וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב אלימות בבתי חולים: תקף רופא שטיפל בסבתו

אריאל נוי

7.9.2011 / 19:40

תושב תל אביב הגיע לבקר את סבתו בבית החולים וולפסון בחולון וגילה שהיא קשורה למיטה, כדי למנוע ממנה לנתק את האינפוזיה שקיבלה. הנכד זעם על ההחלטה, וחשוד שהיכה את הרופא שטיפל בה

מקרה נוסף של אלימות נגד רופאים: תושב תל אביב בן 34 נעצר אמש (שלישי) בחשד שתקף רופא שטיפל בסבתו בבית החולים וולפסון בחולון. על פי החשד, האיש הגיע לבקר את סבתו וגילה שהיא קשורה למיטתה. הרופא הסביר לו שהדבר נעשה כדי למנוע ממנה לנתק את האינפוזיה אליה היא מחוברת. בתגובה החל החשוד להלום בו באגרופים ולקלל, והמשיך במעשים גם כשמאבטחי בית החולים הגיעו למקום. הוא נעצר על ידי משטרת מרחב איילון ונלקח לחקירה. מבית החולים וולפסון נמסר כי הרופא הגיש הבוקר תלונה במשטרה.

זהו אינו מקרה האלימות הראשון בבית החולים. בשנת 2010הגישו עובדי בית החולים 18 תלונות למשטרה על אלימות נגד נגד הצוות הרפואי, מתוכן 15 על אלימות פיזית והשאר על אלימות מילולית. לדברי ד"ר זהבית זיו נר, סגנית מנהלת בית החולים ויו"ר הוועדה למניעת אלימות בבית החולים, הטיפול בתלונות שמדאיג באמת: "מתוך 18 התלונות, המשטרה לא הצליחה לחקור לכדי תיק שבע. תלונה אחת המשטרה גנזה. עוד ארבעה תיקים נגנזו על ידי הפרקליטות ומה שנשאר היום זה שלושה תיקים בלבד. זה פשוט בלתי ניתן להסבר, הקלות הבלתי נסבלת הזו שסוגרים תיקים על אלימות".

תקיפה נוספת של אנשי צוות רפואי התרחשה אתמול בבית החולים בני ציון בחיפה. בני משפחתו של פג שנולד בבית החולים ניסו לתקוף את צוות מחלקת הפגים במחאה על שלא אפשרו להם להיכנס ולבקר במשותף את התינוק המאושפז בפגייה. במהלך האירוע אף ניסו בני המשפחה, תושבי אחד הכפרים בגליל המערבי, לחטוף את אקדחו של אחד המאבטחים במקום.

המשטרה עצרה לחקירה את החשודים בתקיפה ובבית החולים מקווים שהמשטרה תמצה עימם את הדין. "אנו רואים בחומרה רבה את תקיפתם של הצוותים הרפואיים ומאבטחי בית החולים על ידי בני משפחה שהגיעו לבקר בפגייה", נמסר מבית החולים, "יובהר כי אושר לכל אחד מבני המשפחה לבקר בנפרד את בן המשפחה המאושפז, אך אלה דרשו להיכנס יחדיו, ונהגו באלימות".

עוד על אלימות נגד רופאים
שוב: בני משפחה ניסו לתקוף צוות רפואי ומאבטח
רמב"ם: מטופל תקף רופא "כי המתין זמן רב מדי"
כואב, אבל פחות: ירידה באלימות נגד רופאים


לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully