וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: "נתניהו שקרן", אובמה: "לך נמאס ממנו?"

אתר צרפתי חושף שיחה אישית בין נשיא צרפת לנשיא ארה"ב בה החליפו מילים קשות על ראש הממשלה, כשסברו שאיש אינו מקשיב. סרקוזי: "איני יכול לראותו" - אובמה: "אני מתמודד איתו כל יום"

שיחה אישית שעשויה להפוך למבוכה דיפלומטית של ממש: אתר ביקורת התקשורת הצרפתי "ARRET SUR IMAGES" פרסם הלילה (שלישי) ציטוטים משיחה אישית שערכו שניים מהאנשים החזקים בעולם – נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, במהלך פסגת ה-G20 שנערכה בקאן, לפני כשבוע, שנאמרו מתוך מחשבה כי איש אינו מאזין להם, ובהם מילים קשות על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בשל תקלה טכנית, עיתונאים רבים שהיו במקום הצליחו לשמוע את השיחה, שלא נאמרה בלשון דיפלומטית כלל ועיקר.

"אני לא יכול לראות אותו, הוא שקרן", אמר סרקוזי לנשיא האמריקני, שמיד השיב: "אתה? לך נמאס ממנו? אני חייב להתמודד אתו כל יום". על פי האתר הצרפתי, בהמשך ביקש אובמה מסרקוזי כי יפעל לשכנע את הפלסטינים להסיר את הצעתם ממועצת הביטחון של האו"ם להכרה במדינתם. יש לציין כי לשיחה בין שני המנהיגים לא קיים תיעוד מוקלט זמין וכי הדיווח מתבסס על דברי עיתונאי שלא זוהה.

ברק אובמה במסיבת עיתונאים עם ניקולא סרקוזי, קאן, 3 בנובמבר 2011. רויטרס
לא חשבו שהעיתונאים מאזינים להם, כנראה. סרקוזי ואובמה בפסגה בקאן/רויטרס

כאמור, עיתונאים רבים שישבו באולם הצליחו להקשיב לדברי שני המנהיגים במשך דקות ארוכות בעקבות תקלה טכנית. על פי הדיווח באתר הצרפתי, העיתונאים שהאזינו לשיחה מיהרו לחבר אזניות למוניטורים שלהם כדי שיוכלו להאזין לשיחה. עוד דווח, כי "עד שבארמון האליזה הצליחו לתקן את התקלה, חלפו לפחות שלוש דקות". עוד ציין האתר, כי אף על פי שעיתונאים רבים זכו להאזין לשיחה המרעישה, הם הסכימו ביניהם שלא לפרסם את תוכנה בתקשורת. למרות זאת, דווח באתר, פרטי השיחה הופיעו בבלוג בעיתון הצרפתי "לה מונד".

יצוין, כי האתר הוא גלגול של תכנית טלוויזיה ששודרה בערוץ הצרפתי FRANCE5. יוצרי התכנית הם קבוצת פרשנים שמקורם בעיתונות הליברלית במדינה, והם מזינים אל האתר תכנים, שבחלקם ניתן לצפות רק בתשלום. האתר, כמו התכנית שעליה הוא מבוסס, חשף בעבר כמה וכמה מקרים שבהם דיווחים שהתבררו כשקריים או מסולפים. במקרים אחרים, נבחנו מחדש סרטונים ידועים והקלטות מפורסמות, והתגלו בהם פרטים שלא היו ידועים קודם לכן, שלעתים העמידו באור מביך את המוצגים בהם.

לצד "קורבנות" רגילים", כמו מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת, מארין לה פן, או הנשיא סרקוזי, האתר אף התייחס לסיקור עסקת שליט. בתכנית ששודרה באתר, הועלתה השאלה מדוע התקשורת העניקה סיקור כה נרחב "בנושא שכבר נאמר עליו הכל", בעוד שצעיר צרפתי אחר, בן גילו, עצור בישראל. מדובר בסלאח חמורי, שנכלא בגין חלקו בתכנון פיגוע ברב עובדיה יוסף. סרקוזי העביר לישראל בקשות רבות כדי לפעול לשחרורו.

בסביבת נתניהו הגדירו בעבר את התיאום עם ארה"ב: "חסר תקדים"

למרות הדיווח השנוי במחלוקת באתר הצרפתי, נראה היה שהיחסים בין ראש הממשלה נתניהו לעמיתיו הצרפתי והאמריקאי היו חיוביים. כך למשל, גורמים המקורבים לראש הממשלה ציינו לאחר נסיעתו לעצרת האו"ם בחודש ספטמבר, את התיאום חסר התקדים בין המדינות. בפגישה שקיימו אובמה ונתניהו לאחר נאומו של המנהיג האמריקאי בעצרת הכללית, הודה נתניהו לאובמה "על עמידתך לצד ישראל". הוא הוסיף ואמר כי "אני רוצה להודות לך ולקוות שאחרים ילכו בדרכך".

גם היחסים בין הנשיא הצרפתי לנתניהו היו נראים עד כה תקינים לחלוטין. לפני כשבועיים התקשר נתניהו לסרקוזי, ובירך אותו ואת רעייתו, קרלה ברוני, על הולדת בתם. ראש הממשלה ניצל את השיחה כדי להודות לסרקוזי ולעם הצרפתי כולו על מאמציהם במגעים להשבתו של גלעד שליט.

עוד בנושא:
”בעלי העוצמה” בעולם: אובמה שב לפסגה, נתניהו 25
אובמה וסרקוזי: לשמר לחץ ”חסר תקדים” על אירן
אובמה בברכה מוקלטת: ”שנה טובה לעם היהודי”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully