וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפל במדרגות ומת, איבריו הצילו חמישה בני אדם

אריאל נוי

7.9.2011 / 17:20

כשמשפחתו של מוסא חוראני התבשרה כי הוא מת מוות מוחי, היא לא היססה והחליטה לתרום את איבריו, למרות שמעולם לא חתם על כרטיס אדי. "מבקשים מכל משפחה לנהוג כמונו ללא הבדל דת"

מותו המוחי של מוסא חוראני, בן ה-59 מדיר חנא, נקבע ביום שבת האחרון כתוצאה מדימום מוחי בבית החולים רמב"ם בחיפה. משפחתו ביקשה לתרום מאיבריו ולהעניק חיים. אחיו, נביל חוראני, סיפר לוואלה! חדשות:"זה סיפור טראגי. אח שלי נפל במדרגות הבית ולפתע איבד את ההכרה. כעבור כמה ימים הוא נפטר. אחי הוא מהנדס בניין ואשתו רופאת שיניים להם שלוש בנות. כינסנו את כל המשפחה לאחר המוות והחלטנו פה אחד לתרום את האיברים שלו?.

לדבריו, אחיו לא היה כרטיס אדי, אך אין ספק כי היה מעוניין לתרום את איבריו. "אנחנו משפחה נוצרית ושמחים שהצלחנו לאחד קיבוץ גלויות מתרומתו של אחי. אחי חי היום בגופם של יהודים וערבים והמשמעות חזקה", סיפר חוראני בהתרגשות מהולה בעצב והוסיף: "אנחנו מתפללים וכולנו תקווה שכל ההשתלות יצליחו ומבקשים מכל משפחה לנהוג כמונו ללא הבדל דת, ולחשוב על מי שזקוק לכך וחייו תלויים בזה?.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איבריו הצילו חיי חמישה. חוראני/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליבו של מוסא הושתל בבית החולים שיבא בתל השומר בגבר בן 59 שהמתין בראש רשימת ההשתלות מאז יוני 2010 ושהה שנה וחודשיים באשפוז. שתי ריאותיו הושתלו בית החולים בלינסון בפתח תקווה, אחת בגבר בן 63 והשנייה בגבר בן 61. כבד וכליה שנתרמו על ידי חוראני הושתלו בניתוח משולב- בגבר בן 44 וכליה נוספת הושתלה בגבר בן 40 בבית החולים איכילוב בתל אביב.

"זה מאד מנחם אותנו שאנשים ניצלו בזכותו זה - מעגלים רחבים של משפחה וקרובים. אנחנו קוראים לעוד אנשים לתרום. זה לא מפחיד. צריך לעודד זה. מחמם לנו את הלב שאומרים זכרונו לברכה על אח שלי, ועכשיו והברכה נמצאת אצל האנשים שהוא תרם להם? אמר חוראני.

ישראל יעקוסי, תושב רמת השרון בן 59, אב לשלושה וסב לשניים, שקיבל את ליבו של חוראני, סבל שנים ארוכות ממחלת לב קשה. במהלך מחלתו עבר יעקוסי שלושה ניתוחי לב פתוח, והוחלפו לו שלושה מסתמים בלב. מצבו הידרדר ויעקוסי אושפז במחלקת טיפול נמרץ לב, במרכז הלב בשיבא, שם שהה במשך שנה וחודשיים בהמתנה להשתלה, כאשר הוא נמצא בעדיפות עליונה ברשימה. ביום ראשון, כשהגיעה התרומה, יעקוסי עבר השתלה וחייו ניצלו. כעת מתאושש המטופל במחלקה, לאחר הניתוח המוצלח שעבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שניים מהמושתלים והצוות שטיפל בהם בבית החולים בילינסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרופ' יעקב (ג'יי) לביא, מנהל היחידה להשתלות לב בשיבא, ביצע את ההשתלה וציין בסיפוק: "כל ההליך עבר בצורה טובה מאוד כפי שקיווינו. מצבו הגופני של ישראל טוב ומצב רוחו מצוין, היום הוא ינותק ממכונת ההנשמה".

גם חייהם של סעיד סובחי (62) וסרג' קמינוביץ' (63) ניצלו בזכות איבריו של חוראני. השניים סבלו ממחלת פיברוזיס ריאתי במשך מספר שנים, והשתלת הריאות הייתה הפתרון היחידי עבורם. קמינוביץ', יליד צרפת, חלם במשך שנים לעלות לישראל. הוא המתין לפרישתו מהעבודה כדי להגשים את החלום, ועלה עם רעייתו לישראל לפני ארבע שנים. שנה לאחר מכן חלה, ולימים התבשר כי יצטרך לעבור השתלת ריאה.

לאחר שנותק ממערכת ההנשמה, ביקש גם קמינוביץ' להודות למשפחת התורמים: "בעיניי הם צדיקים, בזכותם היה לי נס". השתלת הריאה בגופו של קמינוביץ' הייתה ה-39 מסוגה השנה בבית החולים.

עוד באותו נושא:
לראשונה ברפואה: רחם של אשה יושתל בבתה
שיא ישראלי: בן 74 עבר השתלת לב מלאכותי
קרנית מעינה של הילדה שמתה בשריפה תושתל בתינוקת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully