וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ההגירה: ראיות להעמיד לדין את אשת היועמ"ש

גלעד גרוסמן

16.9.2011 / 0:03

בעקבות הנחיית פרקליט המדינה משה לדור חקרה רשות ההגירה את אשתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בחשד כי העסיקה עובד זר ממוצא הודי בניקיון בביתה בניגוד לחוק

רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה אמש (חמישי) לפרקליט המדינה משה לדור כי יש מספיק ראיות להגיש כתב אישום נגד אביבה וינשטיין, אשתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בגין העסקת עובד זר ללא היתר. בפברואר השנה הנחה לדור לפתוח בחקירה בחשד שוינשטיין העסיקה עובד זר ממוצא הודי בעבודות ניקיון בביתה למרות שהגיע לארץ לעבוד בסיעוד. בעקבות החקירה, במהלכה נחקר העובד, הודיעה הרשות ללדור כי יש די ראיות להעמדתה של וינשטיין לדין. הרשות נטתה בעבר להגיש כתבי אישום במקרים דומים.

ברשות ממתינים כעת להנחיותיו של לדור כיצד להתקדם בתיק - האם יש די ראיות או שמא יש צורך להמשיך בחקירה. בכל מקרה ההחלטה הסופית נתונה בידי התובע של הרשות.

במקרה שתורשע, עלולה וינשטיין לקבל קנס כספי שיכול להגיע לגובה של עשרות אלפי שקלים. ברשות ממתינים להנחיות מפרקליט המדינה כיצד להמשיך בחקירה, אולם יצוין כי את ההחלטה על הגשת כתב אישום תקבל בסופו של דבר רשות ההגירה.

כמו כן, יצוין כי בשלב מסוים עזב העובד את ישראל וטרם חזר וייתכן שתהיה לכך השפעה על ניהול המשפט. מהפרקליטות נמסר בתגובה, כי "הטיפול בעניין נעשה כמקובל על ידי הרשות תוך עדכון של עובדי הפרקליטות. בשלב זה אין בידינו למסור פרטים נוספים".

חודשיים לפני פתיחת החקירה נגד וינשטיין קבע היועץ המשפטי כי ראוי להגיש כתב אישום נגד נילי פריאל, רעייתו של שר הביטחון אהוד ברק, בשל העסקת עובדת זרה שלא כדין. במכתב ששיגר בזמנו עורך הדין רז נזרי לפריאל נאמר כי "בהתאם להנחיות לפיהן פועלים גורמי התביעה ברשות ההגירה, הנסיבות מצדיקות הגשת כתב אישום ולא הטלת קנס מנהלי. זאת מאחר שמדובר היה לכאורה בעובדת זרה שהייתה בעלת אשרת עבודה בענף הסיעוד, ואשר הועסקה במשך זמן ממושך יחסית בניהול משק בית". בעקבות חשיפת העסקת העובד הזר בבית וינשטיין פנה זה ללדור בבקשה שיחקור את הנושא.

עוד באותו נושא
רשות ההגירה תחקור העסקת עובד זר בבית היועמ"ש
וינשטיין ללדור: חקור את העסקת העובד הזר בביתי
המדינה: "אין עילה לחקירת ברק בפרשת העובדת"

עדכון ראשון: 20:36

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully