וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי: ועדת טרכטנברג מציגה את מסקנותיה

הוועדה הכלכלית-חברתית בראשותו של הפרופסור מציגה את מסקנותיה לאחר שהוגשו לראש הממשלה. מספר פעילים חברתיים הפריעו לדבריו של טרכטנברג במסיבת העיתונאים, והם הוצאו מהאולם

"הוועדה יכולה לצקת יסודות חזקים, כדי שמאלה תצמח חברה צודקת יותר, הוגנת יותר, מיטיבה עם כל אזרחיה", אמר הערב (שני) יו"ר הצוות החברתי-כלכלי, פרופ' מנואל טרכטנברג במסיבת העיתונאים שערך לאחר שהגיש את הדו"ח שהכין הצוות לראש הממשלה בנימין נתניהו. טרכטנברג פירט את הבעיות שלדעתו הולידו את המחאה החברתית ששטפה את הארץ, ובראשן המצוקה הכלכלית שנוגעת ל"שדרה המרכזית" של החברה בישראל. עוד הוא ציין את תחושת האי-צדק שפשטה בציבור, לדבריו, בין היתר בשל "שכבה שלמה שלא נושאת בנטל, הן בתעסוקה, הן בשירות והן בתשלום המסים". כמו כן, הוא ציין שהציבור הרחב "מרגיש ריחוק ממוסדות המדינה, חש שמוסדות הציבור לא קשובים אליו, שהמערכת הפוליטית התנתקה ממנו, וזה מזין תחושה של חוסר אונים".

מרוצים או מאוכזבים מהמלצות ועדת טרכטנברג? בואו להצביע בפייסבוק

לפני כשעה הגיש טרכטנברג את הדו"ח שהכין הצוות לראש הממשלה נתניהו, והציע להגדיל את תוספת התקציב ליעדים חברתיים של בין ארבעה לשבעה מיליארד שקלים בשנה למשך חמש שנים. משמעות הדבר היא תוספת של עד 30 מיליארד שקלים לשירותים החברתיים ושירותי הרווחה. במהלך מסיבת העיתונאים שערך לאחר שהגיש את הדו"ח לראש הממשלה, הפריעו פעילים שלבשו חולצות של מרצ לדבריו של טרכטנברג, והם הוצאו במהרה מן האולם.

עוד בנושא:
ועדת טרכטנברג תגיש המלצותיה: 30 מיליארד לרווחה
טרכטנברג: "דו"ח הוועדה אינו סוף פסוק"
פתרון טרכטנברג ליוקר המחיה: חשיפה לייבוא
הערכה: טרכטנברג ימליץ על עידוד בנייה להשכרה
ועדת טרכטנברג: שבירת המונופולים של אגד ודן

עמנואל טרכטנברג במסיבת עיתונאים לאחר הגשת הדוח לבנימין נתניהו ראש הממשלה, ספטמבר 2011. עומר מירון
"יצקנו יסודות לחברה צודקת". טרכטנברג, היום/עומר מירון

טרכטנברג ציין במסיבת העיתונאים את הבעיות שלדעתו הביאו את יוקר המחייה למצבו הנוכחי, ובין היתר הזכיר "כוח מונופוליסטי שהלך והתעצם בשווקים בעשור האחרון, וחסמי כניסה לתחרות בינלאומית. אין כוח שמיטיב יותר עם השווקים ועם האזרח בתחרות הבינאלמיות". עוד הוא ציין כי שכר הנטו עלה, אך לא ביחס ישיר לעלייה בתוצר הלאומי הגולמי. "צדק חברתי פירושו שצריכה להיות הלימה בין שכר ועונש", המשיך טרכטנברג, "ובעינינו פירושו גם שוויון הזדמנויות. אנו מאמינים שלכל אחד מגיעה הזדמנות למצות את הפוטנציאל שלו".

בתחום הדיור המליצה ועדת טרכטנברג שורת צעדים שיגדילו את היצע הדיור בטווח הקצר, בינוני וארוך, "כך שהם יחזירו את רמת המחירים לרמה סבירה". לדבריו, המדינה תחייב דיור בר השגה בפרויקטים ברחבי הארץ, תעודד בניית דירות להשכרה תחת פיקוח, והמדינה תכפיל את הארנונה על "דירות רפאים" - דירות בהן לא מתגורר איש.

בתחום החינוך, כצפוי, המליצה הוועדה ליישם את חוק חינוך חובה מגיל 3 בפריפריה, ומגיל 4 בכל רחבי הארץ. עוד המליצה הוועדה על יום חינוך ארוך עד גיל תשע, להפחית את תשלומי ההורים לבתי הספר, להעניק שתי נקודות זיכוי במס ההכנסה לאבות לילדים עד גיל שלוש, ולבנות באופן מסיבי מעונות יום לגיל הרך.

בתחום הרווחה המליצה הוועדה, בין היתר, להנהיג מס הכנסה שלילי עד ל-700 שקלים בממוצע להורים, להרחיב את הסיוע בשכר דירה לזכאים ולהרחיב את שעות הסיעוד לקשישים. עוד המליצה הוועדה לבטל את העלאת מס הבלו על הדלקים המתוכנת ל-2012, שגובהה 40 אגורות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"חבקו את השינוי"

טרכטנברג הביע את ביטחונו באישור המלצותיו על ידי הממשלה, ואמר כי "אני משוכנע שהממשלה תאמץ את המסקנות, ותקדם את היישום של ההמלצות בפרק זמן קצר. זה מה שמתבקש ולזה אנו מצפים". למתנגדים קרא טרכטנברג: "חבקו את השינוי, תשתלבו בו, אל תנסו לעצור את ההיסטוריה, לטובתכם ולטובת כולנו". ההמלצות יובאו לאישור הממשלה בסוף חודש אוקטובר או בתחילת חודש נובמבר, אולם נראה כי במשרד האוצר ינסו לטרפד ביצוע של חלק מהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully