הוא קבע שהראיות מוכיחות שהגבר היה מודע למעשיו וכי איומיו בהתאבדות נועדו לגרום למתלוננת לחזור בה מכוונתה לנתק עמו את הקשר. עם זאת, הוא ציין שמדובר בכתב אישום נדיר, והוא לא מצא מקרה זהה. "דווקא בחריגותו ונדירותו של המהלך המשפטי בו נקטה התביעה, יש כדי ללמד על התייחסותה הזהירה לכלל המקרים המובאים לפתחה, ולהיעדר רצונה להפוך כל אמירה בדבר התאבדות שנאמרת בתא המשפחתי, לפעמים על רקע סערת רגשות וקשיים רגשיים, לכזו המצמיחה עבירה פלילית", כתב השופט בהכרעת הדין.

השופט שגיא הבהיר שמקרה זה, שבו הנאשם איים פעמיים בהתאבדות, כרך חגורה סביב הצוואר במקרה אחד וחתך את בטנו בסכין במקרה השני, הוא מקרה נדיר וקיצוני, במיוחד לאור העובדה שידע שבעלה של האישה התאבד בעבר. "כל אדם המצוי בקשר זוגי ומעוניין להביאו לידי סיום, זכאי לעשות כן מבלי שיהיה נתון לאיומים והפחדות, בוודאי לא מהסוג הקיצוני והקשה ביותר", נכתב בהכרעת הדין.

עוד בנושא:

חשד: גנב מחשבים במאה אלף שקל, וניסה לסחוט
חשד: נערים סחטו ושדדו חבריהם "מתוך שעמום"
אישום נגד רשת הסחיטה ביפו: "לא בחלו באמצעים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully