וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "אלף אסירים שלנו ישוחררו בתמורה לאחד"

ניר יהב

11.10.2011 / 21:45

ראש הלשכה המדינית של חמאס התייחס הערב לעסקת שליט ואמר: "ישוחררו אלף אסירים שנעצרו ללא סיבה ונלחמו בכיבוש. "נתנו עדיפות לאסירים הכבדים. נציגים מכל החלקים הפלסטינים ישוחררו בעסקה"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, נאם הערב (שלישי) והתייחס לעסקה שנחתמה עם ישראל לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, בתמורה לאלף אסירי חמאס הכלואים בישראל. לדברי משעל, "אחרי שנים של משא ומתן הצלחנו היום להגיע לעסקה לשחרור של האסירים והאסירות הגיבורים שלנו, שנמצאים בבתי הכלא בישראל בתמורה לאסיר אחד. בתמורה אליו ישוחררו אלף אסירים שנעצרו ללא סיבה ונלחמו בכיבוש. אני מבשר את הבשורה הזו לכל העם הפלסטיני".

עסקת שליט - כותרות נוספות
משפחת שליט על העסקה: "נשמח רק כשנראה את גלעד"
השלבים בדרך לשחרור גלעד שליט מהשבי
הושגה עסקה לשחרור גלעד שליט, הממשלה מתכנסת לאשרה
חמש שנים בשבי: כך נראו 24 שעות במאהל מחאה

הוא הוסיף כי "בשלב הראשון ישוחררו 450 אסירים, תוך שבוע מעכשיו. השלב השני יקרה חודשיים לאחר מכן, ואז ישוחררו 550 אסירים. בנוסף אליהם ישוחררו 27 אסירות פלסטיניות. לא תישאר אף אסירה פלסטינית בכלא הישראלי. 315 אסירים המרצים מאסרי עולם בכלא הישראלי ישוחררו במסגרת העסקה".

"נתנו עדיפות לאסירים הכבדים. נציגים מכל החלקים הפלסטינים ישוחררו בעסקה. על מנת להוכיח את אחדותנו, הבאנו לשחרור אסירים גם מהגדה, גם מעזה, גם מערביי ישראל, גם מירושלים וגם מהגולן. העסקה הזו מבטאת את אחדות העם הפלסטיני. זה השג של כל מי שנלחם".

עוד אמר משעל כי "אנחנו נותנים את המתנה הזו לאמהות, להורים, לבנים, לבנות, לקרובי המשפחה ולחברים. האסירים הם הגאווה שלנו ואנחנו שמחים לשמח את משפחות האסירים. השמחה שלנו מהולה בצער שלא הצלחנו לשחרר את כל האסירים. שכן כל האסירים מעניינים אותנו. אבל תראו מה הצלחנו לעשות בתמורה לאסיר אחד. כפינו על ישראל קריטריונים שלא מולאו בעבר. ההישג לא הושג בקלות. זה לקח זמן רב. האויב תמיד נסוג בו, ונקט סחבת. הצלחנו להגיע להשג כשידנו על העליונה".

"ברכות לזרוע הצבאית של חמאס ולשאר ארגוני ההתנגדות אשר הצליחו לחטוף חייל ישראלי, ברכות לתושבי עזה ששילמנו מחיר כבד שהתבטא במעצרים, חיסולים, מצור, פלישות, ירי - והכל כנקמה על חטיפתו של שליט. אנו מודים לכל מי שסייע להשלמת העסקה: סוריה, קטאר, טורקיה, גרמניה. אני מודה להנהגת חמאס המפוארת שהגיעה להישג הזה. אני מודה למצרים ולמודיעין המצרי. זהו הישג לאומי ענק. הוא לא הישג מפלגתי אלא לאומי. עם שמשיג הישג כזה יכול להשיג הישגים נוספים, כגון שחרור האדמות, כגון מימוש זכות השיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully