וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכלה שנה: צפו בפינוי הפתקים מבין אבני הכותל

בסימן "תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה", הוצאו היום מיליוני הפתקים שהוטמנו בין אבני הכותל המערבי. פעמיים בשנה נערך פינוי הפתקים, על מנת להותיר מקום לפתקי המבקרים הבאים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

אם הטמנתם לאחרונה פתק בכותל המערבי, יש לנו חדשות לא כל כך טובות בשבילכם: לקראת ראש השנה קיים היום (ראשון) רב הכותל, שמואל רבינוביץ', את מנהג ניקוי הכותל מן הפתקים. "אנחנו מוציאים את הפתקים הללו בערב ראש השנה בסימן של תכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה", אמר רבינוביץ' וסיפר כי מבין אבני הכותל הוצאו מיליוני פתקים. "יש גם עלייה גדולה מאוד במספר הפתקים. יותר מבקרים בכותל המערבי - זה יותר פתקים בכותל המערבי", אמר הרב וציין כי הפינוי נעשה על מנת שיהיה מקום לפתקיהם של המבקרים הבאים.

תכלה שנה: אלפי פתקים פונו מהכותל המערבי. רויטרס
פניותיכם לאלוהים לא נזרקות, אלא מועברות לגניזה. הוצאת הפתקים, היום בכותל/רויטרס

למקרה שתרצו לתאם את הטמנת פתקכם, כדי שישהה בין האבנים זמן רב ככל הניתן, "פינוי" משאלותיכם נערך פעמיים בשנה – לקראת תחילת השנה החדשה ולקראת חג הפסח. למען המודאגים שבינינו, שמא משאלתם הנסתרת ביותר תתגלה, יש לציין כי אף אחד לא קורא את הפתקים לאחר שהם נאספים אל מחוץ לאבנים, ואף לא סופרים אותם במדויק. ועוד נתון חשוב, מאה השקים שממלאים בפתקים עם פניותיכם לאלוהים, לא נזרקים, חלילה, אלא מועברים לגניזה. אם כן, כל שניתן לקוות הוא כי הבקשה שבשבילה טרחתם להגיע את הכותל המערבי הגיעה כבר ליעדה.

עוד באותו נושא:
רב הכותל: אנחנו מוציאים פתקים של מפורסמים ומטמינים במקום אחר
תשעה באב: בין המאהל ברוטשילד לכותל המערבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully