וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: מעבר גלבוע ליד ג'נין יורחב וישודרג

יהושע בריינר

4.9.2011 / 14:15

המעבר המרכזי משמש למעבר בני אדם וסחורות בין הרשות הפלסטינית לישראל. השר סילבן שלום, שאישר את המהלך: "פתיחת המעבר המחודש ב-2009 הביאה לפריחה כלכלית באזור, הרחבתו מתבקשת"

מעבר גלבוע (ג'למה) שבצפון השומרון יורחב בהשקעה של חמישה מיליון שקלים, כך אישר בימים האחרונים המשנה לראש הממשלה והשר לשיתוף פעולה אזורי, סילבן שלום. במסגרת ההשקעה הכספית צפוי המעבר לעבור גם שדרוג טכנולוגי לטובת מעבר חלק של הפלסטינים והסחורות העוברים בו.

מעבר גלבוע הסמוך לג'נין נחשב לאחד המחסומים הגדולים והמרכזיים ומלבד מעבר של פלסטינים הוא משמש גם למעבר סחורות בין הרשות הפלסטינית לישראל. על פי נתוני המשרד לשיתוף פעולה אזורי, בשנה האחרונה חל גידול של 24% בתנועות כלי רכב במעבר ומדי יום עוברות כ-230 משאיות המעבירות סחורה מישראל לרשות. שדרוג המעבר יאפשר מעבר של 150 משאיות נוספות מדי יום.

"מאז פתיחת המעבר המחודש ב-2009 הגיע מספר המשתמשים במקום למעל מיליון וחצי איש", אמר השר שלום, "אין ספק כי פתיחת המעבר הייתה גורם מרכזי לצמיחה ולשגשוג הכלכלי של איזור ג'נין אשר עומד על 17% צמיחה. צמיחה כלכלית בסדר גודל כזה לא היתה מתאפשרת ללא שיתוף פעולה מסוג זה אשר מאפשר למאות אלפי ישראלים לעבור לג'נין לערוך שם קניות. הדבר הביא לפיתוח ושיפור תחום הסחר והתוצאה הינה פריחה כלכלית באזור ג'נין כולו. לאור הביקוש, הרחבת המעבר הינה מתבקשת והיא תחזק עוד יותר את הביסוס הכלכלי באזור השומרון".

בתוך כך צפוי המשרד לערוך מחר ועידה בנושא שיתוף פעולה איזורי בתחומי הכלכלה, במטרה, כהגדרתם, ליצור פלטפורמה לקידום ההידברות והשיתוף עם מדינות האיזור והרשות הפלסטינית. על רקע ההכרזה הצפויה על המדינה הפלסטינית בהמשך החודש צפויים ליטול חלק בועידה גם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר, ונציגי ארגוני סיוע בינלאומיים נוספים.

עוד באותו נושא
פתיחת המעבר המחודש ב-2009
משקיף בינלאומי התעמת עם חייל צה"ל במחסום בחברון
מעבר רפיח נותר סגור - פלסטינים פרצו השערים



לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully