וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה השתתפות תיכון בגדנ"ע, התלמידים יפגינו

רמי שני

17.11.2011 / 20:44

משרד החינוך החליט לבטל את שבוע הגדנ"ע לתלמידי תיכון "נופי הבשור" שבמועצה האזורית אשכול בשל אחוזי הגיוס הגבוהים בקרב התלמידים. התלמידים המאוכזבים יפגינו נגד ההחלטה

משרד החינוך ביטל את הגדנ"ע - התלמידים ייצאו להפגין: משרד החינוך הודיע לאחרונה לבית הספר התיכון האזורי המשותף "נופי הבשור" הממוקם בתחומה של מועצה אזורית אשכול, כי השתתפות תלמידיו בשבוע הגדנ"ע מבוטלת. להפתעת הנהלת בית הספר והתלמידים, נומקה ההחלטה בטענה כי הביטול נעשה בעקבות העובדה כי ישנם אחוזי גיוס גבוהים לצה"ל מהאזור. התלמידים מתכוונים לערוך הפגנה נגד ההחלטה.

"אמרו לנו שבגלל שיש אחוזי גיוס גבוהים מהאזור, אנחנו לא נשתתף בפעילות הזאת", סיפרה גל הריס, תלמידת כיתה י"א בבית הספר. "אנו מרגישים שלאט לאט אנו מתנתקים מהשאיפה להקריב את עצמנו למען המדינה, דבר שהיה כל כך גדול אצלנו עד לפני זמן לא רב", הסבירה הריס. לדבריה, "אין ספק שהגדנ"ע לקחה חלק גדול בהרגשה של לקיחת חלק בצבא הגנה לישראל, והפיכה לחלק מהמשפחה השומרת על אזרחי מדינת ישראל. זה תורם לרצון שלנו להתגייס לשירות צבאי מעבר לחובה הקיימת בחוק עבורנו".

תחושות דומות הביעה גם נוגה פיירמן, אף היא תלמידה בבית הספר, שהסבירה כי הגדנ"ע מהווה דרך להכיר את השירות הצבאי מקרוב. "אנחנו גרים באזור ה'חם' ביותר בארץ מבחינת היותו חזית מול רצועת עזה. אני משוכנעת, שחשוב שנכיר את השירות, לפני שנתחיל אותו ונבין את החשיבות שלו", אמרה פיירמן והוסיפה כי "אנחנו נשמח אם גורמים נוספים יסייעו לנו לקיים את הפעילות".

"נקבעו קריטריונים חדשים להקצאת ימי הגדנ"ע"

מנהלת בית הספר, זמירה בן יוסף, הביעה תמיכה בתלמידים. היא סיפרה כי משרד החינוך הציע לה לקיים את הפעילות בחודשי הקיץ, אך הדבר נראה לה לחלוטין בלתי אפשרי. "נתנו לנו תאריכים בחודש אוגוסט. אבל זו תקופה שבה אי אפשר למצוא את התלמידים. כל אחד עסוק בשלו", אמרה. לדבריה, "הבנו ממשרד החינוך, שהפעילות הזאת הפכה להיות כזאת שניתנת לבתי ספר ומוסדות חינוך המבקשים להעלות את אחוז המתגייסים". בן יוסף הצרה על ההחלטה ואף טענה כי "היו בנות שסיפרו לי, שרק אחרי שהן השתתפו בפעילות הגדנ"ע, הן החליטו להתגייס. אני נאבקת בשבילם שתהיה גדנ"ע. אנחנו ממשיכים לנסות להידבר עם כל מי שאפשר".

מהמועצה האזורית אשכול נמסר בתגובה, כי "משרד החינוך הודיע לנו על ביטול השתתפות תלמידי בית הספר בגדנ"ע, בטענה כי איננו עומדים בקריטריונים לקיים את הפעילות, בשל אחוז גיוס איכותי גבוה לצה"ל". עוד נמסר כי "החלטת התלמידים להפגין במטרה לשנות את החלטת משרד החינוך, עולה בקנה אחד עם הערכים עליהם אנו מחנכים את הנוער שלנו, שהם בין היתר חשיבות השירות בצה"ל וחופש הביטוי. אנו גאים בתלמידים ובעצמאות שלהם ונמשיך לעודד אותם להילחם על זכויותיהם במדינה דמוקרטית".

ממשרד החינוך נמסר כי "במהלך השנתיים האחרונות מוביל המשרד תכניות רבות ומגוונות לעידוד תלמידים לגיוס לצה"ל בכלל ולשירות משמעותי בפרט. בתוך כך, המשרד רואה בפעילות הגדנ"ע חשיבות רבה וחלק בלתי נפרד מהכנה משמעותית לקראת הגיוס לצה"ל". כמו כן, הבהירו במשרד החינוך כי "היקף הפעילות של ימי הגדנ"ע והתקציב שמוקצה לכך - לא צומצמו. הביקוש של התלמידים להשתתף בפעילות הגדנ"ע גבר ולכן, נקבעו קריטריונים חדשים להקצאת ימי הגדנ"ע לבתי הספר, לפיהם - הקצאת ימי הגדנ"ע ניתנת קודם לבתי ספר שלא השתתפו בעבר בפעילות זו".

עוד באותו נושא
נתוני אכ"א: אילו ערים מובילות בגיוס לצה"ל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully