וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל אישר: אנו מחסלים מחבלים באמצעות מזל"טים"

הדלפה נוספת של אתר ויקיליקס חושפת: חיל האוויר הישראלי השתמש בכלי טיס חמושים ובלתי-מאוישים לצורך סיכול מחבלים בעזה. הפרקליט הצבאי הראשי מצוטט: "העובדות ידועות"

אתר ויקיליקס הדליף ביום חמישי האחרון כ-250 אלף מברקים ובהם גם מסמכים, המאשרים כי חיל האוויר השתמש בכלי טיס חמושים ובלתי-מאוישים, לצורך סיכולים ממוקדים של מחבלים ברצועת עזה. את החלק הראשון מבין מאות אלפי המסמכים סקר כתב הארץ, אנשיל פפר.

מברק סודי שנשלח משגרירות ארצות הברית בתל אביב למחלקת המדינה בוושינגטון, חשף פרוטוקול של שיחה שקיים הפרקליט הצבאי הראשי, אביחי מנדלבליט, ב-2010 עם השגריר הקודם של ארצות הברית לישראל, ג'יימס קנינגהם. במהלך השיחה, אישר מנדבלביט בפני השגריר כי צה"ל עשה שימוש בכלי הטיס לפחות במקרה אחד, בו חוסלו מן האוויר 16 מחבלים במבצע עופרת יצוקה.

לדבריו, "העובדות ידועות" ברומזו לפרסומים בעיתונות הזרה בנושא. הוא אמר כי "מטוס ללא טיס ירה על שני לוחמי חמאס שעמדו לפני המסגד, והתוצאה הייתה 16 נפגעים בתוך המסגד - בגלל דלת פתוחה שדרכה חדרו רסיסים במהלך התפילה".

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בתעשייה האווירית, נובמבר 2010. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"מל"ט ירה על שני לוחמי חמאס שעמדו במסגד, התוצאה: 16 נפגעים"/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

כלי תקשורת זרים מדווחים כי עד היום משתמש חיל האוויר בכלי טיס בלתי-מאוישים כדי לחסל מבוקשים, בעיקר ברצועת עזה. כלי הטיס מסוגלים לרחף בגובה נמוך ובמהירות איטית מבלי לגרום רעש, לשגר טיל מדויק לעבר המחבלים - ובעיקר, לא לסכן את חייהם של הטייסים. כמו כן, פורסם בתקשורת הזרה כי "מל"טים מתאבדים", כפי שמכונים כלי הטיס המתרסקים עם ראשי נפץ לעבר מטרתם, היו בשימוש במבצעים שיוחסו לישראל במדינות זרות. התעשיות הביטחוניות מוכרת את כלי הנשק האלה לשלל מדינות, ומפרסמות בגלוי את יכולותיהם.

יצוין כי כמה מהעיתונים המובילים בעולם, כגון הגרדיאן הבריטי, הניו יורק טיימס, אל-פאיס הספרדי, דר שפיגל הגרמני ולה מונד בצרפת, גינו את "מבול" חשיפת המברקים האחרון, שלא עבר צנזורה כלשהי, בניגוד לפרסומים הקודמים של האתר, המנוהל על ידי ג'וליאן אסאנג'. אתמול פרסמו העיתונים הודעה משותפת, בה כתבו כי הם "מגנים את החלטת ויקיליקס לפרסם את מברקי מחלקת המדינה האמריקאית ללא מחיקות - מה שעלול לסכן מקורות המופיעים בהם". עורכי העיתונים, שבעבר נהנו מהעברה בלעדית של המברקים לידיהם, טרם פורסמו בפומבי, אמרו כי "בכל המגעים שלנו בעבר עם אסאנג', היה ברור שנפרסם מברקים רק לאחר שעברו תהליך משותף ומקיף של עריכה ובדיקה". הם הבהירו שההחלטה לפרסם את המברקים באופן לא-מצונזר "הייתה של אסאנג', ושלו בלבד".

עוד בנושא המל"טים בצה"ל:
40 לאנשי המל"טים: "בעתיד לא יהיו מטוסים מאוישים"
זעם בבריטניה: הצבא מתאמן במטוסים שתקפו בעזה
נרתמים למאמץ: גם המל"טים יסייעו באיתור נעדרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully