וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב המחאה הבא: המאהלים נאבקים על המשך קיומם

14.9.2011 / 22:00

תחת איום הפינוי מצד הרשויות, המאהלים ברחבי הארץ נלחמים לשמר את מקומם. בתל אביב מקבלים עזרה מהשכנים, ביפו חסרים אוהלים, בג'סי כהן חסר ציוד לתינוקות ובחדרה מקימים אוהל מרכזי

מחאת הדיור נכנסת לשלב הבא, והמאהלים המצטמצמים מנסים לשמר את מקומם בערים ולהמשיך להתקיים: פעילי המחאה ברחבי הארץ מנהלים בימים האחרונים מלחמה עיקשת לשם המשך קיומם הפיזי של המאהלים תחת איום הפינוי מצד הרשויות המקומיות, תוך קריאה לשיתוף פעולה לוגיסטי בין המאהלים השונים על מנת להחזיק מעמד בתנאי מחיה לא פשוטים, תחת התקציבים ההולכים ואוזלים.

הפעילים בתל אביב נשמו לרווחה השבוע אחרי החלטת בית המשפט המחוזי בעיר על דחיית הפינוי, כל עוד נמשכות השיחות עם נציגי העירייה. גבולותיו הקבועים של מאהל רוטשילד, על פי ההסכמה מול גורמי העירייה, הם בין רחוב מרמורק לשינקין. המאהל זוכה לתמיכה לוגיסטית מיידית משכנים ועסקים קרובים, והוא נשאר נקודת המפגש וההיערכות הלוגיסטית המרכזית של כלל המאהלים.

שדרות רוטשילד אחרי פינוי האוהלים, ספטמבר 2011. דרור עינב
נשאר נקודת המפגש וההיערכות הלוגיסטית המרכזית של כלל המאהלים. המאהל בשדרות רוטשילד בתל אביב/דרור עינב

ביפו חלה עלייה במספר חסרי הבית המאכלסים את המאהל, ונציגיו דיווחו לאחרונה על משפחה בת חמישה ילדים המתגוררת ללא אוהל במקום. במאהל של שכונת התקווה ישנם ילדים רבים ומכאן קיים בו מחסור כללי במזון בכחח ובמזון לתינוקות בפרט. המאהל בשכונת לוינסקי סובל ממקרי אלימות רבים בשבועות האחרונים, ובין דרישותיו המרכזיות מופיעה גם בקשה לתרומה של ציוד רפואי.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
פונו הפולשים בירושלים: "משליכים אותנו לרחוב"
פינוי האוהלים: אין פסק דין, הצדדים ימשיכו לדבר
רון חולדאי גורש מאירוע ”השולחן העגול” בתל אביב
האחדות קורסת? מחאת האוהלים - מי נגד מי

פעילי המאהל בבת ים ייפגשו מחר עם ראש העירייה, שלמה לחיאני, במטרה להסדיר את המשך פעילותם בעיר. המאהל זוכה למבקרים רבים בימים האחרונים ונמצא בקשר הדוק עם מאהל ג'סי כהן בחולון. ממאהל ג'סי כהן, שפורק מצריפיו על ידי פקחי העירייה, אך נותרו בו אוהלים, נמסר כי קיים בו מחסור במזון, מים, וציוד לתינוקות וכך גם מהמאהל בלוד.

זיו שפירא במאהל המחאה בחדרה, יולי 2011. שלומי גבאי
עורכים רשימה כלל ארצית של מחוסרי דיור במאהלים. מאהל המחאה בחדרה/שלומי גבאי

נציגי מאהל חדרה שחלקו הוצת לפני שלושה ימים, מבקשים להקים אוהל גדול חדש יחיד ומרכזי במקום האוהלים הקטנים מהם הוא מורכב. בשטח המאהל אין חסרי בית, אבל הפעילים חוששים מעצירת פעילותו החברתית של המאהל, במידה ולא יהיה אוהל אחד לפחות שיכיל את פעילותם של האקטיביסטים. שרונה גואריהן, אחת מנציגות המאהל, מרכזת בשעות האחרונות רשימה כלל ארצית של מחוסרי הדיור במאהלים.

המאהלים בקריית שמונה, הוד-השרון, באר שבע, כפר-סבא, ירושלים, נהריה, יקנעם, חיפה וירושלים מצליחים להתקיים ואינם נמצאים תחת איום לפינוי נכון לשעה זו.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully