וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט שנה אחרי: פריטי הנספים מהכרמל עדיין במשטרה

קובי דוד

4.10.2011 / 21:00

עשרה חודשים חלפו מאז האסון בו קיפחו את חייהם 44 צוערים של שב"ס, שוטרים ואנשי מכבי האש, אולם משפחותיהם עדיין לא קיבלו חלק מהפריטים האישיים שלהם. המשטרה: "לא כל הפריטים זוהו"

עשרה חודשים חלפו מאז אסון השריפה בכרמל, בו נספו כ-40 צוערים של שירות בתי הסוהר, אולם משפחותיהם טרם קיבלו את חפציהם האישיים. הצוערים, אשר נשרפו באוטובוס שעשה את דרכו לכלא דמון במרכז הכרמל, השאירו אחריהם חפצים אישיים, שערכם סנטימנטלי בעיקר, כגון טבעות נישואין, טלפון סלולרי, פתק, שעון-יד ומחזיק מפתחות. משטרת מחוז החוף מסרבת למסור את החפצים לידם עד אשר יזוהו כל הפריטים על ידי המשפחות, ובינתיים הזיכרון טובע בנבכי הביורוקרטיה.

"אחרי שאבירם הציע לי נישואים החלטנו יחד לעצב טבעות נישואין ייחודיות רק לנו, כך שלאף אחד אחר בעולם לא תהיה טבעת כמו שלנו. אבירם לא הוריד אותה לרגע לכל מקום שהלך וכך גם אני. זה חשוב לי לקבל את הטבעת, כדי לסגור מעגל עם הזיכרון". סיפרה מיכל לוי, אלמנתו של אבירם לוי ז"ל, שנספה באסון. "אני מתה מפחד שהם יאבדו את החפצים האישיים של בעלי היקר. זוהי חלמאות לשמה. מזלזלים ברצון המשפחות". עוד הוסיפה כי פנתה למשרד מבקר המדינה בנושא.

לילך עוז, אלמנתו של חגי ג'ורנו שנספה באסון הכרמל, מציינת היום (רביעי) את יום הולדתו ה-29 של בעלה, לבדה. לשעון היד ולמחזיק המפתחות שלו, בו הייתה תמונה שלו עם בתם המשותפת בת השנתיים וחצי, היא ממתינה כבר מחודש מרס.

"לפני שמונה חודשים נסענו מדרום הארץ עד למשטרת חיפה כדי לזהות את החפצים של יקירינו. הקדשנו לכך זמן, לקחנו חופש מהעבודה ומילאנו את בקשתם – ומאז דבר לא התחדש", אמרה לילך. "לא נותר לנו אלא להיאחז בכל דבר קטן שנשאר מהם. בשבילנו ובשביל הילדים זה עולם ומלואו".

"הוא הבטיח שהכל יהיה בסדר"

גם אולגה אוחנה (32), אלמנתו של כפיר אוחנה ז"ל, עייפה מלחכות ונתלית בכל שביב של זיכרון. "זיהיתי פתק בו כתב כפיר בכתב ידו מספר דברים. אולי זו בסך הכל חתיכת נייר, אבל בשביל שני הילדים שלי זה הזיכרון האחרון מאבא", אמרה לוואלה! חדשות. "בשיחת הטלפון האחרונה בינינו הוא הבטיח לי שהכל בסדר גם אחרי שאמרתי לו שישנה שריפה גדולה בצפון", נזכרת אוחנה, "הוא אמר לי שהוא בדרך לפינוי כלא דמון וניסה להרגיע אותי שזה לא קשור אליו בכלל, אבל בתוך תוכי ידעתי שמשהו לא טוב קורה".

אוחנה מתארת תחושת שותפות-גורל בינה לבין האלמנות האחרות "הבנתי שמדובר בפרוצדורה ביורוקרטית, אבל אף אחת מאיתנו (האלמנות, ק.ד) לא דמיינה לעצמה שזה ייקח כל כך הרבה זמן. מספרת אוחנה, "אני חושבת שצריך להפגין קצת יותר רגישות בעניין. זהו הזיכרון האחרון שהותירה אחריה הטרגדיה הנוראה, שאנחנו עדיין מתקשות לעכל. אלו החפצים שהיו לצדם ברגעים האחרונים. עוד מעט אנחנו מציינות שנה לאסון - ועדיין לא קיבלנו דבר או תגובה ראויה בעניין".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

דובר משטרת מחוז החוף, ערן שקד, מסר בתגובה כי "במשטרה ערים ורגישים לסבל המשפחות ועושים את המיטב על מנת להקל עליו. יחד עם זאת, בכדי למנוע עוגמת נפש, החפצים שנמצאו בסמוך לזירת האסון יימסרו רק לאחר שנוודא כי כל המשפחות המעורבות יגיעו לזהות את הפריטים". למשפחות שטרם השלימו את הליך הזיהוי ניתנה ארכה עד לחודש נובמבר. דובר שירות בתי הסוהר הצהיר כי השב"ס תומך בהתנהלות משטרת ישראל ופועל בשיתוף פעולה עמה.

עוד באותו נושא
תיעוד נדיר: הדקות האחרונות של צוערי שב"ס בכרמל
למי ששכח: כל הרוגי האסון בכרמל
שיחה מרגעי האימה: "אוטובוס שלם כבול בשריפה"

לפנייה לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully