וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייזנברג: "העורף - נקודת התורפה של ישראל"

אלוף פיקוד העורף, אייל אייזנברג, שזכה לביקורת בשבוע שעבר כשחזה "מלחמה כוללת", נאם בכנס להגנת המולדת ואמר כי "יכולת הספיגה של מדינת ישראל תקבע את תוצאות המערכה הבאה"

"יכולת הספיגה של מדינת ישראל תקבע את תוצאות המערכה הבאה" – כך אמר היום (ראשון) אלוף פיקוד העורף, אייל אייזנברג, בכנס לאבטחת המולדת שערכה קבוצת טכנולוגיות. לדבריו, "העורף הוא נקודת התורפה של מדינת ישראל". אייזנברג דיבר על מוכנות העורף ועל תרחישים קיצוניים, ופנה למערכת החינוך באומרו כי "אני קורא לכם לחזור ולתרגל בבתי הספר את המעבר למרחבים מוגנים. אני רואה את הילדים האלה בבתי הספר ותאמינו לי - אנחנו לא 'שורטים' אותם, אלא מייצרים אזרחים טובים יותר".

בהמשך דיבר אלוף אייזנברג על האיומים המרכזיים על ישראל, ובין היתר ציין כי האתגרים כוללים גם מלחמה כוללת. "אנחנו רואים את הכול יותר גדול, יותר ארוך, והכול נועד להגדיל את הנזק על העורף". האלוף דיבר גם על ההתרעה לאזרח מפני נפילת רקטות, ואמר כי "החזון שלנו הוא להגיע למצב שהאזרח יקבל הודעה למכשיר הסלולר על התרעה ממוקדת על אזורו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו לא 'שורטים' את הילדים, אלא מייצרים אזרחים טובים יותר". אייזנברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

את דבריו נשא אייזנברג שבוע אחרי המהומה שעורר נאומו בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, בסיומו אמר כי "אחרי 'אביב העמים הערבי', אנחנו מעריכים שיגיע חורף של איסלם רדיקלי ובשל כך גדלה הסבירות למלחמה כוללת, כולל שימוש בנשק להשמדה המונית".

שר הביטחון, אהוד ברק, מתח ביקורת על ההתבטאות של אייזנברג, ואמר למחרת כי "ביממה האחרונה נשמעו קולות בדבר אפשרות של התמודדות כוללת במזרח התיכון. אני רוצה לומר לכולכם כי איננו רואים שמי מיריבנו ייזום מערכה כוללת ורחבה נגד ישראל". ברק אמר את הדברים במהלך סיור שערך בפיקוד צפון של צה"ל, יחד עם הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ועם אלוף פיקוד הצפון, יאיר גולן.

עוד בנושא
מפקד פיקוד העורף: ”גדלה הסבירות למלחמה כוללת”
ברק משיב לאייזנברג: אין סיבה שמישהו ייזום מלחמה
אחרי שחזה ”מלחמה כוללת”: אייזנברג שוחח עם גנץ

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully