וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרכטנברג מכחיש הפרסומים: "לא הגענו למסקנות"

אחרי שהוועדה בראשותו ספגה ביקורות מהסטודנטים, פעילי המחאה, האופוזיציה והארגונים החברתיים, מבהיר פרופ' מנואל טרכטנברג כי עבודתה עדיין בעיצומה. "תשפטו אותנו על המכלול כשנסיים"

ראש הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי, פרופ' מנואל טרכטנברג, התייחס היום (חמישי) לפרסומים אודות המסקנות המסתמנות של ועדתו ואמר כי מדובר בשמועות בלבד וכי הוועדה טרם הגיעה למסקנות סופיות.

אמש פורסם כי ועדת טרכטנברג, אשר צפויה להגיש בשבועות הקרובים את המלצותיה, שוקלת בימים אלה ליישם מספר צעדים שיקלו את העול על המשפחות הצעירות במעמד הביניים. בין הצעדים הנשקלים: הפעלת חוק חינוך חובה לגילאי 3-4 בהדרגה בכל הארץ, הרחבת חוק חינוך חובה לכלל הילדים בגילאי 4-5, סבסוד חוק מעונות היום בתמורה להנחה להורים, ונקודת זכות לאבות לילדים בגיל הרך, כך מסרו מקורות בוועדה.

עוד עולה מהדיווחים לגבי מסקנות הוועדה, כי היא נערכת לקיצוץ של 1-3 מיליארד שקלים בתקציב השנתי של מערכת הביטחון למימון חלק מהמלצותיה. צעדים נוספים שנשקלים הם העלאת שיעור המס על רווחי הון, הקפאת הורדת מס חברות ואף העלאתו, ומיסוי משכורות גבוהות במיוחד. במקביל, יורחב מס ההכנסה השלילי כדי למנוע מצב של עוני במשפחות בהן שני בני הזוג עובדים. הוועדה מתכוונת להציע הנהגת יום לימודים ארוך בכלל מערכת החינוך בהדרגה. בתחום הדיור, תעודד המדינה השכרת דירות בפיקוח למשפחות מהמעמד הבינוני שמשתכרות עד 15 אלף שקל בחודש. נשקלת גם האפשרות למתן נקודות זיכוי במס הכנסה לאבות עובדים עם ילדים קטנים.

שר האוצר יובל שטייניץ עם פרופסור מנואל טרכטנברג במשרד האוצר, ירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
נמצאים עדיין בישורת האחרונה של עבודה מקצועית ומאומצת. טרכטנברג עם שר האוצר, יובל שטייניץ/עומר מירון

טרכטנברג אמר כי "אין עדיין המלצות סגורות כלשהן. בימים האחרונים אנחנו עדים לשמועות שמתיימרות להציג את המלצות הוועדה. אנחנו נמצאים עדיין בישורת האחרונה של עבודה מקצועית ומאומצת. בשבוע הבא ניפגש לשתי ישיבות ונקבל החלטות. אנחנו עצמנו אמרנו שנתמקד בחינוך, בדיור ובשינוי מרחיק לכת בתמהיל המסים, בלי לפרוץ את מסגרת התקציב. שמירה על מסגרת התקציב, אין פירושה הקצאת תקציבים זעומים לנושא החברתי. אני בטוח שהציבור מבין שאין פרסומים תמימים. אני משוכנע שהישראלים החדשים יודעים להפריד בין אמירה מקצועית לבין אמירה תקשורתית, ולא יתנו יד לגורמים אינטרסנטים שרוצים לפגוע בעבודת הוועדה. הדו"ח ייצא לפני ראש השנה, ואז תשפטו אותנו כמכלול, על ההשקפה ועל כל הצעדים".

עוד בנושא:
מסתמן: טרכטנברג ידרוש מס לבכירים ולרווחי ההון
איציק שמולי: "ועדת טרכטנברג - אפיזודה חולפת"
טרכטנברג: "מתחייב להגיש המלצות עוד לפני החגים"
פרשנות: טרכטנברג לא יעזור למעמד הביניים

במהלך היום העבירו גורמים רבים ביקורת על מסקנותיה המסתמנות של הוועדה כפי שפורסמו. יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי אמר כי הוועדה מסתמנת כ"אפיזודה חולפת" וכי אם המצב יישאר כפי שהוא – "המחאה תימשך". גם מפלגת האופוזיציה קדימה ביקרה את המסקנות ובהודעתה נכתב כי ההמלצות הן "אחיזת עיניים ומהוות יריקה בפרצופם של מיליוני ישראלים". דפני ליף, ממובילות מחאת האוהלים אמרה אמש בנושא כי "באופן כללי המסקנות לא מהוות בשורה של ממש ולא מסמנות את שינוי הכיוון הנדרש – לא מבחינת הנושאים המטופלים ולא מבחינת היקף המימון. לא בשביל שינוי כל-כך חלקי וזמני יצאו ההמונים לרחובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully