וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בירושלים: שנת לימודים חינם לחיילים משוחררים

פנחס וולף

8.11.2011 / 6:29

הכנסת אישרה תיקון לחוק, המאפשר למשוחררים ולבוגרי שירות לאומי שנת לימודים חינם גם במכללות בירושלים, החל מהשנה הנוכחית. יוזמת החוק, גילה גמליאל: "צמצום הפערים בחברה הישראלית"

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק, שיאפשר לחיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי שנת לימודים אקדמאית חינם גם במכללות בירושלים. התיקון לחוק "שנה אקדמית חינם", אותו יזמה סגנית השר גילה גמליאל (ליכוד), יעלה 25 מיליון שקלים מדי שנה, כתוספת ל–80 מיליון השקלים שמוקצים בכל שנה לתוכנית הסיוע ללימודי שנה ראשונה בערי הפריפרייה.

משמעות החוק היא שכבר בשנת הלימודים הנוכחית, תשע"ב, כרבע מהסטודנטים שמתחילים ללמוד ייהנו משנת לימודים חינם. גמליאל אמרה לאחר אישור החוק, כי "החוק יוביל למהפכה חיובית בהשכלה הגבוהה בישראל ויצמצם באופן משמעותי את הפערים בחברה בישראלית. עלינו להוקיר ולהעריך בפועל, במעשים ובנתינה, את אלה התורמים למדינה מזמנם ומכוחם. אנו מחוייבים להשקיע בציבור הצעירים והסטודנטים ולדעת שזה המנוף להובלת שינוי חברתי במדינה. זהו צעד חשוב לקראת הגשמת החזון שלי לחוק חינוך חינם מגיל שלושה חודשים ועד לסיום תואר ראשון".

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ חיים כץ (ליכוד), אמר במליאה, כי "זוהי מתנת בריתה לסגנית השר גילה גמליאל (שאמורה ללדת בימים הקרובים – פ"ו), מחברי הכנסת שכל כך רצו לעזור לסגנית השר למלא את רצונה לשפר את חייהם של חיילים משוחררים". יו"ר הקואליציה ויו"ר עמית של שדולת ירושלים בכנסת, ח"כ זאב אלקין, שהיה מיוזמי החוק, בירך גם הוא באומרו כי הוא "שמח שעשינו צדק היסטורי בירושלים. עתידה של ירושלים תלוי ביכולת שלנו למשוך אוכלוסיה צעירה ללימודים ולמגורים בבירה. זה צעד טבעי כשמדובר בבירתה של מדינת ישראל".

סטודנטים ממכללת לוינסקי. יורם לימודים
החל מהשנה יזכו הסטודנטים לשנת לימודים חינם גם במכללות בירושלים/יורם לימודים

החוק, שעבר לפני יותר משנה, מקנה לבוגרי צבא ושירות לאומי את הזכות לשנת לימודים ראשונה בחינם במוסדות להשכלה הגבוהה בפריפרייה. ההטבה, אותה יזמה גמליאל, חלה החל מינואר 2010 על כל המשתחררים שבחרו ללמוד במוסדות שאושרו על ידי המועצה להשכלה גבוהה בנגב, בגליל וביהודה ושומרון.

בנוסף, חיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי ואזרחי, המתגוררים בנגב ובגליל ולומדים במוסדות להשכלה גבוהה בכל רחבי הארץ, זכאים למגוון הטבות, כגון שנת לימודים במכינה בחינם, הכוונה מקצועית ותעסוקתית והנחה של 50% בשכר הלימוד. ההטבות מצטרפות למענק ולפיקדון דרך קרן ייעודית, שהוקמה ביחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון.

עוד בנושא:
הטבות למשוחררים שילמדו בפריפריה
שנת לימודים חינם לחיילים משוחררים
ככה אתם מפספסים לימודים בחינם

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully