וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

44 חודשי מאסר לקצין צה"ל שניצל מינית קטינות

גלעד גרוסמן

7.9.2011 / 9:07

קצין צה"ל אייל נחום הציג את עצמו ברשת האינטרנט כנער בן 15-16 ושוחח במשך ארבע שנים עם קטינות על נושאים מיניים. היום נגזרו עליו 44 חודשי מאסר והוא חויב לפצות את הנפגעות

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית משפט השלום בתל אביב גזר הבוקר (רביעי) 44 חודשי מאסר על אייל נחום, קצין צה"ל שהודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של בעילה אסורה במספר קטינות. נחום, בן 25, נהג במשך כארבע שנים לשוחח עם קטינות באתר האינטרנט "שוקס", המיועד לילדים ולבני נוער.

נחום הורשע ב-11 אישומים, בעבירות של מעשה מגונה בפומבי, בעילה אסורה בהסכמה, מעשה סדום בהסכמה, הטרדה מינית, נסיון להטרדה מינית ואיומים. הוא הטריד מספר נערות בנות 12-13 וקיים יחסי מין בהסכמה עם ארבע נערות בנות 14-15, כאשר באחד המקרים שכנע נערה לקיים יחסי מין גם עם חברו, שהיה באותה תקופה בן 21.

האם העונש מספק? בואו לדבר על זה בפייסבוק

עוד בנושא:

הדיווח על כתב האישום שהוגש נגד הקצין

גזר דין אייל נחום אשר ניצל קטינות באינטרנט, אוגוסט 2011. דרור עינב
במקרה אחד איים הנאשם על ילדה שיפיץ ברשת תמונות שלה בעירום. נחום בבית המשפט, הבוקר/דרור עינב

מגזר הדין עולה כי נחום שלח כ-4,000 הודעות לקטינות שעשו שימוש באתר "שוקס", ובין השאר, שלח הודעה שבה כתב: "רציתי לספר לך שאני מחפש עוד תלמידות אחרי שלימדתי לא מעט בנושא מין ובנים. אז אם יש לך אומץ ואת סקרנית בנושא, ויש לך שאלות, את מוזמנת לפנות אלי! כמובן שזה יישאר רק ביני ובינך". במהלך השיחות הוא נהג להזמין את הקטינות להיות עימו בקשר, תוך שהוא מציג עצמו כקטין ומפנה לתמונות בעמוד האישי שלו - תמונות של נער שאינו מכיר. נחום הרבה להחמיא לקטינות על יופיין, ולהתייחס למראה גופן, והכל תוך שימוש בסלנג ובשפה התואמת את גילן של הקטינות.

תסקיר של שירות המבחן קבע כי דרכי חשיבתו ופעולתו של נחום מאופיינות בתכנון, הסתרה, כוחניות וניצול, וכי ניכר שהוא סובל מחסכים רגשיים. עוד צוין כי נראה שהוא מתמקד בצרכיו שלו ובעיסוק יתר בתכנים מיניים, במיוחד עם קטינות. המרכז להערכת המסוכנות סבר כי רמת המסוכנות המינית שלו גבוהה, אולם העובדה שהוא עובר טיפול מפחיתה זאת במעט.

"מעשיו של הנאשם בוצעו על פני טווח של למעלה מ- 4 שנים, כאשר בשום שלב, לא עצר הנאשם מיוזמתו את פעילותו הענפה, בשום שלב לא חש בושה, בשום שלב לא חש חרטה ובשום שלב לא חש אמפתיה לקורבנותיו", כתב השופט בני שגיא בגזר הדין. "אלמלא פעילות המשטרה, ניתן להניח כי הנאשם היה ממשיך את מעשיו ופוגע בקטינות רבות נוספות". השופט הוסיף כי העובדה שנחום ניצל לפעילותו את רשת האינטרנט מוסיפה מימד של חומרה למעשיו. "האפשרות לשלוח מסרים מיניים, תוך שמירה על אנונימיות או תוך הצגת זהות בדויה, מעניקה תחושת בטחון לעבריין, ויוצרת פיתוי רב לעשות שימוש ברשת לצורך מעשים כגון אלה שביצע הנאשם".

עוד כתב השופט בגזר הדין כי "הקלות המדהימה בה הצליח הנאשם לנהל חיים כפולים מהווה דוגמא מאלפת לנוחות הביצוע, ודומני כי יש בכך כדי ללמד על הצורך ביצירת הרתעה עונשית ממשית. בעידן הנוכחי, חלק לא מבוטל מחיי החברה של הקטינים מתנהל תוך שימוש ברשתות החברתיות באינטרנט, וקיים קושי להגן עליהם מפני מסרים מיניים המועברים באמצעות רשתות אלה. התקופה בה יכול היה הורה לשרטט לילדיו 'קלסתרון' של אדם אשר עלול להרע להם, או לדאוג לפיקוח אנושי על מעשיהם, ובכך לצמצם את סיכויי הפגיעה בהם, חלפה מן העולם. עברייני המין הפועלים ברשת האינטרנט, קשים לאפיון...".

השופט הוסיף כי "בניגוד לעבר, עבריינים אלה אינם זקוקים עוד לשוטט בפארקים על מנת לאתר קורבנות, ודי להם במחשב פשוט על מנת להיות נגישים, כמעט באין מפריע, לאלפי קטינים - כולם בבחינת קורבנות פוטנציאלים. סבורני כי הצורך בהשתת עונש מרתיע מתחייב אף נוכח הקושי בהגנה על הקורבנות הפוטנציאלים". עם זאת, השופט התחשב בעובדה שנחום הודה במעשים, במצבו הרפואי ובעובדה שהחל בהליך שיקומי, ולכן גזר עליו עונש של 44 חודשי מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully