וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשם החיסכון: צומצם תרגיל היבשה בשיזפון

5.10.2011 / 18:56

על רקע הכוונות לקצץ בתקציב הביטחון, אך גם במטרה למקד את התרגיל ולשפר את יעילותו, צמצם מפקד זרוע היבשה את התרגיל הגדול לסדרת תרגילים ממוקדים, שהתקיימו היום ומחר. צפו בתמרונים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

קיצוצים ברוח הזמן: תרגיל היבשה הגדול של צה"ל הנערך אחת לחצי שנה בבסיס שיזפון, צומצם בהיקפו ומוקד בתכניו, גם במטרה לייעל את התרגיל, אך גם בשל הרצון לחסוך בהוצאותיו. התרגיל הגדול נחשב לרוב גם לאירוע ראווה, אליו מוזמנים נספחים צבאיים ממדינות שונות. מפקד זרוע היבשה, אלוף סמי תורג'מן, החליט לשבור את המסורת, ולכווץ את התרגיל לסדרת תרגילים מצומצמים הכוללים כוחות שריון, תותחנים, חי"ר והנדסה. בכך הצליח תורג'מן לחסוך לצה"ל כמה מיליוני שקלים. למעשה, במתכונתו החדשה נערך אתמול והיום (רביעי) התרגיל כשהוא כולל שימוש בפחות כלים, בפחות אמצעי לחימה, ובפחות תחמושת.

עוד בנושא
חיל החיסכון: צה”ל החל לקצץ בימי גיבוש וספורט
הקיצוץ בביטחון: פחות טנקים, תחמושת וגדרות
המטכ”ל נגד הקיצוץ המסתמן: ”יפגע אנושות בצבא”

סדנת קרב משולב של זרוע היבשה ובסיס צה"ל בשיזפון, אוקטובר 2010. דובר צה"ל
פחות כלים, פחות אמצעי לחימה ופחות תחמושת. תרגיל בשיזפון/דובר צה"ל

כחלק מההחלטה, החליט תורג'מן כי צוערי בית הספר לקצינים, בה"ד 1, לא ישבו עוד בטריבונה. בתרגיל הנוכחי הם ירדו לשטח, צפו בתרגילים ממרחק של מטרים ספורים, וחוו את התרגיל מקרוב. קצין שריון ראשי, תת-אלוף יגאל סלוביק, הסביר כי החלטתו של תורג'מן היא דרמטית, מאחר והיא מאפשרת לא רק לחסוך כסף, אלא גם לחוות את השטח כפי שייראה "בזמן מלחמה". לדברי סלוביק, התרגילים במתכונתם החדשה ישפרו באופן משמעותי את היכולת וההבנה המקצועית הצבאית.

"אי אפשר רק לקרוא ספר על המלחמה"

תורג'מן, שהצטרף אל הלוחמים בשעת בוקר מוקדמת, הסביר להם כי סדרת התרגילים שבהם יצפו מדמים את מצבי המלחמה המורכבים בעתיד. הוא פנה אל הצוערים שבקרוב יוסמכו כמפקדי מחלקות בחילות היבשה, ואמר כי "המלחמה הבאה תהיה עיקשת וקשה. אנחנו נידרש לעשות את העבודה במהרה, כדי להתיש את האויב, תוך ספיגת מינימום אבדות בכוחותינו, והמשימה הזו נשענת על המקצועיות שלכם, של המ"פים והמג"דים".

על אף היתרונות הנוספים שבקיצוץ, קשה להתעלם מתזמון החלטתו של תורג'מן, על רקע הכוונות לקצץ את תקציב הביטחון, כדי לממן את מסקנות ועדת טרכטנברג. קצינים בכירים בזרוע היבשה הזהירו כי פגיעה בתקציב עשויה לפגוע במוכנותו של צה"ל למלחמה. "אי אפשר רק לקרוא ספר על המלחמה ולהיות מוכן", אמר אחד מהם, "אנחנו צריכים לאמן לוחמים כדי שתהיה לנו כשירות גבוהה למלחמה וכשמדברים על קיצוץ של מיליארדי שקלים זה לא שומנים אלא איברים. במצב כזה נוריד אימונים באופן משמעותי, נוריד מפקדות ונגיע למצב שפגיעה בכשירות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully