וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש בבג"ץ הרופאים המתמחים: עשיתם דין לעצמכם

גלעד גרוסמן

17.11.2011 / 13:00

שופטי בית המשפט בירושלים דנו בצהריים בעתירה שהגישו הרופאים המתמחים, ומתחו ביקורת נוקבת על התנהלותם: "זו עשיית דין עצמי", אמרה הנשיאה ביניש. השופט מלצר: למה לא חיכיתם?

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: יאיר דניאל)

בג"ץ דן בצהריים (חמישי) בעתירה שהגישו הרופאים המתמחים נגד המדינה, בדרישה להתיר את ההסכם שחתמה המדינה עמם. נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, היושבת בראש הרכב השופטים, תקפה במלים קשות את העותרים, ואמרה כי נטישת בתי החולים על ידי חלק מהמתמחים בשבועות האחרונים היא בבחינת "עשיית דין עצמי". לדבריה, העתירה לא נדחתה על הסף מתוך ניסיון להגיע לפתרון קונקרטי, בסיוע של מגשרים. השופט יורם מלצר שאל את נציגי העותרים: "מדוע לא יכולתם לחכות? מדובר בניקיון כפיים".

מחר יידרשו הרופאים המתמחים להשיב לבית הדין הארצי לעבודה מדוע הם נעדרים מעבודתם, חרף צווי המניעה שהוצאו נגדם, ולמעשה מבזים את בית המשפט. הרופאים היו אמורים להגיש את תשובתם הבוקר, אך נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד, דחתה את מועד הדיון בשל עתירת המתמחים לבג"ץ.

חדר מצב משרד הבריאות, אוקטובר 2011. מגד גוזני, מגד גוזני
לדברי שופטי בג"ץ, המתמחים עשו "דין לעצמם" בהתפטרותם/מגד גוזני, מגד גוזני

את העתירה לבג"ץ הגישו כמה רופאים, סטודנטים לרפואה ואזרחים, בדרישה להורות למדינה לשפר את תנאי העסקתם. העותרים דורשים לבטל את ההסכם שנחתם בין ההסתדרות הרפואית לממשלה, ולא להעסיקם במשמרות של יותר מ-26 שעות ברציפות - דבר המציב, לדבריהם, את החולים בסכנת חיים. הנשיאה דורית ביניש תשב בראש ההרכב שידון בעתירה, לצד השופטים מרים נאור וחנן מלצר. מחר יידרשו הרופאים המתמחים להשיב לבית הדין הארצי לעבודה מדוע הם נעדרים מעבודתם, חרף צווי המניעה שהוצאו נגדם, ולמעשה מבזים את בית המשפט. הרופאים היו אמורים להגיש את תשובתם הבוקר, אך נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד, דחתה את מועד הדיון בשל עתירת המתמחים לבג"ץ.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"רוצים רפואה ציבורית - לא רק למי שיש להם כסף"

במקביל לעתירה, הפגינו כ-200 סטודנטים לרפואה ברחבת בית החולים איכילוב בתל אביב. הם צעקו: "ליצמן – תתעורר, הרופאים שווים יותר", וקריאות בגנות ראש הממשלה, בנימין נתניהו. אחת המפגינות, יעל בר, סטודנטית לרפואה באוניברסיטת תל אביב, אמרה לוואלה! חדשות כי היא באה להפגין נגד השימוש הציני, לדבריה, שעושים סגן שר הבריאות וראש הממשלה בבתי המשפט במלחמתם נגד המתמחים.

ד"ר אליעז מילר, שנמצא בשלבי סיום ההתמחות שלו בבית החולים, אמר: "באנו לתמוך בסטודנטים שמפגינים נגד ההסכם. יש ניסיון למנוע את ההתפטרות של הרופאים, והסטודנטים של היום הם הרופאים של מחר. אם המצב יישאר כמו שהוא, הם יסיימו את הלימודים ולא ייצטרפו למערכת".

מוקדם יותר קיימו עשרות סטאז'רים הפגנה בחצר בית החולים, מחאה על התנהלות המדינה, וקראו להתפטרות סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. אחד הרופאים הבכירים, ד"ר בשיר חלחל, אמר לוואלה! חדשות: "אנו תומכים תמיכה מלאה במתמחים - רוצים לומר להם שיש מישהו שעומד מאחוריהם, ושהם יכולים להמשיך במאבקם. אנו רוצים רפואה ציבורית שתהיה אפשרית לכולם - לא רק לאלה שיש להם כסף".

עוד בנושא
משרד הבריאות נסוג: ”שיחה בלבד” לבכיר מרמב”ם
בית הדין למתמחים: נמקו מדוע נעדרתם מהעבודה
משרד האוצר הרופאים - קבוצת גרילה שיצרה אנרכיה

בהכנת הידיעה השתתפה מור שמעוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully