וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: רגעי השיטפון הראשונים בנחלי מדבר יהודה

הגשמים הרבים שירדו בהרי יהודה ואזור ירושלים גרמו לשטפונות מרהיבים ביופיים במספר נחלים המתנקזים לים המלח. נחל קומראן ונחל אוג נשטפו בכוחם האדיר של המים. צפו בתיעוד הנדיר

רשות הטבע והגנים

(צילום: עמיר אלוני, רשות הטבע והגנים, עריכה: טל רזניק)

גשמים שירדו במהלך ליל שבת ואתמול (ראשון) בשעות הבוקר המוקדמות באזור הרי יהודה גרמו לשיטפונות מרהיבים בנחלים המנקזים את המשקעים לאגן ים המלח. אנשי רשות הטבע והגנים יצאו הבוקר, חמושים במצלמות לנחלים ה"מועדים לפורענות" והשיגו תיעוד יוצא דופן של השיטפונות בנחל אוג, הסמוך לקיבוץ קליה. אגן הניקוז של הנחל משתרע על שטח של כ- 200 קמ"ר והוא יורד 1,200 מטרים , מגובה של 800 מטרים בסביבות הר הזיתים בירושלים ועד לבקעת ים המלח, כ-400 מטרים מתחת לגובה פני הים.

בתמונות הייחודיות נצפה הנחל נשטף בזרם אדיר של מי גשמים מעורבבים בסחופת שצבעה אותם בגווני חום כהה. אנשי הרשות צילמו את השיטפון מגיע ממש ברגעיו הראשונים, כלומר – את הזרם הראשון השוטף את המדרון. גם בנחל קומראן הסמוך נצפו מחזות דומים כשהמשקעים הרבים שירדו בהרים שטפו את אדמת המדבר. אגן הניקוז של נחל קומראן מתחיל בהר מונטר שברמת המדבר והוא נפרש לאורך 13 קילומטרים עד לים המלח, בהפרשי גבהים דומים לאלו של נחל אוג.

הגשם המשיך לרדת שלשום וגם אתמול בבוקר בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. הגשם נפסק לקראת שעות הצהריים. מחר צפויים טפטופים קלים, ומחרתיים - התחממות קלה. החזאי אורן דוידוף מחברת "מטאו טק" סיפר כי במהלך הלילה שבין יום שבת לראשון ירדו כמויות רבות יחסית של משקעים. בין היתר, נמדדו 16 מ"מ של גשם ברמת הגולן (ו-30 מ"מ בסך הכל ב-24 השעות האחרונות). כמו כן ירדו 8 מ"מ של גשם בתל אביב ו-7 מ"מ בנתניה - וגם באשקלון נמדדו 4 מ"מ של משקעים. לדברי דוידוף, מדובר בכמויות נאות של גשם לתחילת העונה: היורה כבר הרבה מאחורינו.

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully