וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ויזל: מקווה שאחמדיניג'אד ייעצר מחוץ לאו"ם

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

22.9.2011 / 20:10

חתן פרס נובל לשלום הגיע לכנס נגד ועידת "דרבן 3" המתכנסת במקביל וקרא לעצור את נשיא אירן בגין פשעים נגד האנושות. ג'ון בולטון אמר בכנס כי האו"ם הוא אנטי ישראלי לא רק בימים אלה

"אני מקווה שבתום נאומו באו"ם, משטרת ניו יורק תעמוד מחוץ לאולם ותעצור את נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, בגין פשעים נגד האנושות" – כך אמר היום (חמישי) חתן פרס נובל לשלום, הסופר וניצול השואה, אלי ויזל, לפני נאומו של נשיא אירן בעצרת הכללית בניו יורק. "האדם הזה רוצה להשמיד את תל אביב ולהיכנס להיסטוריה של האיסלם כמי שביצע את המעשה הגדול הזה נגד העם היהודי", אמר ויזל בכנס מחאה נגד "ועידת דרבן 3", הנערכת אף היא בניו יורק.

בכנס, השתתפו בין היתר שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, שגריר ארצות הברית לשעבר באו"ם, ג'ון בולטון, נשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר, ועורך הדין היהודי-אמריקאי פרופ' אלן דרשוביץ'.

עוד באותו נושא:
פרושאור: "עדיין מנסים להשיג גוש חוסם במועצת הביטחון"
"מדינות ערב חוזרות בהן מהתמיכה במהלך הפלסטיני"
שוב ישראל תואשם בגזענות? חרם עולמי על "דרבן 3"
ישראל תחרים את "דרבן 3": "פוליטיזציה זולה"

במקביל, התכנסו באו"ם נציגי מדינות רבות לציון עשור ל"ועידת דרבן" כדי לאשרר החלטות הוועידה מ-2001, שהייתה אמורה להציג חזית בינלאומית נגד גזענות ושנאת זרים, אך בפועל הפכה במהרה למופע של דה לגיטימציה לישראל. ארגונים אנטי ממשלתיים השתלטו אז על סדר היום של הוועידה והובילו קו אנטי-ישראלי ואנטי-ציוני, במסגרתו הוגדרה מדינת ישראל כמדינת אפרטהייד, והציונות הוגדרה כגזענות.

"אנטישמיות היא עדיין נושא שצריך להתמודד אתו, גם היום", אמר ויזל בניו יורק, "ועבורי זה מקור להשתוממות. הייתי משוכנע שאחרי אושוויץ לא תהיה יותר אנטישמיות, ומבחינה לוגית זה בלתי הגיוני - אם אושוויץ לא ריפא את העולם מאנטישמיות - מה יכול לרפא אותו ומה יוכל לרפא אותו בעתיד?". עוד אמר ויזל כי "הרצל היה תמים, כי חשב שמדינת היהודים תעצור את האנטישמיות, כי הוא הפך ציוני רק בעקבות משפט דרייפוס והיותו עיתונאי שסיקר את המשפט. היום יש לנו מדינה, ושונאים את המדינה. אז מה השגנו?".

אנטי ישראליות באו"ם - כל הזמן

השגריר לשעבר בולטון, שנאם אף הוא בכנס, אמר כי "ישנו קשר הדוק בין המהלך הפלסטיני להכרה כמדינה לבין הדה-לגיטימציה של ישראל באו"ם". בולטון הדגיש כי האו"ם הוא גוף אנטי ישראלי מדי יום ביומו, ולא רק בעת אירועים כמו ועידת דרבן וההצהרה הפלסטינית באו"ם, הצפויה להתקיים מחר. "הנטייה לאנטי אמריקאיות, אנטי מערביות, ואנטי ישראליות נמצאת שם מדי יום כזרם תת קרקעי מתחת לפני השטח. אין מקום להיות המומים לגבי המתרחש - כך זה כל הזמן", אמר.

לדברי בולטון ההכרזה הפלסטינית, שתוצג מחר בנאומו של אבו מאזן באו"ם, טומנת בחובה דה לגיטימציה של ישראל באו"ם. "ישנן ספקולציות רבות לגבי הטקסט הפלסטיני שיוגש לאו"ם, אך די ברור שמלבד ההתייחסות למהות המדינית, הטקסט יגדיר גם גבולות", אמר בולטון והוסיף כי "גבולות אלו מגדירים שטח שהינו ישראלי - ומעשה זה בעצמו הינו דה לגיטימציה של ישראל ושל המדינה העומדת בראשה".

מאמץ דיפלומטי ישראלי רחב היקף הוביל בחודשים האחרונים לפרישתן של כל המדינות המשמעותיות מהשתתפות בכינוס, בו יאשררו המדינות המשתתפות את הצהרת דרבן מ-2001, שמאשימה את ישראל - ורק את ישראל - בגזענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully