וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: "נימנע בהצבעה על קבלת הפלסטינים לאו"ם"

טל שלו, כתבתנו המדינית

4.11.2011 / 17:19

ממשלת צרפת אישרה את הדיווחים בימים האחרונים לפיהם בכוונתה להימנע בהצבעה על קבלתה של הרשות הפלסטינית כחברה מלאה באו"ם. בירושלים מעריכים: לפלסטינים אין רוב לבקשה

חלומה של הרשות הפלסטינית להתקבל כחברה מלאה באו"ם הולך ומתרחק: צרפת הודיעה היום (שישי) באופן רשמי כי היא תימנע בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על קבלתה של הרשות כחברה בארגון. "בעוד שהאזור רואה תהפוכות, הלגיטימציה של רצון הפלסטינים למדינה משלהם בלתי ניתנת לוויכוח. אולם לדרישה הפלסטינית אין סיכוי להשיג שום דבר במועצת הביטחון, בעיקר בשל התנגדותה המוצהרת של ארצות הברית למהלך", אמר דובר סגן שר החוץ הצרפתי, רומיין נדאל.

עוד על הפנייה הפלסטינית לאו"ם
"צרפת ובריטניה יימנעו בהצבעה על מדינה פלסטינית"
ליברמן יבקש מבוסניה להימנע מתמיכה בפלסטין באו"ם
ישראל לאו"ם: מי שתתמוך במדינה פלסטינית תשא באחריות

נדאל הוסיף ואמר כי "צרפת הזהירה את הקהיליה הבינלאומית מפני הסכנות להתפתחות עימותים עם ביצוע מהלך כזה. זאת הסיבה בגינה שגריר צרפת באו"ם אמר כי לצרפת אין כל ברירה אלא להימנע במועצת הביטחון".

הודעתה של צרפת מגיעה על רקע דיווחים בימים האחרונים לפיהם גם בריטניה וקולומביה מתכוונות להימנע בהצבעה. דיפלומטים במועצת הביטחון אמרו אתמול לרשת CNN, כי נציגי שתי המדינות הביעו את כוונתם להימנע בהצבעה בדיון סגור שנערך בנושא. משגרירות בריטניה נמסר כי שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, יציג את עמדת בריטניה בנוגע להצבעה במועצת הביטחון, בשבוע הבא בבית הנבחרים.

מועצת הביטחון צפויה להתכנס ב-11 בנובמבר לדיון נוסף בנושא הבקשה הפלסטינית, אולם בירושלים מעריכים כי אין רוב לבקשה. יחד עם זאת, בישראל ממשיכים לנהל קרב מדיני בנציגויות שונות בעולם בניסיון לשכנע את המדינות המתנדנדות, בהן גבון ובוסניה הרצגוביה, להתנגד לבקשה. הפלסטינים זקוקים לרוב מיוחס של תשע מתוך 15 חברות המועצה - הרוב הנחוץ כדי לקבל חברה חדשה באו"ם. לפי ההערכות, אם הפלסטינים אכן לא יצליחו להשיג את הרוב הדרוש, ייתכן שיידחו את ההצבעה למועד מאוחר יותר, או יעברו למסלול ההכרה בעצרת הכללית של האו"ם.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully