וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החולים עם המתמחים: "הם היו צריכים להתפטר מזמן"

קובי מנדל

10.10.2011 / 14:29

למרות אי הנוחות, הביעו חלק מהחולים תמיכה ברופאים המתמחים וטענו כי מאבקם צודק, וכי "את מה שהם עושים עכשיו, הם היו צריכים לעשות מזמן". חדר המיון ברמב"ם נמצא בתפוסה כמעט מלאה

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, ערן גילווארג, דניאל בוק, גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

התפטרותם של הרופאים המתמחים נתנה את אותותיה כבר הבוקר (שני). עומסים כבדים נוצרו במחלקות בבתי החולים השונים ברחבי הארץ, וחולים רבים המתינו שעות ארוכות לקבלת טיפול.

המשבר עם המתמחים - כותרות אחרונות
המדינה לבית הדין: להוציא צווי מניעה למתמחים
הרופאים המומחים: "בתי החולים עוברים למתכונת חירום"
הרופאים המתמחים: "החלטנו להתפטר, יש גבול"

עומס בבית החולים בעקבות כך שמתמחים לא הגיעו היום לעבודה בבית חולים רמב"ם, אוקטובר 2011. ערן גילווארג
המתנה ארוכה ועומס של חולים. בית החולים רמב"ם, היום/ערן גילווארג

גם אתם תומכים במתמחים? בואו לדבר על זה בפייסבוק

חדר המיון של בית החולים רמב"ם בחיפה איכלס, נכון להבוקר, 118 מטופלים, בעוד שהתפוסה המקסימלית הרשמית היא 100 מטופלים בלבד. רבים מהם המתינו זמן רב לאשפוז, ולדברי האחות הראשית הגר ברוך, מדובר ב"סדר גודל של מחלקה פנימית שלמה". בבית החולים רמב"ם לא הגיעו הבוקר לעבודה 70 מתוך 220 המתמחים. היעדר המתמחים גורם לעיכובים רבים בהעברת חולים למחלקות.

"משש בערב ועד עכשיו לא פינו אותי למחלקה ה' כי יש בעיה במחלקה. אין שחרורים, וחסר רופאים ואני מחכה לתור שלי לעלות למחלקה. את האמת, מגיע לרופאים, לכל אדם מגיעה תוספת שכר וזכותו לשבות ולבקש את התוספת", אמר אחד המאושפזים במיון לוואלה! חדשות.

שרגא סטולר, שהגיע אמש למיון, נותר בו היום עד לשעות הצהריים: "אני בהחלט מרגיש באי השקט בבית החולים", סיפר. "אני לא מטופל ונמצא בהמתנה. קלטו אותי, הכניסו אותי למיטה, וברוך השם אני אחד מאלה שקיבלו מיטה. יש כאלה שלא קיבלו. אנחנו בהמתנה, למעשה אני לא יודע למה. אין עם מי לדבר, אבל גם אין לי טענות לרופאים, זאת האמת. לדעתי מה שהם עושים עכשיו, הם היו צריכים לעשות מזמן. אבל מוטב מאוחר מלעולם לא. חבל שזה על גבי. אני לא נוהג בדרך כלל להגיע לבתי חולים, אבל זהו זה. מה שקרה קרה".

הנהלת בית החולים הודיעה כבר בשעות הבוקר כי בשל התפטרות המתמחים ייסגר מיון הנשים בבית החולים וייעצה לציבור שלא להגיע למקום, למעט במקרים דחופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully