וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט בבית הנשיא: מקווים שגלעד יחזור לחיים וישתקם

אריאל נוי

12.10.2011 / 13:25

הוריו של החייל החטוף נפגשו עם נשיא המדינה ובירכו את ראש הממשלה על אישור העסקה לשחרור בנם. לאחר מכן, הגיעו בפעם האחרונה למאהל והודו שוב לפעילים: "מקווים שתבואו לבקר אותנו"

תאגיד כאן

נשיא המדינה בפגישה עם משפחת שליט (עריכה: יאיר דניאל)

יממה לאחר שקיבלו הודעה מראש הממשלה בנימין נתניהו על חתימת העסקה לשחרור בנם גלעד, הגיעו בצהריים (רביעי) אביבה ונעם שליט לפגישה עם נשיא המדינה שמעון פרס. הנשיא הודה בדבריו ל"ראש הממשלה ולממשלת ישראל על ההחלטה האמיצה, החשובה והגדולה הזו – להחזיר את בנכם, את בננו, החייל גלעד שליט, הביתה. ראש הממשלה קיבל החלטה נועזת, לא פשוטה והוא הוכיח מנהיגות ואחריות. אני יודע אילו חמש שנים עברו עליכם, ללא יום וללא לילה. אתם גאווה לדור ההורים וגאווה לדור הבנים. התהלכתם על חבל דק וניהלתם את המאבק להחזרת גלעד באיפוק, בכבוד ובנחישות".

העסקה לשחרור גלעד שליט - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

חמאס מאשר רשמית: מרואן ברגותי וסעדאת לא בעסקה
ראש השב"כ: "זו העסקה הטובה ביותר שהיה אפשר לקבל"
שב"ס החל להיערך לשחרור האסירים בעסקת שליט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

פרס הוסיף כי "אני גאה בעם ישראל, עם שיודע לכבד גם בשעת כאב, וזו שעה לא פשוטה, הכרעות דמוקרטיות. ולממש את הערך המוסרי העליון – הצלת נפש אחת בישראל. אני מודע לתחושות הכאב של משפחות שאיבדו את יקיריהן כתוצאה מפעולות הטרור של המחבלים. בשעה זו על כולנו לאמצם אל לבנו ולחבקם בחום".

האב נעם אמר בפגישה כי "אני מצטרף לברכות לראש הממשלה והממשלה. תבענו מממשלת ישראל להחזיר חייל שבוי הביתה. כמו שאמרת כבוד הנשיא, אלה ערכים שגדלנו עליהם - ערבות הדדית ורעות. עכשיו אנחנו מחכים בדאגה לרגע שגלעד יהייה איתנו. סוף סוף אנחנו מחכים לראות אותו, אני מקווה שיחזור לחיים, ישתקם ויחזור הביתה".

עוד אמר נעם בפגישה כי "אנחנו מודים לממשלת מצרים על הנחישות. היה לנו קשה להאמין אבל אנחנו רואים תוצאות סוף סוף. אנחנו מודים לממשלת גרמניה שבמשך חמש שנים סייעה וגם לממשלת צרפת ונשיא צרפת שהיה מעורב. אולי החג הקרוב יהיה באמת חג שמח לכולנו. אנחנו יודעים שעם ישראל לא יכול לסבול פעם נוספת שמדינת ישראל לא מצליחה להביא חייל בשבי עוד פעם חייל בשבי".

"המשפחות השכולות תמיד יהיו איתנו"

האם אביבה אמרה כי "אני רוצה להוסיף על התודות, שהממשלה קיבלה החלטה אמיצה. מגיע לגלעד לחזור להוריו, לחזור לחיים. המשפחות השכולות תמיד יהיו איתנו. נזכור גם את חנן ופאבל שנפלו בתקרית החטיפה".

בפגישה שנערכה לאחר מכן עם השליח הישראלי למשא ומתן, דוד מידן, התייחס הנשיא פרס לתרומתה הבלתי צפויה של טורקיה לתהליך. "אני מוכרח להגיד שהיתה לי הפתעה נעימה מאד בעמדתה של ממשלת טורקיה", אמר פרס. "למרות חילוקי הדעות שבינינו הם שמו את הכל בצד והחליטו להעדיף את הצד ההומניטרי על פני הפוליטי. אמרו לי שזה נעשה במצוות ראש ממשלת טורקיה, ארדואן, שהטיל על שירותי המודיעין שלו לפעול יחד איתנו, וזה היה באמת צירוף של מאמץ מיוחד במינו בחיים הבינלאומיים וביחסי העמים והאנשים". בדבריו הודה פרסגם למאמצים מצד ממשלת מצרים וכן לממשלת גרמניה.

לאחר הביקור בבית הנשיא, הגיעו בני הזוג שליט בפעם האחרונה למאהל ברחוב עזה בירושלים. הרב יונה מצגר, רבה הראשי של ישראל, הגיע אף הוא למקום, ובירך אותם על העסקה. נעם שליט הודה לכל פעילי מטה המאבק ואמר: "היה לנו יום עמוס ומרגש. נפגשנו עם הנשיא, עם שגריר צרפת, ואנחנו עכשיו בדרכנו למצפה הילה, ומקווים להחזיר את גלעד במהרה לחיים". אביבה אמרה שתתגעגע לפעילים שליוו אותה במשך חמש שנים והודתה להם. אביבה אמרה, כי "היו כאלו שעזבו וחזרו, אבל כולם תמיד נשארו איתנו ועכשיו אני מקווה שהפעילים יבואו לבקר אותנו במצפה הילה". עם צאתם מהמאהל לביתם שבצפון, ליוו את נעם ואביבה מאות פעילים בריקודים ובשירה וקראו: "אני חוזר הביתה".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully