וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלבים בדרך לשחרור גלעד שליט מהשבי

פנחס וולף

11.10.2011 / 21:23

עד יום שני יוכל מי שדורש לבטל את העסקה לשחרור החייל החטוף לעתור נגדה לבג"ץ. מסתמן שהעסקה תבוצע בשני שלבים, ורק לאחר שתושלם העברת אלף האסירים יוכל שליט לשוב לישראל

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק, רותם אזולאי, רויטרס. עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

עסקת שליט עליה תצביע הערב (שלישי) הממשלה, תיעשה במספר שלבים שבסופם ישוב שליט לאחר חמש שנים לחיק משפחתו. על פי החוק, הממשלה מחויבת לתת פרק זמן של 48 שעות שבו ניתן יהיה לעתור לבג"ץ נגד אישור העסקה לשחרורו של שליט, ונגד שחרור מאות המחבלים הצפויים להשתחרר במסגרתה.

עסקת שליט - כותרות אחרונות
הושגה עסקה לשחרור גלעד שליט, הממשלה מתכנסת לאשרה
משפחת שליט על העסקה: "נשמח רק כשנראה את גלעד"
נתניהו: העסקה טובה, גלעד יחזור הביתה בקרוב
משעל: "אלף אסירים שלנו ישוחררו בתמורה לאחד"

בירושלים, שם מעריכים כי העסקה תצא לפועל תוך ימים ספורים, צופים שנפגעי טרור יעתרו נגד שחרורם של מי שרצחו את יקיריהם. לפיכך, על פי החוק, ניתן יהיה לבצע את העסקה החל מיום שני הבא, משום שימי שבת וחגים אינם נכללים במניין שתי היממות המחויבות בחוק.

עדיין לא ברור מה יהיו השלבים המדויקים לביצוע העסקה. על פי ההערכות, העסקה לשחרור אלף האסירים תתבצע בשני שלבים. בשלב הראשון, ישראל תשחרר מבתי הכלא 450 מחבלים, בהם גם אסירים המוגדרים "כבדים". במקביל, שליט יועבר למצרים, ככל הנראה בחול המועד סוכות. בשבוע שלאחר מכן, כנראה ייצא לפועל השלב השני של העסקה, במסגרתו ישוחררו יתר האסירים, ושליט יושב לישראל.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, אמר כי יכנס את חברי הכנסת לדיון חירום – גם אם יידרש לכנסם כבר במוצאי החג – כדי להביא את החלטת הממשלה בעניין העסקה בפני חברי הסיעות. ריבלין, שהגיע לביקור בבריסל, חנך אתמול תערוכה בבניין הפרלמנט האירופי, שבה הציגו אמנים שונים יצירות שעוסקות בחייל החטוף. ריבלין אמר הערב, כי "ההכרעה קשה ומורכבת, אך בנושא זה, במידה ויידרש, הכנסת תכונס ללא דיחוי". יו"ר הכנסת הוסיף, כי "שחרורו של גלעד שליט הוא נושא לאומי מהמעלה הראשונה, העומד מול עיניו של כל אדם בישראל". לדבריו, הדאגה הכבדה לגורלו של החייל החטוף היא נחלת הכלל, והוא אמר שהוא "מקווה ומייחל לראות את גלעד בבית בהקדם האפשרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

עסקת השבויים הקודמת גבתה מחיר כבד מישראל

העסקה הקודמת שבוצעה לחילופי שבויים באסירים הייתה ב- 29 ביוני 2008, כמעט שנתיים לאחר שאלדד רגב ואודי גולדווסר נחטפו בלבנון. ממשלתו של אהוד אולמרט אישרה אז, ברוב של 22 שרים מול שלושה מתנגדים, את עסקת חילופי השבויים. העסקה בוצעה בשלושה שלבים.

בשלב הראשון, חיזבאללה הגיש לישראל דו"ח על מאמציו לאתר את עקבותיו של הנווט הנעדר, רון ארד. רעייתו של ארד, תמי, קיבלה לידיה תמונות וחומר נוסף שכתב בעלה לאחר שנפל בשבי. בתמורה, ישראל סיפקה דו"ח בנוגע לארבעה דיפלומטים אירניים, שאבדו עקבותיהם במלחמת לבנון הראשונה, ב-1982. בשלב השני, ישראל שחררה מבית הכלא את המחבל סמיר קונטר, יחד עם ארבעה מחבלים נוספים והשיבה כ-200 גופות ששמרה ברשותה. רק אז, קיבלה ישראל בחזרה את גופותיהם של רגב וגולדווסר, כשכל העת סירב מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לאשר אם השניים חיים או מתים. במקביל, שוחררו מישראל אסירים פלסטינים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully