וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

41 האסירים שגורשו לחו"ל הגיעו למדינות היעד

עשרה אסירים ואסירה אחת - אמנה מונא, נחתו בטורקיה, שהסכימה לקלוט אותם לאחר שגורשו בעסקת גלעד שליט. שאר המגורשים נחתו בקטאר ובסוריה. כמו כן, האסירה אחלאם תמימי נחתה בירדן

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')


41 האסירים הפלסטינים ששוחררו וגורשו לחו"ל בעסקה במסגרתה שוחרר גלעד שליט נחתו הלילה (רביעי) במדינות שהסכימו לקלוטם: טורקיה, קטאר וסוריה. מטוס ועליו עשרה אסירים פלסטינים ואסירה אחת, אמנה מונא, נחת באנקרה והתקבל על ידי השגריר הפלסטיני בטורקיה, נביל מארוף. מונא, שפיתתה ברשת האינטרנט את הנער הישראלי אופיר רחום וסייעה לרוצחיו, הייתה אמורה להיות מגורשת לעזה, אך לבסוף גורשה לטורקיה. הטלוויזיה הטורקית שידרה לפנות בוקר תמונות ממתחם סגור בשדה התעופה באנקרה, בהן נראית אמנה מונא בין האסירים שנחתו במדינה. 15 מהאסירים שגורשו במסגרת העסקה נחתו בדמשק, ו-15 נוספים נחתו בקטאר, כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה!

אחרי חמש שנים: לילה ראשון של גלעד בבית
נעם שליט על חזרת גלעד: "חווינו לידה מחדש של בן"
הדקות הראשונות: "גלעד אכל בננה, ידע מי הרמטכ"ל"
הניה והמשוחררים חגגו "פרק בהיסטוריה של פלסטין"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האסירים שגורשו לטורקיה במסגרת עסקת שליט לאחר נחיתתם במדינה, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווט אולו, אמר אמש לכתבים כי מטוס טורקי המריא לקהיר על מנת להטיס את האסירים הפלסטינים שגורשו לטורקיה במסגרת עסקת שליט. שר החוץ אמר לכתבים כי עשרה אסירים גורשו לטורקיה, אך מאוחר יותר דווח כי 11 אסירים פלסטינים, ביניהם אסירה אחת, עושים את דרכם לאנקרה, כך דווח באתר האינטרנט של ה"זמאן" הטורקי.

האסירה אחלאם תמימי, אזרחית ירדן, ששוחררה במסגרת העסקה נחתה הלילה במדינתה. קרובי משפחה, פעילים פוליטיים ופעילים חברתיים ערכו לפנות לה קבלת פנים נלהבת בעמאן. תמימי, שהייתה בין מתכנני הפיגוע במסעדת "סבארו" בירושלים, סימנה את האות V בידיה לקהל המברכים, ששר לכבודה והניף דגלים, כך דווח בסוכנות "מען".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אמנה מונא נוחתת בטורקיה לאחר שגורשה במסגרת עסקת גלעד שליט. רויטרס
מסמנת גם היא V. אמנה מונא בטורקיה/רויטרס

בקהיר נערך אתמול טקס לאסירים ששוחררו וגורשו במסגרת העסקה, והמתינו להעברתם לשלוש המדינות שהסכימו "לקלוט" אותם: קטאר, טורקיה וסוריה. ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, נאם בטקס קבלת הפנים לאסירים שבאו לקהיר, ואמר כי "רוח המהפכה המצרית שטפה גם אותנו, ואת אחינו האסירים - עסקת שליט היא הישג לאומי". לדבריו, "היום אנו כותבים פרק אדיר בהיסטוריה של פלסטין ושל העולם הערבי. היכולת של חוטפי שליט להחביאו במשך חמש שנים היא הישג שאנו גאים בו".

ואליד עקל, שהשתחרר אף הוא בעסקה וגורש, אמר בקהיר כי האסירים עוד ישובו "לשחרר את יפו, את יבנה ואת תל אביב". הוא הבטיח "להוציא את היהודים מהארץ שלנו". גם אחלאם תמימי, מסיעת המחבל לפיגוע במסעדת סבארו, שתגורש לירדן, התרגשה משחרורה. היא סיפרה לטלוויזיה המצרית כי "קשה לי לתאר כמה אני מאושרת. אנו מודים לאללה על הניצחון הענק הזה". לדבריה, "האסירים בכלא הישראלי זקוקים לתמיכה מאחיהם הערבים, כדי שישיגו את זכויותיהם וחירות בעתיד הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully