וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר המפגינים מול כלא השרון: "זו גזענות"

21.10.2011 / 17:00

בית המשפט האריך את מעצר 14 המפגינים שנעצרו בחשד להתקהלות אסורה והסתה, לאחר שהפגינו אתמול מול כלא השרון וקראו לשחרר אסירים נוספים. שני הקטינים שנעצרו אף הם, שוחררו למעצר בית

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: טל רזניק)

בית משפט השלום בפתח תקוה האריך היום (שישי) בארבעה ימים את מעצרם של 14 בני אדם החשודים בהתקהלות אסורה ובהסתה, לאחר שהפגינו אתמול מחוץ למתחם בית הכלא "השרון". שני קטינים נוספים שנעצרו בהפגנה שוחררו למעצר בית.

עוד באותו נושא:
מפגינים מול כלא השרון: "לחטוף עוד חיילים"
חמאס: גם בשלב השני של עסקת שליט ישוחררו מחבלים
41 האסירים שגורשו לחו"ל הגיעו למדינות היעד
משוחררי השלב השני בעסקה: גנבי רכב ושב"חים

ערבים ישראלים הפגינו מול כלא השרון. פאנט
קריאה לחטיפת חיילים נוספים או הפגנה בעד השלום? ההפגנה אתמול/פאנט

לטענת המשטרה, המפגינים הניפו שלטים וקראו קריאות למען חטיפת חיילים נוספים, על מנת להביא לשחרור כל האסירות הביטחוניות הכלואות בישראל. סנגוריהם של החשודים טוענים מנגד כי ההתקהלות הייתה חוקית וכי ניתן למרשיהם זמן להפגין. עוד טוענים הסנגורים, כי לפחות שניים מהחשודים, נעצרו לאחר שכבר עלו על האוטובוס חזרה לכפריהם. הסנגורים, חלקם מארגון "עדאלה", המעניק סיוע משפטי לערבים ישראלים, טענו גם כי למרשיהם "נעשה רצח אופי בבית המשפט".

החשודים, 13 ערבים ושלושה יהודים, נחקרו במהלך כל הלילה. כשהחל הדיון בהארכת מעצרן של שש הנשים שנעצרו, הקהל בבית המשפט קם על רגליו ומחא להן כפיים. כמו כן, מחוץ לאולם הדיונים התקהלו בני משפחה רבים של המפגינים שבאו להביע תמיכה בקרוביהם. אביו של אחד משני הקטינים שנעצרו הכחיש כי ההפגנה כללה הסתה, וטען כי ההפגנה הייתה למען השלום, ושקריאת המפגינים היא לשחרר את כל האסירים משני הצדדים. הוא טען עוד כי "המעצר הוא גזעני". קדרי אבו-ואסל, חבר בארגון לזכויות האסיר, סיפר שההפגנה אורגנה בצורה ספונטנית, על מנת להביע תמיכה באסירים הביטחוניים השובתים רעב מזה מספר שבועות. גם הוא הביע אי אמון במערכת המשפטית, ולטענתו, "אי אפשר לצפות שבית המשפט יעשה צדק".

לפניות לכתב: mor_shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully