וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברת טראומה? אולי כדאי שתעשן מריחואנה

קובי מנדל

18.9.2011 / 13:29

ממחקר חדש עולה כי צריכת מריחואנה מיד לאחר אירוע טראומטי יכולה למנוע תסמינים של פוסט-טראומה. מדובר ב"חלון זמנים" מוגבל בו ניתן לסייע להתמודדות, אך לא למחוק את הטראומה

ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה עולה כי שימוש במריחואנה לאחר אירוע טראומתי מונע התפתחות של תסמינים פוסט-טראומתיים. המחקר, שנערך על חולדות על ידי ד"ר עקירב ותלמידת המחקר אתי גנון-אלעזר, פורסם בכתב עת בינלאומי יוקרתי.

"מצאנו שיש 'חלון זמנים' שבמהלכו מתן המריחואנה מסייע להתמודדות עם התסמינים המדמים פוסט טראומה במודל בחולדה", אמרה ד"ר עקירב, שהובילה את המחקר. בחלקו הראשון של המחקר חשפו החוקרות את החולדות לסטרס חריף וראו שהחולדות אכן הראו תסמינים המדמים פוסט-טראומה בבני אדם כמו תגובת בהלה מוגברת.

גידול של מריחואנה רפואית לחולי סרטן על ידי חברת תיקון עולם. רויטרס
גידול של מריחואנה רפואית לחולי סרטן על ידי חברת תיקון עולם/רויטרס

לאחר מכן חולקו החולדות לשלוש קבוצות: לקבוצה אחת הוזרקה המריחואנה לאחר שעתיים, לשנייה לאחר 24 שעות ולשלישית לאחר 48 שעות. לאחר שבוע בדקו החוקרות את החולדות ומצאו כי הקבוצה אשר לא קיבלה כלל מריחואנה והקבוצה אשר קיבלה מריחואנה 48 שעות לאחר הטראומה המשיכו להראות את התסמינים של הפוסט-טראומה ואליהם נוספה גם רמת חרדה מוגברת.

לעומת זאת, אצל החולדות שקיבלו מריחואנה שעתיים או 24 שעות לאחר הטראומה נעלמו תסמיני הפוסט טראומה. עם זאת, גם חולדות אלה פיתחו רמה גבוהה של חרדה. "המשמעות של כך היא שהמריחואנה לא מחקה את חווית הטראומה - ולכן כל החולדות היו במצב של חרדה - אלא המריחואנה באופן ספציפי מנעה את התפתחות הסימפטומים של פוסט טראומה אצל החולדות", ציינה ד"ר עקירב שהוסיפה כי הממצאים מעידים על כך שישנו "חלון זמנים" שרק במהלכו מתן המריחואנה אפקטיבי.

בשלב השני של המחקר ביקשו החוקרות להבין את המנגנון המוחי שפועל בעת מתן המריחואנה. לשם כך, הן שבו על החלק הראשון של הניסוי, אולם לאחר הטראומה הן הזריקו את המריחואנה הסינטטית ספציפית לאזור האמיגדלה במוח, האזור שאחראי על התגובה במצבי טראומה, וראו שגם במקרה זה המריחואנה מנעה התפתחות סימפטומים פוסט-טראומתיים.

עוד באותו נושא:
"פעוט בן שנתיים נרפא מסרטן בעזרת מריחואנה"
המשרד לביטחון פנים: עדיף לייבא מריחואנה רפואית
כך מגדלים בישראל מריחואנה חוקית
דו"ח עולמי ממליץ: עישון גראס - לא עבירה פלילית
הכנסת תבחן אפשרות ללגליזציה של מריחואנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully