וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכן נמצא בזבוז בכוח אדם בצה"ל? באגף כוח האדם

13.11.2011 / 9:01

סגן הרמטכ"ל וראש אגף כוח האדם בצה"ל, נחשפו לדו"ח שהעלה כי דווקא בגוף המטפל בחלוקת משאבים, נרשמו עודפים של 20% מעל לתקן. "זה קורה כשהמערך הלוחם משווע לתקנים נוספים"

בזמן שבמשרד הביטחון ובצה"ל טוענים כי יתקשו למצוא מהיכן לקצץ בתקציב הביטחון, מגלה דו"ח פנימי כי דווקא באכ"א, הגוף המטפל בנושא חלוקת משאבים בצה"ל, נרשמו עודפים במצבת כוח האדם בשיעור של 20% מעל לתקן. כך נודע לוואלה! חדשות. הדו"ח שבחן את סוגיית מצבת כוח האדם במערך הסדיר של צה"ל, הועבר בשבוע שעבר בדיון סגור על ידי מחברו, ראש פרויקט ההתייעלות בצה"ל – תת-אלוף יהודה קטורזה, לידיהם של סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר נווה, ראש אגף כוח האדם בצה"ל, אלוף אורנה ברביבאי וקצינים בכירים נוספים.

עוד בנושא:

יורים ובוכים: התכנון הלקוי גרם לבזבוז כסף בצה"ל
תקן תא"ל חדש ייפתח באכ"א, אנשי צבא: "בזבוז"
גורמים בצה"ל: "נספח צבאי בקנדה? בזבוז כסף"

חיילים סורקים את השטח בו התרחש פיגוע הירי, אוגוסט 2011. AP
"אכ"א חרת על דגלו למצות את את כוח האדם טוב יותר ולייעל את עצמו"/AP

גורמים באכ"א טוענים כי הביקורת שהביע תת-אלוף קטורזה בנושא הינה מוצדקת וכשהיא תיבחן לעומק, יתגלה שמדובר בכ-1,000 חיילים. קצין בכיר באכ"א אמר כי "אכ"א חרת על דגלו למצות את כוח האדם טוב יותר ולייעל את עצמו עד כמה שניתן בתקופה שבה מספר המתגייסים לצה"ל בירידה בגלל ילודה, מספר העולים וגדילה במספר בעלי הפטור משירות".

הקצין הוסיף כי "החיילים אליהם מתייחס תא"ל קטורזה הם מהאיכותיים שיש לצה"ל והם פשוט נופלים בין הכיסאות, מסתובבים ואף אחד לא יודע באמת מה הם עושים. הם נמצאים מעל לתקן באכ"א, בזמן שביחידות אחרות במערך הלחימה ותומכי הלחימה משוועים לתקנים נוספים".

באכ"א מעריכים כי דו"ח מבקר המדינה שבוחן את פעילות החינוך בצה"ל בין השנים 2010-2011 יעסוק אף הוא בעודפים בגוף המתכנן והמתאם את פעילות הצבת כוח האדם ותנועתו, בדגש על אגף החינוך. גורמים בכירים בצה"ל המצויים בפרטי הדו"ח, שמרביתם חסויים, טוענים כי הבעיה נוצרה בעקבות העברת האחריות לתכנון כוח האדם מאגף התכנון לשליטה מדורגת של אגף כוח האדם.

הקצין הבכיר הוסיף כי "כשנותנים לחתול לשמור על השמנת, השימוש בכוח האדם לא תמיד מושכל והוא מלווה בחוסר היגיון. הגיע הזמן שיעבירו את כוח האדם למקומות בהם צריכים את החיילים". בקרוב יידרש סגן הרמטכ"ל נווה להכריע באופן התגובה לממצאי הדו"ח שהציג תא"ל קטורזה.

גורם צבאי מסר כי "עבודתו של תת-אלוף קטורזה נעשתה לצורך בחינת מערך החובה בצה"ל, וכללה, בין היתר, ניתוח של צורכי צה"ל במערך החובה, אל מול סדרי העדיפויות, בהיבט הכמותי והאיכותי גם יחד. סוכם כי כלל הממצאים שהוצגו ייבחנו על ידי ראש אכ"א ובהתאם תגובש על ידה תוכנית פעולה אשר תוצג לסגן הרמטכ"ל". בדובר צה"ל אמרו כי "אין בכוונתנו להתייחס לסוגיות העולות בדיונים פנימיים ומסווגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully