וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: קופי מעבדה יוצאים לאור יום אחרי 30 שנה

38 הקופים נלקחו למכון מחקר באוסטריה עם לידתם, עברו ניסויים והודבקו באיידס ובצהבת. אחרי 16 שנה נסגר המכון, אך רק מקץ 14 שנים נוספות התגברו על הטראומה ויצאו לאוויר הפתוח

דמיינו לעצמכם כיצד תחושו אם תצאו לאור יום, לראשונה אחרי 30 שנה בכלוב חשוך. בסרטון המובא כאן, שפורסם ברשת RTL מלוקסמבורג, מתועד בדיוק כזה רגע, אותו חווים בהתרגשות רבה כמה קופי שימפנזה, ששוחררו אחרי 30 שנה בהן שימשו שימשו עבור ניסויים רפואיים שונים במעבדה באוסטריה. בסרטון המרגש נראים הקופים יוצאים החוצה בזהירות, ואז מתחילים לצרוח בהתרגשות ולחבק זה את זה.

עוד על ניסויים בבעלי חיים:
המועצה לניסויים בבע"ח - דאגה לרווחת החיות או חותמת גומי?
מאי: המשטרה מנעה קיום הפגנה נגד חווה לגידול קופים
ארדן קבע: יופסק הסחר בקופים למחקרי קוסמטיקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בזהירות בזהירות. רגע היציאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי דיווח ה"סאן" הבריטי, 38 השימפנזים נלקחו למתקן המחקר ב-1981, זמן קצר אחרי לידתם, ובמשך שנים הוחזקו בבידוד, ובין היתר הודבקו באיידס ובצהבת, במסגרת המאמצים לפתח תרופות למחלות אלו. ב-1997 הסתיימו תלאותיהם, כשחברת התרופות שהפעילה את מכון המחקר נמכרה.

ואולם, ההמשך לא היה פשוט - לאחר 16 שנים בכלוב סגור, הקופים לא הכירו כל מציאות אחרת, פחדו לצאת החוצה ודחו כל ניסיון ליצור מגע עם עצמים מהעולם החיצון. 14 שנים ארוכות נמשכו המאמצים, בחווה מיוחדת שבה שוכנו, ולבסוף הגיע הרגע, והם יצאו החוצה. "הם שמחים בצורה בלתי רגילה", אמר בעל החווה, רנאטה פוידל. "זה מדהים, אני מחכה לרגע הזה כל כך הרבה זמן".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיבוק של אושר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully