וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת נגד אלוף אייזנברג: "לא ליצור פאניקה"

אחרי שמפקד פיקוד העורף טען ש"גדלה הסבירות למלחמה כוללת", במערכת הביטחון מביעים הסתייגות נחרצת. "ההערכה על צפי למלחמה כוללת אינה מעוגנת במציאות, זה לא נכון"

התחזיות הקודרות של מפקד פיקוד העורף, אלוף אייל אייזנברג, לפיהן "גדלה הסבירות למלחמה כוללת", התקבלה במערכת הביטחון במורת רוח. ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, הביע הבוקר (שלישי) הסתייגות מדבריו של אלוף אייזנברג.

בראיון לקול ישראל אמר גלעד כי "ההערכה על צפי למלחמה כוללת אינה מעוגנת במציאות, זה לא נכון. יש צורך להיערך להתפתחויות, למשל בנוגע למתרחש בסוריה וצריך לפקוח עין. מצבנו הביטחוני הוא מצוין, אבל האתגרים הניצבים לפנינו הם גדולים. כרגע המצב הוא יציב ולא צריך ליצור פאניקה".

בנאום שנשא אמש בכנס במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, סקר אלוף אייזנברג את האיומים העומדים לפתחה של מדינת ישראל. לקראת סיום דבריו אמר אלוף אייזנברג כי "אחרי 'אביב העמים הערבי', אנחנו מעריכים שיגיע חורף של איסלם רדיקלי ובשל כך גדלה הסבירות למלחמה כוללת, כולל שימוש בנשק להשמדה המונית". לאחר מכן הסביר אייזנברג את דבריו והדגיש כי רק במקרה שבו יתקיימו התחזיות הקיצוניות, עשויה לפרוץ מלחמה כוללת.

אלוף במיל' גלעד, התייחס הבוקר גם להידרדרות היחסים עם טורקיה. לדבריו, "טורקיה לא החליטה להתנתק מישראל. בניגוד למה שפורסם, הנספח הצבאי שלנו לא חוזר מטורקיה. אין החלטה טורקית על ניתוק היחסים עם ישראל, טורקיה היא חברה בנאט"ו ויש לה הרבה מה להפסיד, לכן יש מגבלות על התנהגותה".

עוד בנושא:

מפקד פיקוד העורף: "גדלה הסבירות למלחמה כוללת"
בחודש אוגוסט: שר החוץ ליברמן מזהיר מ"שפיכות דמים"
טורקיה מימשה האיום: הסגל הדיפלומטי מגורש לישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully