וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קי קנדי: "מרטין לותר קינג? איש נוראי"

בהקלטות שנערכו זמן קצר אחרי רצח בעלה, העבירה האישה הראשונה של ארה"ב לשעבר ביקורת על מנהיגי העולם. את שארל דה-גול כינתה "אגו-מניאק" וסיפרה איך היא ובעלה לעגו לסגנו ג'ונסון

ג'קלין (ג'קי) קנדי-אונסיס, מי שהייתה אלמנתו של נשיא ארצות הברית ג'ון פ. קנדי, חשבה שמנהיג זכויות האדם מרטין לותר קינג הוא "איש נוראי". כך עולה מהקלטות של שיחות שקיימה קנדי-אונסיס עם ההיסטוריון ארתור שלזינגר כמה חודשים אחרי רצח בעלה, שקטעים נרחבים מהן התפרסמו בספר חדש היוצא היום (רביעי) לאור.

קנדי-אונסיס הסכימה לקיים את הראיונות, שהניבו שמונה שעות הקלטה, בתנאי שהם יפורסמו אחרי מותה, והשבוע ייצא לאור ספר העוסק בראיונות. קנדי-אונסיס מרבה לדבר בראיון גם על סגנו של בעלה, לינדון ג'ונסון. היא מספרת כי בעלה מינה את ג'ונסון לסגנו מתוך כורח וכי ההערכה שלו כלפיו הייתה מועטה. "ג'ק אמר לי לפעמים 'הו אלוהים, את יכולה לדמיין מה היה קורה למדינה אילו ג'וסון היה נשיא?", אמרה קנדי-אונסיס. כזכור, ג'ונסון הושבע לנשיא מיד אחרי הרצח ב-1963, ואף נבחר ב-1964 לכהונה נוספת של ארבע שנים.

הטבלתו של ג'ון קנדי, הבן של הנשיא קנדי. AP, AP
את ראש ממשלת הודו אינדירה גנדי היא כינתה "אישה מרירה, נדחפת ונוראית". ג'קי קנדי-אונסיס עם בעלה/AP, AP

הגברת הראשונה של ארצות הברית לשעבר מתחה ביקורת חריפה ביותר גם על מנהיגים רבים בעולם. בין היתר, סיפרה שגיסה, רוברט קנדי, אמרה לה שמרטין לותר קינג הגיע להלוויה של בעלה כשהוא שיכור ולעג לתפילה שנישאה בה. "הוא לעג לקרדינל קושינג שניהל את הטקס ורוברט אמר שהוא היה שיכור. אני לא יכולה לראות תמונה של מרטין לותר קינג בלי לחשוב, זהו איש נוראי", אמרה. את נשיא צרפת, שארל דה-גול כינתה "אגו-מניאק" ועל ראש ממשלת הודו, אינדירה גנדי, אמרה כי "היא אישה מרירה, נדחפת ונוראית".

על יחסיה עם בעלה סיפרה כי התקופה הקרובה ביותר שלהם הייתה במהלך משבר הטילים בקובה, כשפוליטיקאים רבים שלחו את נשותיהם לארצות אחרות מחשש למלחמה, אך היא נותרה עם בעלה. "אם משהו יקרה, כולנו נהיה איתך", היא נזכרת כי אמרה לו, "אפילו אם אין מקום במקלט בבית הלבן. אני רק רוצה להיות איתך ואני רוצה למות איתך, וכך גם הילדים".

עוד נזכרה קנדי-אונסיס בראיון, כי בעלה התבדח לגבי האפשרות שיירצח, לאחר שיחה עם היסטוריון על אברהם לינקולן. קנדי שאל את ההיסטוריון אם לינקולן היה זכור כנשיא כה מוצלח אלמלא נרצח. ההיסטוריון השיב לו כי קרוב לוודאי שלא, משום שהתדמית שלו הייתה נפגעת בגלל הבעיות שהיו עולות בשיקום שלאחר מלחמת האזרחים. אונסיס סיפרה כי לאחר שמשבר הטילים בקובה נגמר "בצורה נפלאה", הנשיא קנדי התלוצץ ואמר לה - "אם מישהו מתכוון לירות בי אי פעם, היום הוא היום בו כדאי שהם יעשו את זה".

לפני כחודש התפרסמו חלקים נוספים של הקלטות בעיתון הבריטי ה"דיילי מייל", מהן עלה כי קנדי-אונסיס האמינה שלינדון ג'ונסון הוא האיש העומד מאחורי רצח בעלה. עוד נחשף אז כי במהלך שנות נישואיה לג'.פ.ק. ניהלה רומנים, בין היתר עם הכוכב ההוליוודי וויליאם הולדן ועם בעלי חברת "פיאט", ג'יאני אניילי. לדבריה, זו הייתה תגובתה לרומנים הרבים שניהל באותה עת בעלה, להם הייתה מודעת היטב. היא אף מספרת כי מצאה פעם בחדר השינה שלהם את תחתוניה של מתמחה בת 19 בבית הלבן.

עוד בנושא:
"ג'קי אונסיס האשימה לינדון ג'ונסון ברצח קנדי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully