וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הסתבך בהימורים ורצח את הוריו בשביל הירושה

גלעד גרוסמן

21.9.2011 / 14:01

מחקירת המשטרה אודות רצח בני הזוג מעוז עולה כי החשוד ברצח הוא דווקא בנם, דניאל מעוז. על פי החשד, מעוז ביקש לקבל את כספי הירושה של הוריו כדי להסדיר חובות הימורים. החשוד מכחיש

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רותם אזולאי, עריכה: יותם בן-דוד)

הותר לפרסום: המשטרה עצרה לפני כשבוע וחצי את דניאל מעוז, בן 28 מתל אביב, בחשד שרצח את הוריו נח ונורית מעוז בדירתם בשכונת רמות בירושלים בחודש שעבר. על פי החשד, המניע לרצח היה ציפייתו של מעוז לקבל כספי ירושה כדי לכסות את חובות ההימורים שלו. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של מעוז בשישה ימים, אז צפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום.

על פי החשד, מעוז, שהיה מהמר כפייתי וצבר חובות של מאות אלפי שקלים לבנקים ואנשים פרטיים, הגיע לבית הוריו במוצאי שבת. בשלב מסוים הוא נטל סכין מהמטבח, נאבק עם אביו ודקר אותו למוות באכזריות. לאחר מכן רצח את אמו בדקירות. עוד סבורים במשטרה, שהרצח בוצע באלימות קשה כדי לשוות לו מראה של רצח לאומני.

עוד בנושא
הרצח בירושלים: ”שמעתי צעקה - ’הוא רוצח אותי’”
הוריה של הכדורסלנית תמר מעוז נרצחו בירושלים
חשד לרצח כפול בירושלים: גופות גבר ואישה נמצאו בדירה

יום לאחר הרצח מונה בימ"ר ירושלים צוות חקירה מיוחד. בחקירה ראשונית גילו החוקרים כי לא היו סימני פריצה לבית. לטענת המשטרה, בדירה נתגלו ניסיונות לנקות את עקבות הרוצח. החוקרים בחנו מספר כיוונים, בהם גם הכיוון הלאומני, ובין השאר נחקרו קונים פוטנציאליים לדירתם של בני הזוג, פועל ערבי שהיה אמור לשפץ את הדירה, בני משפחה ועוד.

גופותיהם של בני הזוג נורית ונח מעוז מוצאות מביתם, רצח בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
הבן חשוד כי ניסה להעלים את הראיות. זירת הרצח בירושלים באוגוסט האחרון/עומר מירון

בחקירתם גילו החוקרים כי בליל הרצח הגיע מעוז אל חבורת מהמרים בתל אביב כשהוא מזיע ועצבני, כשידו מדממת ועל בגדיו כתמי דם. מעוז גם שאל את המהמרים האם ניתן לאכן את מיקומו על פי הטלפון הסלולרי שלו. עוד עלה בחקירת המשטרה, כי מעוז ניסה ליצור לעצמו אליבי לאותו הלילה, ולצורך כך תדלק את רכבו ומשך כסף מכספומט.

מעוז מכחיש שרצח את הוריו. לטענת המשטרה, הוא מסר מספר גרסאות בחקירותיו; תחילה סיפר כי לא היה בירושלים בליל הרצח. בהמשך סיפר כי נכח באזור, אך לא ביקר את הוריו. לאחר מכן הודה שביקר את הוריו, סיפר שאכל עמם ארוחת ערב וצפה בטלוויזיה. לדבריו, בשלב מסוים הוא נכנס לשירותים, וכשיצא הבחין באלמוני שדקר את הוריו בסכין. מעוז סיפר לחוקרים כי נאבק עם האלמוני, שפצע אותו בידו ונמלט.

נח ונורית מעוז אשר גופותיהם נמצאו ללא רוח חיים בביתם בירושלים, אוגוסט 2011. רפרודוקציה, באדיבות המשפחה
מעוז מכחיש שרצח את הוריו. נח ונורית מעוז/באדיבות המשפחה, רפרודוקציה

לחוקרים אמר מעוז כי לאחר שהאלמוני נמלט, הוא שלף את הסכין מגופת אביו, שטף אותה ונסע לתל אביב. לאחר מכן חזר לירושלים, שפך נוזל ניקוי בדירה וניסה לטשטש את הראיות כדי שלא יחשדו בו. בנוסף, הוא לקח מהדירה 2,000 שקלים מארנקו של אביו וחזר לתל אביב, שם זרק את הסכין ואת בגדיו. בבוקר למחרת, סיפר מעוז, שכשנודע לו שהוריו לא הגיעו לעבודה, הוא התקשר למקום עבודתם וניסה למצוא אותם, ולאחר שנודע לו שהוריו נרצחו, מיהר לירושלים. מעוז גם שיחזר את גרסתו.

במסיבת עיתונאים שקיימו היום (רביעי) מפקד ימ"ר ירושלים, ניצב-משנה שמשון נחום, ראש מפלג תשאול בימ"ר, סגן-ניצב שלמה דאי וראש צוות החקירה, רפ"ק אשר לזמי, אמרו השלושה כי הזירה הייתה "מאוד קשה", וכי נדרשה חקירה סבוכה כדי לגלות מי הרוצח. השלושה סיפרו כי מעוז שינה את גרסתו מספר פעמים כדי להתאימה לממצאים שהבין שנמצאים בידי המשטרה. לדבריהם, מעוז סיפר תחילה כי קפא בשירותים מרוב פחד ולא התעמת עם הדוקר האלמוני. לאחר מכן סיפר כי ניסה לטשטש ראיות כדי שלא יחשדו בו. במשטרה הודיעו אתמול לבני משפחתו של מעוז על היותו חשוד ברצח. "הם עברו טראומה קשה", סיפר נחום, "הם היו בהלם". לדבריו, בני המשפחה חשבו כי מעוז הפסיק להמר לפני שנה.

בדיון היום בבית המשפט אמר השופט חיים לירן כי הסבריו של מעוז בפני החוקרים על כך שהיה באזור האירוע אינם מתקבלים על הדעת, וכי הסבריו לאשר עשה רחוקים מלהניח את הדעת. הוא הוסיף, כי מעוז ידע פרטי חקירה מוכמנים רבים, שבדרך כלל ידועים רק למבצע העבירה. שניים מאחיו של מעוז, ניר ותמר, קפטנית נבחרת ישראל בכדורסל, הגיעו היום לדיון, אולם נמנעו מליצור קשר עם אחיהם. מנגד, פרקליטו של מעוז, עורך הדין אריאל עטרי, טען כי גם המשטרה מודה שאיש לא איים על מעוז בעניין חובותיו, וכי היו לו הסדרים עם נושיו. מכאן, לטענת הפרקליט, אין יסוד למניע הכלכלי לרצח, אותו מייחסת המשטרה למעוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully